Toon posts:

Is de Selfie verleden tijd?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Van de week las ik een artikel tegen waarin geschreven werd dat selfie-campagnes nooit echt zullen werken. Maar dat vraag ik me ten zeerste af. Hoeveel mensen maken dagelijks een "Selfie"? volgens spitsnieuws worden er alleen in Engeland al 35 miljoen selfies per maand gemaakt. Dat is volgens het onderzoek 3 per persoon per dag..

Nu zijn er genoeg bedrijven die hier op inspelen: Maak een Selfie met ons merk op de achtergrond en krijg korting! wordt er overal geroepen. En, werkt het? Tuurlijk werkt het. Mensen zien dit op de social media, en de korting die de organisaties geven zal altijd minder zijn dan de euro's die zij in bijvoorbeeld community management stoppen.

Het is een trend, en de Selfie, zal in de toekomst dan ook heus wel wat vervagen. Maar ik denk dat als je als bedrijf creatief met deze manier van marketing om blijft gaan, er nog een hele hoop te winnen valt.

Voorbeeld: <bedrijf> zet zich het komende jaar in voor de stichting: Het Nije Huis, een inloophuis waar (ex)kankerpatiënten, en hun naasten terecht kunnen om over de ziekte te praten en om er voor elkaar te zijn. De medewerkers van dit bedrijf gaan in september de Mont Ventoux beklimmen om zoveel mogelijk geld op te halen voor deze stichting. Wat hebben zij nu bedacht: een #Bergie. Mensen gaan op de foto met een berg, heuvel, trap, (of een berg strijk) en laten blijken dat ze de medewerkers van <bedrijf> steunen bij hun sponsorloop de Mont Ventoux op.

Met dit soort creatieve uitingen op social media denk ik dat er voor de komende jaren nog genoeg te winnen valt met het maken van een Selfie. Natuurlijk zal er binnenkort ook wel weer een nieuwe trend ontstaan, maar tot die tijd zullen we moeten roeien met de riemen die we hebben.

So first, let me take a selfie.

[ Voor 1% gewijzigd door Creepy op 31-05-2014 13:59 . Reden: Je opdrachtgevens noemen van het bedrijf waar je stage voor loopt, komt wat spammerig over. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-10 16:22

MrMonkE

★ EXTRA ★

Misschien een elsie.
Een foto van iemand anders.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehm, ik hoop dat het verleden tijd is ja. Wat een grafhype.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-10 10:14
Ik denk persoonlijk niet dat de selfie een hype is, hoe irritant (mijn mening :P) dan ook. De technologische ontwikkelingen van de laatste tijd (vooral smartphones) hebben de drempel voor zelfportretten enorm verlaagt. Sinds de middeleeuwen schilderen we al onszelf, dat is echt niet wat nieuws. Toen de camera's met timer kwamen hoefden we niet meer de schilderen, dus werden er meer gemaakt. Toen de digitale camera's kwamen hoefden we ze niet meer te ontwikkelen en per post op te sturen, maar konden we ze gelijk mailen. Weer werd de drempel lager. Toen ze camera's in iets zo klein als een smartphone stopten, met een groot scherm waarop je gelijk de foto ziet, en je die via wifi of mobiel internet gelijk kon delen werd de drempel zo laag dat iedere halve zooi met een smartphone het kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:41

PowerFlower

être diable et jouer fleur

De hype is denk ik meer "selfie hating". Met een mobieltje is dit gewoon makkelijk, wat moet je anders, 'm op een statief zetten met een timer alsof het een DSLR is? Selfies zijn een blijvend fenomeen.

Maar, aangezien het zo ontzettend hip is op het moment om steen en been te klagen over selfies zou ik me even achter de oren krabbelen voordat ik ze zou gebruiken in een marketingstrategie. Je loopt het risico dat mensen alleen nog maar klagen over het fenomeen selfie, in plaats van enthousiast mee te doen.

Het hangt nogal van het onderwerp af, natuurlijk. Ik heb de afgelopen weken twee keer een selfie met een kitten op mijn schouder gepost en die deden het allebei erg goed op Facebook. Hoewel dat meer aantoont dat op dit moment "kittens" > "selfie hate". Vraag maar aan Tim Berners-Lee ;) http://www.techradar.com/...says-web-inventor-1233383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik moest hier wel om lachen:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NvvIVPm.jpg

Voor marketing zal het snel negatief werken als je toch al geen tech/hip reputatie hebt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 17:12:
Hoeveel mensen maken dagelijks een "Selfie"? volgens spitsnieuws worden er alleen in Engeland al 35 miljoen selfies per maand gemaakt. Dat is volgens het onderzoek 3 per persoon per dag..
Kan ik nou niet rekenen :?

Er zijn 55 miljoen Engelsen. 35 miljoen selfies per maand. Hoe kom je dan op 3 per persoon per dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-10 21:03

Bolletje

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 17:12:
Van de week las ik een artikel tegen waarin geschreven werd dat selfie-campagnes nooit echt zullen werken.
Marketingfacts zeker? Daar heb ik sowieso geen hoge dunk van.

In elk geval blijven selfies wel bestaan. Ik zie het probleem ook niet echt, het enige waar ik me aan stoor is meer de term 'selfie'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:41

PowerFlower

être diable et jouer fleur

gambieter schreef op maandag 09 juni 2014 @ 12:10:
Voor marketing zal het snel negatief werken als je toch al geen tech/hip reputatie hebt.
Nu ja, QR Codes hebben ook een slechte reputatie maar die willen ook maar niet uitsterven ;)
Pagina: 1