1jaar oud hardeschijf niet vindbaar meer.

Pagina: 1
Acties:
  • 267 views

• hmck9ni
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-11-2025
Hoi, ik heb een wd black 1tb die ineens spoorloos is in me computer. terwijl deze het wel eerst goed deed.

Bij Disk management kan ik geen letter toepassen omdat deze niet in de lijst staat..

In de Bios zie ik helaas ook geen wd hdd..
en sata staat enabled./

kabels nagekeken alleen sata kabel eruit gehaald en opnieuw ingedaan maar geen verandering, ga er niet van uit dat kabeltje kapot is eerder me hdd. :S
Kan ik weer bij me bestanden komen? want hdd stond bijna vol en zou graag bij me bestanden komen.

of doe ik wat verkeerd zie hem nergens staan.. voordat ik hem retour stuur en wil graag nog wat bestanden terug.

• hmck9ni
zal wel kapot zijn, maar wat kan ik nog meer doen?

[ Voor 139% gewijzigd door hmck9ni op 30-05-2014 17:21 ]

• SlowDown
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-01 15:30
Je geeft iets te weinig informatie maar ik denk dat de schijf inderdaad overleden is.
Je kan het nog proberen met een live cd van b.v. Ubuntu om te kijken of je schijf
dan te traceren is.
En ik wil niet rot doen maar als je geen backup van je bestanden hebt waren die bestanden
niet zo belangrijk.

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

hmck9ni schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 17:07:

kabels nagekeken alleen sata kabel eruit gehaald en opnieuw ingedaan maar geen verandering, ga er niet van uit dat kabeltje kapot is eerder me hdd. :S
Assumptions is the mother of all fuckups...

Dus doe eens ff gewoon stap voor stap, SATA+power kabeltje vervangen, andere SATA poort ,in ander systeem aansluiten...
Om zodoende andere variabelen uit te sluiten...

Wil je dus verdere hulp op GoT, reageer dan structureel wat je hebt gedaan...

Wil je dat niet, dan gecondoleerd...
Je kan je data voor een paar honderd euro wel terug krijgen via een professionele recovery service, die ontleden de schijf om zodoende data te kunnen recoveren.

[ Voor 22% gewijzigd door Swordlord op 30-05-2014 17:33 ]

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-01 21:39
Bij het opstarten van de PC, hoor je dan wel de HDD opspinnen?

• hmck9ni
Nee maar krijgt wel stroom ?.

nee klopt waren niet zo belangrijk maar toch rot.
heb btw geen linux dus dat gaat niet..

Nee ga geen sata kabeltje aanpassen zal wel kapot zijn.
zijn er verder geen recovery programma's ofzo voor windows?

heb 5jaar garantie dus dan gaat die wel terug.

• hmck9ni
hehe maar gewoon rot zo traag internet op het moment, maar gelukkig is het op 1 of ander manier op me usb gekomen en in me pc kan ik achteraf niks vinden.

daar was ik meer chagereinig over daarom ook dit topic, maar mag wel dicht van mij.

ajuu

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-01 21:39
hmck9ni schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 17:39:
Nee maar krijgt wel stroom ?.

nee klopt waren niet zo belangrijk maar toch rot.
heb btw geen linux dus dat gaat niet..

Nee ga geen sata kabeltje aanpassen zal wel kapot zijn.
zijn er verder geen recovery programma's ofzo voor windows?

heb 5jaar garantie dus dan gaat die wel terug.
Als je op z'n minst even Googelde op "Linux live cd" dan kwam je erachter dat het gewoon een Linux installatie is die je vanaf een CD'tje kunt draaien, om zo je computer te gebruiken terwijl je Windows omzeilt. Hiermee kun je dan softwarefouten ontdekken.
En een simpele tip als SATA kabeltje verwisselen sla je af? Geloof het of niet, maar in de afgelopen jaren heb ik al 2x een HDD failure gehad: 1x kapotte kabel, en 1x rotte SATA poort op het moederbord. Echt, die adviezen krijg je natuurlijk met een goeie reden. Je gaat een gigantische frustratie krijgen als je HDD terug komt van garantie met "hij is in orde", en het dan tóch een kapot kabeltje blijkt te zijn.

En ja, er zijn recovery programma's voor Windows. Op de voorwaarde dat de schijf nog wel herkend wordt door Windows en het ding technisch 100% in orde is.
Het is op zich wel jammer, je komt hier naar Tweakers om advies te vragen en vragen te stellen. Die krijg je, vervolgens doe je er niets mee en gaat compleet de tegenovergestelde kant op. Frustraties van je af schrijven? Daar zijn dagboekjes voor. Hier schrijf je naar mensen die een deel van hun vrije tijd willen besteden door bijvoorbeeld jou te helpen. Maar dit is nu een beetje stank voor dank.

Verwijderd

Hoi hmck9ni,

Je huidige bijdrage op het forum is niet wat we verwachten van forumleden.

Zo posten we in normaal Nederlands, dus woorden als 'me' en 'ajuu' zijn ongewenst. Ook beginnen we zinnen met een hoofdletter, enzovoorts.

Er zijn fora waar je veel laagdrempeliger kunt posten. Daar valt GoT echter niet onder. Als je van onze tijd gebruik wilt maken, zul je zelf ook moeite moeten steken. Bijvoorbeeld in het stellen van de juiste vragen, aanleveren van de juiste informatie en de juiste toon, taalgebruik en structuur in je betoog te gebruiken.

Gelieve in het vervolg hier rekening mee houden. Daar tegenover staat dat je op dit forum heel veel gekwalificeerde en vaak ook professionele gebruikers kunt vinden die je enorm veel nuttig advies kunnen geven. Maar moderators zoals ik moeten ervoor waken dat het geen helpdesk wordt en mensen die hulp komen vragen dat ook op de juiste manier doen. Vandaar mijn bericht.

Aangezien ik niet verwacht dat er nog nuttige bijdragen komen in dit topic, zal ik deze nu sluiten.

Vriendelijke groet,
CiPHER
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.