Statistieken en invullen wk-pools

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:00
Ik hou er wel van om wat WK-pools (let op: pool, geen poule) in te vullen. Kan ik ergens handige statistieken vinden over bijvoorbeeld afgelopen wedstrijden tussen de teams? Ook overzichten van landen die hun sterspelers kwijt zijn zijn handig :)

Enkele bronnen die ik al gevonden heb:
NL Wikipedia over WK 2010
EN Wikipedia statistieken WK 2010
Scoresway
Enkele korte statistieken

Iemand aanvullingen of andere tips? :)

Soms moet je vragen invullen als:
- Hoeveel doelpunten worden er gescoord in de eerste 16 wedstrijden (ronde 1)?
- Hoeveel gele kaarten worden er gegeven in de eerste 16 wedstrijden (ronde 1)?

Heeft iemand daar een statistiekje van? :>

[ Voor 14% gewijzigd door RedPixel op 30-05-2014 15:40 ]

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:57

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Lol, toevallig voor http://www.scorito.com/? (die laatste 2 vragen) :P

Paar tips:
- Onderlinge resultaten bekijken en daarop baseren wat het moet worden heeft 0 effect tenzij de wedstrijden max 4 jaar terug waren.
- Kijk naar de kwalificatiewedstrijden, en naar voorbereidings/oefenwedstrijden om een wat beter beeld te krijgen van een land.
- Kijk qua aantallen kaarten, doelpunten etc. naar de afgelopen 3 WK's en doe daar een gemiddelde over.
- Als je de mogelijkheid hebt om de winnaar 2x te voorspellen, kies dan 2 verschillende winnaars (bijv. uitslag finale en nog de winnaar apart voorspellen.

Zo dat waren mijn tips.

* Angeloonie was winnaar van de afdeling (40+ man) EK-poule van 2012, 2e bij WK 2010 en 2e bij EK 2008 :P

[ Voor 16% gewijzigd door Angeloonie op 30-05-2014 15:53 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:00

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:53
Ik zou altijd eerst de pool invullen op basis van logica (hoewel dat al moeilijk genoeg is want wat is logisch). Dus bijvoorbeeld Brazilië, Spanje, Duitsland en Portugal top 4 (als dat ten minste kan qua loting, het is maar een voorbeeld). En de rest ook zo invullen.
En dan daarna ga je aanpassingen maken. Zeg maar de verassingen. Dus misschien België in de (halve) finale. Of Duitsland er al in de eerste ronde al uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:01

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Vergeet niet dat als je 2 verschillende winnaars in vult (dus land C als winnaar en land A en B in de finale, of de finale uitslag anders dan de winnaar), je niet gaat winnen, maar wel hoog kan eindigen. De winnaar zal namelijk wel de logica hebben gevolgd. Ik had het een paar jaar terug ook zo gedaan en viel hierdoor uit de top 5 van onze pool (150 deelnemers) omdat ik NL liet winnen van Spanje (maar wel Spanje als eindwinnaar had) en de andere 5 wel Spanje lieten winnen in de wedstrijd en als eindwinnaar hadden.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVins
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-10-2024
Hehe, op mijn werk is ook de Scorito wk pool. (Toevallig collega wwwhizz? ;) )

Ik ga van het weekend eens wat oude statistieken er bij pakken en deze upmixen met statistieken uit de voorbereiding en logica. Fleximex en FunkyTrip komen met die pool knowledge trouwens

antihipsteralliance

Pagina: 1