Wifi usb stick versus interne wifi card laptop

Pagina: 1
Acties:

• kuiken
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-02 20:10
Hallo iedereen,

Ik weet niet zo goed of dit de juiste sectie is maar hierbij mijn vraag om aankoop advies. ik heb al even gezocht op het internet en dit forum maar dit heeft mij niet de gewenste resultaten gegeven.

Momenteel gebruik ik de Dell Inspiron 7520 als laptop. Deze laptop heeft met zijn interne wifi card een maximum van 54 mb per seconde.

Mijn vraag is of ik met een externe wifi usb stick de snelheid van het internet kan vergroten?
Zo ja, Welke wifi usb stick raden jullie mij dan aan?

Groet Kuiken

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:30
Als eerste natuurlijk de vraag, hoe snel is je Internet? Als je onder de 50mbit zit is het al niet interessant om verder te zoeken.

Verder zal een interne kaart beter zij dan een stick. Mede door het vermogen wat een USB stick kan gebruiken tegenover een PCI/e kaartje, en door de bandbreedte die beschikbaar is voor een PCI/e kaart. Geen idee of er al USB3 WiFi sticks zijn, maar zelfs die bandbreedte is al lager naar mijn weten. Anders hebben die poortjes zeker een hogere latency. Dat maakt het al trager.

• kuiken
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-02 20:10
Bedankt powergrim.

ik heb na controle inderdaad een internetverbinding die rond de 50mbit ligt. Maar je uitleg over de interne kaart en de usb stick ivm bandbreedte en latency was behulpzaam.

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-02 15:12
je kan altijd kijken of je mini pcie hebt, dan kan er een Intel 7260 AC in

https://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-344484

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:19
Heb je wat meer info over die Dell Inspiron 7520? Zo te zien is dat een vrij recent model, met Ivy Bridge processor? De laatste jaren hebben alle laptops intern een 802.11n of ac wifi-kaartje. Sneller dan dat kan een usb-wifi stick niet en die heeft sowieso al een minder goede antenne dan je laptop. Je kunt kijken zoals SuperVeloce zegt of je een mini pcie slot hebt en dan een ac kaartje steken (moet je waarschijnlijk je bestaande module vervangen), maar besef dan ook dat je je router moet vervangen. Ik denk eigenlijk dat niet je laptop maar je wifi router de beperkende factor is. Maar als je internetverbinding maar 50 mbit is, en je voor de rest binnen je eigen netwerk niet vaak bestanden verstuurt (naar een NAS bijvoorbeeld), dan zal een wifi ac router ook wat teveel van het goede zijn voor jou.