Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongewoongewoon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-08-2024
Hallo tweakers,

Ik hoop dat het forum topic hier op zijn plaats staat. :)

Vandaag had ik iemand aan de deur die ons gezin even OXXIO zakelijk wou verkopen. Ik hoef niet uit te leggen dat de " Zoveel euro goedkoper" kaart werd getrokken , niet gehinderd door enige inzage van verbruik ;)

Mijn medebewoners toonden wel interesse en de eigenaar van de woning waar ik bij in woon wou op het aanbod in gaan.

Wat schetst mijn verbazing : Dat "contract" staat dus op mijn onderneming ! ( Ik ben een beginnend ondernemer met een eenmanszaak ) . Een leuk praatje over dat het allemaal niet uitmaakt etc. kon mij niet overtuigen en Ik heb er een stokje tussen gestoken en de vertegenwoordiger met lege handen huiswaarts gestuurd, maar ik vraag mij wel af of en wat voor ervaring jullie met zoiets hebben ?

Ik zit op dit moment met de volgende vragen :
-Puur hypothetisch : Wat voor gevolgen heeft zo'n abonnement voor mijn onderneming als dit zou worden afgesloten? ( Kwa boekhouding, belastingen, etc ? )
-Wat voor extra addertjes zitten hier onder het gras?
-Is het überhaupt wettelijk mogelijk dat iemand een zakelijk abonnement zou kunnen afsluiten, met mijn handelsnaam op het contract, omdat mijn onderneming op dat woonadres staat ingeschreven ?

M.v.g. een verbaasde tweaker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zal wel aan mij liggen hoor, maar uiteindelijk komt stroom toch altijd uit dezelfde wijkcentrale? Wanneer we aan "groene stroom" tekort komen, trekken ze gewoon wat meer uit de kolencentrale op de Maasvlakte... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Geen particuliere bescherming zoals bedenk termijn etc. Daarnaast kan iemand dit niet doen zonder door jouw gemachtigd te zijn. Zakelijk kent andere voorwaarden en het maakt wel degelijk wat uit qua verplichting nakomen e.d.

Die klojo probeert je gewoon te bedonderen. Hij wil verkopen ongeacht de consequenties.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat er nog mensen zijn die aan de deur kopen. Ik zou zeker wat tijd steken in het onderwijs richting de huisgenoten.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01-10 14:49

Stoffel

Engineering the impossible

gambieter schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 15:19:
Dat er nog mensen zijn die aan de deur kopen. Ik zou zeker wat tijd steken in het onderwijs richting de huisgenoten.
Precies, hier werkt het zo dat als je ongvraagd aan de deur komt of ongevraagd opbelt je altijd kunt vergeten dat je iets gaat verkopen, wat het ook is. Ik had gehoopt dat de meeste mensen tegenwoordig toch wel beter op de hoogte waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Die gast moet gewoon zijn sales halen anders wordt hij ontslagen (of hij krijgt provisie), daarom zegt hij dat het niks uitmaakt. Gewoon niet op ingaan, er zijn genoeg vergelijkingssites waar je zelf kan kijken waar je het beste de energie af kan nemen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:42
Als het goed is ben jij als enige tekenbevoegd. Om die reden zitten advertentiescammers (het semi-noord-hollands dagblad ofzo) met uitroeptekens erop dat iemand die akkoord geeft volgens het kvk tekenbevoegd moet zijn.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:42
ongewoongewoon schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 15:10:
-Puur hypothetisch : Wat voor gevolgen heeft zo'n abonnement voor mijn onderneming als dit zou worden afgesloten? ( Kwa boekhouding, belastingen, etc ? )
Geen. Het betreft energie voor een woonruimte is niet voor een gekwalificeerde werkruimte. De rekeningen kunnen wel op naam van je bedrijf staan, maar ze horen toch niet in je zakelijke boekhouding thuis. Gewoon prive betalen en buiten de boeken houden.
-Is het überhaupt wettelijk mogelijk dat iemand een zakelijk abonnement zou kunnen afsluiten, met mijn handelsnaam op het contract, omdat mijn onderneming op dat woonadres staat ingeschreven ?
Als het goed is ben jij de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De enige correcte handelswijze als er weer een Oxxio figuur voor de deur staat is een flinke schop onder zijn kont geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-09 21:39
Als er iemand tekent die niet tekeningsbevoegd is voor het bedrijf heeft die persoon een probleem. Niet jouw bedrijf.
Als het goedkoper is en je wilt overstappen en de kleine letters zijn duidelijk (opzegtermijn etc) dan kun je het altijd nog prive betalen. Zakelijk kan ook, maar dan moet je een gedeelte naar jezelf in rekening brengen voor privegebruik. Ik doe het andersom, ik (persoon) krijg van mijn bedrijf (eigen bv) een vergoeding voor dit soort zaken - denk ook aan internetaansluiting etc.

Bij mij was het iemand van NUON die langskwam met hetzelfde soort voorstel. Hij wilde wel eerst weten of ik mijn verbruikscijfers had. Dan kon hij daarmee berekenen of ik goedkoper uit zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:42
Nuon en goedkoper, meestal niet :)
Pagina: 1