Vraag over eyefinity.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S3nz
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-07-2022

S3nz

Modder in opleiding

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb hier 3 17'' 1280x1024 monitoren staan. Nu wil ik ze graag allemaal in eyefinity draaien.
Mijn videokaart is de XFX HD6870.

Na lang zoeken, snap ik er nogsteeds niet veel van. Welke kabels heb ik nou nodig?

Mijn middelste monitor kan op DVI of VGA, de linker en rechter alleen op VGA.
Ik heb al DVI naar VGA adapters gekocht om de linker en rechter proberen aan te sluiten, maar hierbij heb ik geen succes gehad. Ook kon ik het middelste scherm niet aansluiten via een mini DP naar DVI

Ik ben redelijk de kluts kwijt en weet niet meer wat ik moet doen 8)7

Enig antwoord word gewaardeerd, ik wil dit graag klaarmaken :X

Mvg,
Tom / s3nz

Edit :
Ik kan ook niet links en rechts tegelijk aansluiten, dus allebei met adapters op de DVI poorten.
De middelste via DVI en links of rechts met adapter of DVI werkt wel, echter de middelste op die mini displayport niet :?

Edit 2: middelste via mini dp adapter werkt ook niet als die als enige aangesloten is. de monitor geeft aan dat er geen signaal is

Edit 3: Middelste via DVI en links/rechts aangesloten werkt wel.

Edit 4 :

Zou de oplossing zijn om de middelste monitor met DVI te doen, en 1 monitor met DVI naar vga? Zo werkt het nu wel... En dan de 3e monitor met een mini displayport naar VGA.

[ Voor 27% gewijzigd door S3nz op 30-05-2014 15:39 ]

FX6300 4Ghz - H100i - Gigabyte GA-970A-UD3P - XFX HD 6870 - Crucial Ballistix 2x4GB - FD Core 1000 Modded (work in progress)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

VGA is analoog, ik denk dat dat al het probleem is.

Met een beetje geluk geven allebei de DVI poorten ook een analoog signal, maar dat weet ik natuurlijk niet zo uit mijn hoofd.

Wss heb je wel een actieve DP naar HDMI/DVI adapter nodig, volgens mij werkt passief zo'n beetje nooit.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je hebt sowieso 1 actieve adapter nodig, anders kun je maar 2 monitoren aansturen per videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S3nz

S3nz

Modder in opleiding

Topicstarter
VasZaitsev schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 15:16:
VGA is analoog, ik denk dat dat al het probleem is.

Met een beetje geluk geven allebei de DVI poorten ook een analoog signal, maar dat weet ik natuurlijk niet zo uit mijn hoofd.

Wss heb je wel een actieve DP naar HDMI/DVI adapter nodig, volgens mij werkt passief zo'n beetje nooit.
Allebei de DVI op mn gpu zijn DVI-i, dus analoog en digitaal. de adapters zijn ook DVI-i

FX6300 4Ghz - H100i - Gigabyte GA-970A-UD3P - XFX HD 6870 - Crucial Ballistix 2x4GB - FD Core 1000 Modded (work in progress)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S3nz

S3nz

Modder in opleiding

Topicstarter
TERW_DAN schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 15:18:
Je hebt sowieso 1 actieve adapter nodig, anders kun je maar 2 monitoren aansturen per videokaart.
En wat voor een zou dit kunnen zijn? Mijn middelste monitor, met als enige DVI aansluiting werkt niet met mijn mini DP naar DVI kabel. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:27

Nogne

>.<

S3nz schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 15:45:
[...]

En wat voor een zou dit kunnen zijn? Mijn middelste monitor, met als enige DVI aansluiting werkt niet met mijn mini DP naar DVI kabel. :/
Je hebt zo'n kabel nodig wil je dat je 3e scherm gezien word:
XFX Active MiniDP to DVI Adapter

Als je een passieve kabel gebruikt zal je videokaart maar 2 schermen tegelijk herkennen.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S3nz

S3nz

Modder in opleiding

Topicstarter
WatGoedHeeee schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 15:50:
[...]

Je hebt zo'n kabel nodig wil je dat je 3e scherm gezien word:
XFX Active MiniDP to DVI Adapter

Als je een passieve kabel gebruikt zal je videokaart maar 2 schermen tegelijk herkennen.
Thanks ! dan gaan we die maar eens bestellen. :) Werken mijn andere schermen dan wel met VGA via een DVI adapter? adapter en gpu zijn DVI-i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:54
Vanaf 3 schermen moet elk volgend scherm een actieve adapter of native DP hebben. Overigens, ik heb ook Eyefinity, maar ik gebruik toch vaak het 2e en 3e scherm voor mail en andere zut. Dan staat effectief Eyefinity uit. Bedenk wel, maar heel weinig spellen zijn echt geoptimaliseerd. Vaak zat herkennen ze de resolutie wel, maar moet je 3 schermen over voor je menu-opties. Erg irritant bij bv een RTS of RPG op 3 widescreens kan ik je vertellen. Ook wordt je blikveld vaak uitgerekt i.p.v. breder.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S3nz

S3nz

Modder in opleiding

Topicstarter
Señor Sjon schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 16:10:
Vanaf 3 schermen moet elk volgend scherm een actieve adapter of native DP hebben. Overigens, ik heb ook Eyefinity, maar ik gebruik toch vaak het 2e en 3e scherm voor mail en andere zut. Dan staat effectief Eyefinity uit. Bedenk wel, maar heel weinig spellen zijn echt geoptimaliseerd. Vaak zat herkennen ze de resolutie wel, maar moet je 3 schermen over voor je menu-opties. Erg irritant bij bv een RTS of RPG op 3 widescreens kan ik je vertellen. Ook wordt je blikveld vaak uitgerekt i.p.v. breder.
Speel de meeste games windowed, maar eyefinity is meer voor Adobe programma's enzo :)

En ik kan nu sws geen 3 monitoren aansluiten... het werkt gewoon niet

[ Voor 4% gewijzigd door S3nz op 30-05-2014 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dan heb je ook niet echt eyefinity nodig toch? Dan is gewoon multidisplay net zo praktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S3nz

S3nz

Modder in opleiding

Topicstarter
TERW_DAN schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 16:25:
Dan heb je ook niet echt eyefinity nodig toch? Dan is gewoon multidisplay net zo praktisch.
Lees: Adobe programma's.
Ook, werken nu de 3 monitoren niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Nee, maar dat is logisch als je geen actieve adapter hebt.
Maar voor adobe programma's heb je toch niet echt een eyefinitysetup nodig, een multidisplay werkt dan toch net zo goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S3nz

S3nz

Modder in opleiding

Topicstarter
TERW_DAN schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 16:35:
Nee, maar dat is logisch als je geen actieve adapter hebt.
Maar voor adobe programma's heb je toch niet echt een eyefinitysetup nodig, een multidisplay werkt dan toch net zo goed?
Wat bedoel je dan met multidisplay? :? En ja, moet idd die active adapter. Wist niet dat het anders kon dan eyefinity :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Ik snap het probleem niet. Het is heel simpel:
Wil je 2 monitoren aansluiten, dat kan ALTIJD, 10 jaar geleden ook. Daar is geen Eyefinity voor nodig. Enkel een GPU met 2 video output. Of dat nu VGA/DVI is, of HDMI/DVI, of welke combinatie dan ook. Dit kan op iedere GPU zonder specifieke software.

Wil je 3 of meer aansluiten, dan moet je eyefinity gebruiken. Daarvoor kan je de eerste twee schermen aansluiten hoe je wil (net als bij 2 schermen dus). Echter moeten display 3 t/m X allemaal via actieve (mini)DP adapter worden aangesloten (als ze geen native DP aansluiting hebben).

[ Voor 8% gewijzigd door LiquidT_NL op 30-05-2014 16:42 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S3nz

S3nz

Modder in opleiding

Topicstarter
Ook nog een andere vraag dan, waarom werkt een passive mini DP naar DVI dan niet als er voor de rest geen monitoren zijn aangesloten? Dit probleem heb ik ook, dus kan die kabel nu eigenlijk nergens voor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

LiquidT_NL schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 16:42:
Wil je 3 of meer aansluiten, dan moet je eyefinity gebruiken.
Nee, dat hoeft helemaal niet. Je kunt prima 3 monitoren aansluiten zonder eyefinity.

Gewoon je bureaublad uitbreiden over meerdere monitoren, daar hoef je niets met eyefinity voor te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
TERW_DAN schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 12:54:
[...]

Nee, dat hoeft helemaal niet. Je kunt prima 3 monitoren aansluiten zonder eyefinity.

Gewoon je bureaublad uitbreiden over meerdere monitoren, daar hoef je niets met eyefinity voor te doen.
Oeps, ja kan ook zonder inderdaad. Maar goed, alsnog wel een derde monitor via actieve DP natuurlijk.
S3nz schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 16:59:
Ook nog een andere vraag dan, waarom werkt een passive mini DP naar DVI dan niet als er voor de rest geen monitoren zijn aangesloten? Dit probleem heb ik ook, dus kan die kabel nu eigenlijk nergens voor gebruiken.
Dan is die adapter waarschijnlijk kapot? Het is nu ook niet alsof je ons veel informatie geeft om hier een goed antwoord op te kunnen geven

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Pagina: 1