Vraag: Auto versterker voor JBL GT 4-1204R 1100 watt.

Pagina: 1
Acties:

• eldert0
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 01-02-2024
Onze versterker is zojuist overleden en ik moet een nieuwe hebben maar ik heb zelf geen idee wat voor versterker ik moet kopen.
er word alleen een subwoofer op de versterker aangesloten.

ik hoop dat jullie me kunnen helpen }:O

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

Het oude liedje

Wat zijn de specs van de overledene?

• eldert0
ik weet het niet zeker ik zal het even opzoeken ( hij zit vast aan de sub en typenummer staat natuurlijk op de onderkant ) ik probeer hem te vinden was een jbl gto van 1000 watt.

• eldert0
JBL GT5-A604 Versterker

GT Series 4-Channel Class AB Car Amplifier
RMS Power Rating:
4 ohms: 60 watts x 4 chan.
2 ohms: 80 watts x 4 chan.
Bridged, 4 ohms: 160 watts x 2 chan.
Max power output: 160 watts x 4 chan.
LED power and protection indicators
Tuned Bass EQ (0-6 dB bass boost)
Orange backlit JBL logo
Bridgeable operation
Preamp RCA outputs
Cast-aluminum heatsink
Variable high-pass filter (20-320 Hz, 12 dB/octave)
Variable low-pass filter (20-320 Hz, 12 dB/octave)
CEA-2006 compliant amplifier
Frequency response: 10-100000 Hz
Dimensions: 12"L x 9-1/4"W x 2-1/8"H

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

Het oude liedje

Met deze gegevens kun je een vergelijkbaar type uitzoeken.
Eventueel bij een autostereozaak.
Zelf ben ik niet zo'n kenner maar er zijn vast Tweakers die er meer van weten.Succes.

• eldert0
bedankt voor je tijd :)
ik hoop dat er iemand anders is die me er meer over kan vertellen.

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

Het oude liedje

Het gaat waarschijnlijk om het verhaaltje dat staat bij bridged:160 watt bij 4 ohm per kanaal op 2 kanalen.

In de pricewatch staan er ook wel een paar waaronder van JBL, maar ik zie geen gegevens over vermogen indien ze gebridged zijn voor een subwoofer.

http://tweakers.net/categorie/682/autoversterkers/producten/

* De Magnat kan het volgens mij wel, levert dan gebridged 500 watt.

[ Voor 9% gewijzigd door Daniel36 op 30-05-2014 13:17 ]

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-01 19:54

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ligt er meer aan wat je uit wilt geven. Iedere versterker kan op iedere woofer.

---RAWE CEEK!!!---

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Als je alleen je sub erop aansluit kun je beter een monoblock halen ipv 4 kanaals. Dan hoef je ook niet te bruggen oid

• Trubo
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-01 06:36
Wat je eigenlijk wil weten is hoeveel de subwoofer aan RMS vermogen aankan @ x ohms. De 1100 W lijkt me namelijk piekvermogen en aan die gegevens heb je minder dan aan RMS.

Huidige versterker levert 160W RMS x 2 channel (bridged) @ 4 ohms. Wil je vergelijkbaar, en bij JBL blijven, dan kan je bijvoorbeeld deze aanschaffen JBL GT5-A604 maar bij voorkeur zou ik voor een monoblok gaan zoals de JBL GT5-A3001E.

Nog beter is om langs een geluidszaak te gaan voor auto apparatuur en te vragen welke versterker het beste overeenstemt met je subwoofer.

[ Voor 5% gewijzigd door Trubo op 30-05-2014 13:37 ]

• eldert0
Bedankt voor jullie reacties ik zal nog eens nagaan hoeveel rms mijn subwoofer kan hebben en denk dat ik de JBL GT5-A3001E ga halen.

Ik laat het wel weten

• Read
  • Laatst online: 08-02-2025

Read

Join The Résistance

Elke versterker die mono 275 watt rms kan leveren is in principe geschikt.
De Sub van jou kan 275 watt rms hebben namelijk.
Ps.
Je kunt beter een iets zwaardere versterker plaatsen dan een te lichte.

[ Voor 255% gewijzigd door Read op 31-05-2014 11:37 ]

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
totaal met hierboven eens
daarintegen is een lichte amp op zware speaker een dikke nono.
komt nog bij dat een heleboel subs best wat vermogen extra kunnen hebben en willen hebben als ik kijk naar me jbl gt4-12 die neemt vrolijk 325 watt en klapt dan in de lows net wat lekkerder :)

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-01 18:49
Welke sub komt eraan te hangen? Ook belangrijk is de 12v kabel, minimaal de juiste dikte, net als de massa. Heb je dat allemaal op orde?

Kwam laatst iemand tegen, die had 2 aderige speakerkabel onafgezekerd vanaf z'n plus en min van de accu naar achter liggen. Zo moet het dus niet.

Belangrijk om te weten is of je een 1, 2 of 4 ohm's sub hebt, en daaraan je versterker aanpassen.

Ga je een single 2 ohm's sub gebrugd aan je 2/4 kanaals versterker hangen, zal die niet leuk vinden.

Een versterker speel je niet zomaar kapot. Dat kan komen door verkeerde afstelling, verkeerde sub [weerstand] of slechte massa bijvoorbeeld.

Ga dus eerst na waar het probleem ligt voordat er klakkeloos nieuw spul gehaald word, want dat zul je dan ook weer kapot spelen.

• Read
  • Laatst online: 08-02-2025

Read

Join The Résistance

Bas. schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 16:28:
Welke sub komt eraan te hangen? Ook belangrijk is de 12v kabel, minimaal de juiste dikte, net als de massa. Heb je dat allemaal op orde?

Kwam laatst iemand tegen, die had 2 aderige speakerkabel onafgezekerd vanaf z'n plus en min van de accu naar achter liggen. Zo moet het dus niet.

Belangrijk om te weten is of je een 1, 2 of 4 ohm's sub hebt, en daaraan je versterker aanpassen.

Ga je een single 2 ohm's sub gebrugd aan je 2/4 kanaals versterker hangen, zal die niet leuk vinden.

Een versterker speel je niet zomaar kapot. Dat kan komen door verkeerde afstelling, verkeerde sub [weerstand] of slechte massa bijvoorbeeld.

Ga dus eerst na waar het probleem ligt voordat er klakkeloos nieuw spul gehaald word, want dat zul je dan ook weer kapot spelen.
Ik denk dat het probleem wel duidelijk is een te lichte versterker.
Welke sub staat als titel aangegeven boven topic JBL GT 4-1204R en welke versterker staat in het topic JBL GT5-A604 .

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-01 15:01
Wat een subwoofer thermisch kan hebben is meestal veel minder dan hij mechanisch aan kan. Het aantal watt dat vermeld word is bijna altijd bij hoeveel watt de spreekspoel doorbrandt. Tegen die tijd is de sub allang tegen zijn excursie limiet aangelope.

Kan je de specificaties en eventueel een plaatje posten van je sub? GT4-1204R levert namelijk weinig op.

druk en typefouten voorbehouden

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-01 18:49
Ik gok dat het de 1204BR is? Deze?
Afbeeldingslocatie: http://www.av-shop.hu/images/termekek/1jbl_gt5_1204br.jpg
Deze sub trekt inderdaad maximaal 1100 watt en rms continu 275 watt op 4 ohm.

De max is niet belangrijk, daarom altijd alleen het rms vermogen [275watt] aanhouden samen met de weerstand/impendantie van de speaker [4ohm].

Je kunt dus het beste kijken naar een monoblock versterker die minimaal 275 watt rms levert op 4 ohm.

Deze bijvoorbeeld:

http://www.pimtensen.nl/c...erkers/9144d-esx-se-1200/

Bij dit soort vermogens een kabeldikte vanaf 15mm2 aanhouden. Vanuitgaande dat de versterker in de kofferbak geplaatst wordt.

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar 2e hands is car hifi echt een heel stuk goedkoper te vinden. Je mag me wel een dm sturen met je woonplaats, dan help ik wel mee zoeken.

• eldert0
Ja dat is hem ik lees dit even snel op me werk dus zal nog uitgebreid reageren! Alvast bedankt voor de uitgebreide informatie :)

Ik had niet goed gekeken het is idd de 1204BR.

tot snel

• eldert0
Ik heb toch maar besloten om naar een vriend van mij ( met een paar versterkers thuis en veel verstand van zaken ) te gaan aankomend weekend.~
ik zal de infromatie die jullie mij gegeven hebben gebruiken

heel erg bedankt!
Pagina: 1