Videobewerking PC max 700 euro

Pagina: 1
Acties:

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:00
Beste tweakeraars,

Ik ga voor mijn vader een pc in elkaar zetten, hij wil hierop video bewerken met Pinnacle Studio 17 (laatste versie).

- Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?

Voornamelijk video's bewerken, daarnaast gewoon de simpele dingen als internet en office programma's. Games zoals BF 4 en andere zware games zullen hier niet op gespeeld worden.

- Wat mag het systeem gaan kosten?

Maximaal 700 euro, exclusief windows en randapparatuur, maar natuurlijk zo goedkoop mogelijk :+.

- Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.

De randapparatuur zoals muis toetsenbord en beeldscherm is al aanwezig. Het gaat alleen om de desktop zelf. Beeldscherm is een tv van Salora, Full HD.

- Wat denk je allemaal nodig te hebben?
  • Processor
  • Moederbord
  • Behuizing
  • Geheugen
  • Harde schijven (SSD + HD)
  • Voeding
  • Videokaart (niet zeker)
- Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Bij videobewerking heb je voordeel bij een videokaart met CUDA-cores heb ik gelezen, dus een NVIDIA videokaart graag. Maar AMD/Intel maakt niet uit.

- Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)

Een niet al te grote behuizing (micro-atx of mini-itx) en ook niet al te veel geluidsproductie.

Mijn opzetje (inmiddels al aantal keer aangepast):

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790 Boxed€ 259,70€ 259,70
1Gigabyte GA-H97M-D3H€ 70,95€ 70,95
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 46,79€ 46,79
1Cooler Master Silencio 352€ 51,70€ 51,70
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 62,95€ 62,95
1be quiet! System Power 7 300W€ 30,95€ 30,95
1Crucial M500 2,5" 120GB€ 55,90€ 55,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 601,89

Ik vraag mij af of je voor Pinnacle Studio echt een aparte videokaart nodig hebt, of kun je beter geld in de processor steken (bijv. i5 of i7)?

Mijn vader zal niet dagelijks gebruik maken van de pc, hij zal ook geen grote projecten maken (denk aan vakantiefilmpjes enzovoorts), maar hij wil wel een pc die future-proof is.

Ben benieuwd wat jullie van mijn lijstje vinden en jullie advies :)

Groet Koen

[ Voor 10% gewijzigd door Koen179 op 31-05-2014 12:53 ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Videobewerken is niet synoniem met CUDA. Nvidia liep wat voor met gpu "rekenen" en heeft hun eigen platform daarvoor ontwikkeld. Veel video en 3d apps begonnen dus met CUDA. Maar OpenCL, wat niet gebonden is aan Nvidia producten, zie je steeds meer.

Maar Pinnacle heeft wel functies die versnelt worden door CUDA. Maar de vraag is of je vader daar heel veel aan gaat hebben, en in hoeverre Pinnacle evengoed daar mee om gaat als bijv. Premiere en Vegas. (ik denk minder goed)

Zoals je het schetst lijkt me de kans aanwezig dat je helemaal geen 200 euro in een videokaart moet stoppen. Daarnaast is een videokaart heel makkelijk up te graden.

Ik zou kijken of je een systeem op basis van een i7 4790 kunt bouwen, en dan gebruik makend van de interne gpu van de i7.

specs

• sk0o
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:56
Misschien handig om deze video eens te bekijken, Stap voor stap wordt er aangeven hoe je een pc kan samenstellen en maken die gericht is op videobewerking-.

[ Voor 15% gewijzigd door sk0o op 30-05-2014 13:14 ]

• Koen179
Bedankt voor jullie reacties. Heb me lijstje aangepast (ander moederbord en i7 processor).

@maratropa: dus je zou ook een videokaart kunnen nemen van AMD? Ik denk dat ik eerst ga kijken of de interne gpu van de i7 voldoet, zo niet kan er altijd nog een videokaart bij (zoals u ook al zei).

Verder nog advies over de samenstelling? Andere componenten of een echte no-go component?

Verwijderd

Hallo,

Ook ik wil een workstation voor videobewerking 3d animatie in elkaar zetten. Meest gebruikte software is blender en adobe producten als premiere en after effects.

Af en toe moet er ook nog wel eens een spelletje gespeeld worden op deze machine. fps.

Volgens de best buy van sept. vorig jaar en het verhaal hierboven zou een I7 4770 of 90 moeten worden. Maar ik heb de video bekeken die sk0o noemt en daar hebben ze het over een amd. Wie kan er een beetje duidelijkheid bieden.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:25

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 23:40:
Hallo,

Ook ik wil een workstation voor videobewerking 3d animatie in elkaar zetten. Meest gebruikte software is blender en adobe producten als premiere en after effects.

Af en toe moet er ook nog wel eens een spelletje gespeeld worden op deze machine. fps.

Volgens de best buy van sept. vorig jaar en het verhaal hierboven zou een I7 4770 of 90 moeten worden. Maar ik heb de video bekeken die sk0o noemt en daar hebben ze het over een amd. Wie kan er een beetje duidelijkheid bieden.
Open je eigen topic, hijacken wordt niet gewaardeerd :). Neem Koen179's opening als leidraad, want die ziet er precies zo uit als het eruit zou moeten zien (DAA beleid).

@Koen179, neem voor je besteld wel even contact op met de winkel waar het moederbord vandaan komt. De Haswell Refresh op een B85/H87/Z87 bord gaat alleen werken met de juiste BIOS versie. Check voor de zekerheid bij de winkel welke ze hebben liggen.

[ Voor 13% gewijzigd door br00ky op 30-05-2014 23:55 ]

Verwijderd

Een andere cpu-koeler kan mischien ook een verstandig idee zijn, de boxed koelers zijn wat betreft koelprestaties afdoende, maar kunnen wel luidruchtig zijn...

• Koen179
CPU koeler toegevoegd!

@br00ky: goeie tip! Als ik een h97 bord neem, ondersteunt deze wel de nieuwere i7?

Edit: al gevonden, ondersteunt 4de en 5de gen. Was iets te snel met vragen :+.

[ Voor 27% gewijzigd door Koen179 op 31-05-2014 12:51 ]

Pagina: 1