Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Op zoek naar tv voor voetbal/films kijken, help!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ben radeloos. Ik zoek al een hele lang tijd naar een nieuwe tv. (ik heb nog een oude tv met dikke achterkant, ja ja ik loop achter)

Heel veel info gelezen op het internet en ook in de winkels nagevraagd..

Ik zoek een tv waar ik voornamelijk voetbal kan kijken en dat ik dan goed beeld heb.

Ik dacht dat ik eruit was met de Samsung UE46F6500, maar lees op verschillende plekken online dat veel mensen last hebben van schaduwen op het veld en andere dingen...

mijn vragen;

*Zijn er hier users die veel voetbal kijken op hun tv (niet alleen het wk, maar ook sport1 en EL) en die heel tevreden zijn? Zo ja welke tv hebben jullie?

*Hoeveel Hz is belangrijk?
*Is de afmeting nog belangrijk? Is het beeld bij 40 inch beter bij voetbal als bij 46 inch of 48 inch.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, ik zou het erg waarderen.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 12:17:
*Hoeveel Hz is belangrijk?
*Is de afmeting nog belangrijk? Is het beeld bij 40 inch beter bij voetbal als bij 46 inch of 48 inch.
Echte Hz hebben een meerwaarde bij een LCD. "Geoptimaliseerde" zijn bullshit. Je zou ook een plasma kunnen overwegen, die hebben deze problemen niet.

Formaat is vooral afhankelijk van de kijk afstand.

• Shiver87
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:25
Hoi,

Tja TV's.. een kwestie van smaak qua model. En wat je mooi vindt... De grootte van een TV hangt een beetje af van de afstand dat je ervan af zit... Als je meer dan 3 meter er vanaf zit zou ik een 46inch adviseren. Zelf heb ik een samsung 40F6640SS. Hier ben ik zeer tevreden over. Het beeld is prachtig, mits je natuurlijk HD tv hebt ;)

Mijn ouders hebben een Sony W807 47 inch. Ook dit is prachtig... Wat beter is?

Tja... Je koopt bij dergelijke merken geen rommel. Ik vind het beeld van beide erg mooi en om eerlijk te zijn zie ik het verschil niet echt. Wanneer je de instellingen wat aanpast hebben ze beide een mooi warm (of als je liever koudere kleuren hebt kan dat ook natuurlijk) beeld.

Zelf vind ik de Samsung net allemaal wat makkelijker en gebruikvriendelijker. In beide zit een soort van Mediacentrum waarmee je via een USB makkelijk je films etc afspeelt. Bij de Samsung gaat dit prima. Bij de Sony aanzienlijk minder.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!

Mijn grootste angst is dat de tv de snelle beelden bij voetbal niet aankan.
Vandaar dat ik ook op zoek ben naar mensen die veel voetbal kijken en geen problemen hebben met hun tv.

Ook het fenomeen "banding" maakt me zorgen. Ik vraag me af of dit bij de 2014 modelen voorbij is.

In de winkels zeggen verkopers (natuurlijk) dat voetbal er perfect uit zal zien en dat "dit" model geen banding heeft...

Op internet zijn helaas andere geluiden te horen...

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Heb zelf een Sony KDL-47W805 (model van vorig jaar) waarop ik veel voetbal kijk in HD (Fox Sports / Eurosport en uiteraard ook CL en het WK bij de NOS). Ik moet zeggen dat het beeld van deze televisie in mijn ogen echt uitstekend is.

Neemt niet weg dat ik vast geloof dat er mensen zijn die ook bij deze televisie bepaalde dingen kunnen zien. Maar goed dan hoeft je geen enkele televisie te kopen omdat de perfecte televisie nu eenmaal niet bestaat, LCD / LED heeft zijn nadelen net zoals plasma die ook heeft.

Mijn advies zou zijn gewoon een keer gaan kijken in een winkel en dan je keus maken, sowieso kun je er van uitgaan dat je op elke moderne mid range televisie gewoon prima voetbal kunt kijken :)

• RexP
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-11 16:34
Dat ben ik niet met je eens. Als je veel voetbal kijkt is een TV met een hogere refreshrate in mijn beleving zeker aan te raden. Ik ben al een paar weken naar alle verschillende 55" modellen binnen mijn budget aan het kijken, en je ziet echt dat de types met de hogere refreshrates (vanaf 400hz, niet softwarematig) het beter doen, vooral bij lange glijdende camerashots van bijv. het publiek of het hele speelveld.

Nummer 1 op mijn lijstje is de Sony W815. Daarna komen de Samsung 6700 en 7000 modellen. De goedkopre LG's hadden teveel last van banding. De Sharps ook, maar bieden wel veel schermgrootte voor je geld. Het Philips model binnen mijn budget (1300) was afshuwelijk.

Er is heel veel keus. Zet voor jezelf op een rijtje wat je echt bekangrijk vindt (grootte, prijs, motion handling / refresh rate, banding, smart functies...) en ga dan kijken. Laat je vooral niets aansmeren.

[ Voor 1% gewijzigd door RexP op 01-06-2014 12:59 . Reden: Toevoeging hz ]

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:04

Bever!

3

RexP schreef op zondag 01 juni 2014 @ 12:57:
Dat ben ik niet met je eens. Als je veel voetbal kijkt is een TV met een hogere refreshrate in mijn beleving zeker aan te raden. Ik ben al een paar weken naar alle verschillende 55" modellen binnen mijn budget aan het kijken, en je ziet echt dat de types met de hogere refreshrates (vanaf 400hz, niet softwarematig) het beter doen, vooral bij lange glijdende camerashots van bijv. het publiek of het hele speelveld.

Nummer 1 op mijn lijstje is de Sony W815. Daarna komen de Samsung 6700 en 7000 modellen. De goedkopre LG's hadden teveel last van banding. De Sharps ook, maar bieden wel veel schermgrootte voor je geld. Het Philips model binnen mijn budget (1300) was afshuwelijk.

Er is heel veel keus. Zet voor jezelf op een rijtje wat je echt bekangrijk vindt (grootte, prijs, motion handling / refresh rate, banding, smart functies...) en ga dan kijken. Laat je vooral niets aansmeren.
die 400hz die je noemt is gewoon een marketing naam, al die tv's die je noemt hebben een 100hz panel met een boel marketing BS hertzen die berekent wordt op een manier die niet openbaar is.

• RexP
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-11 16:34
Voor een flink deel marketing, ja. Maar er zit natuurlijk wel een techniek achter, zoals interpolatie of local / backlight dimming. Daar is verder niets geheims aan.

Verwijderd

Topicstarter
ik222 schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 19:39:
Heb zelf een Sony KDL-47W805 (model van vorig jaar) waarop ik veel voetbal kijk in HD (Fox Sports / Eurosport en uiteraard ook CL en het WK bij de NOS). Ik moet zeggen dat het beeld van deze televisie in mijn ogen echt uitstekend is.

Neemt niet weg dat ik vast geloof dat er mensen zijn die ook bij deze televisie bepaalde dingen kunnen zien. Maar goed dan hoeft je geen enkele televisie te kopen omdat de perfecte televisie nu eenmaal niet bestaat, LCD / LED heeft zijn nadelen net zoals plasma die ook heeft.

Mijn advies zou zijn gewoon een keer gaan kijken in een winkel en dan je keus maken, sowieso kun je er van uitgaan dat je op elke moderne mid range televisie gewoon prima voetbal kunt kijken :)
Bedankt voor je reactie.
In de winkel krijg ik helaas veel verschillende en met elkaar botsende antwoorden.. :/

In 1 winkel lieten ze een model met 400 hz en 600 hz en ging het beeld van links naar rechts. Bij die 400 hz zag het er niet echt lekker uit...weet even niet welk merk het was, maar op een samsung kon hij dit weer niet laten zien... :?

Die samsung 6700 en 7000 zitten wat boven me budget. Ik zag wel de samsung UE48H6500 of UE40H6500 (over de grote ben ik nog steeds niet uit) . Die past wat meer in me budget.

Sony heb ik me nog niet echt in verdiept.. Door veel mensen werd me samsung aangeraden, vandaar dat ik daar eerst na gekeken heb... Ik ga eens kijken naar de sony die jij noemt...

De zoektocht gaat door :)

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
vanaf 400hz, niet softwarematig
Hardware en software gaan bij LCD hand in hand. Zonder de software heb niets aan de hardware. Zonder de hardware heb je niets aan de software.

Nu wordt vaak aangekaart dat de paneelfrequentie de hardware is en de geadverteerde frequentie zoals Clear Motion Rate (CMR) en Motion Clearity Index (MCI) de software. Dit is niet waar.

Termen zoals CMR en MCI zijn puur marketingtermen waar je geen waarde aan moet hechten. Iedere fabrikant gebruikt andere methodes om tot deze cijfers te komen waardoor deze waardes vergelijken tussen verschillende fabrikanten totaal nutteloos is.
RexP schreef op zondag 01 juni 2014 @ 14:52:
Voor een flink deel marketing, ja. Maar er zit natuurlijk wel een techniek achter, zoals interpolatie of local / backlight dimming. Daar is verder niets geheims aan.
Inderdaad, technieken die we ook al hadden voordat men met deze termen kwamen en men nog de frequenties van het paneel gebruikten om mee te adverteren.
Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2014 @ 18:16:
In 1 winkel lieten ze een model met 400 hz en 600 hz en ging het beeld van links naar rechts. Bij die 400 hz zag het er niet echt lekker uit...weet even niet welk merk het was, maar op een samsung kon hij dit weer niet laten zien... :?
Grote kans dat het een LG of Philips betreft waar je naar hebt zitten staren, deze hebben met MCI 400 en PMR 400 maar een paneel van 50Hz en dat is uiteindelijk waar het om draait. Naast dat zijn de instellingen in de winkel verreweg van optimaal. Vaak staan zaken zoals scherpte en contrast zodanig hoog ingesteld dat dit effect heeft op de zuiverheid van de bewegingen. Ook voor 100Hz en 200Hz televisies.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Een paar maanden geleden was het advies zo verschrikkelijk makkelijk te geven, eigenlijk hoefde je nieteens de wensen van iemand door te lezen, het resultaat was toch altijd "Panasonic ST60/GT60". Die dingen zijn verschrikkelijk vloeiend, prachtige kleuren, eigenlijk alleen maar voordelen.

Echter, die dingen zijn nu niet meer te krijgen, Panasonic is zo stout geweest om erachter te komen dat plasma nauwelijks nog winst maakt, en is daarom gestopt met hun plasma's.

Toen ik voor mijn ouders een TV zocht, zijn de Sony's ook wel naar voren gekomen, het zijn voor LCD's goede dingen.

Wellicht kijken voor een tweedehandse niet al te oude plasma?

People as things, that’s where it starts.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:05

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Je kan op vrijwel elke TV met 100 ECHTE HZ fatsoendelijk sport kijken, mijn Sony 46NX720 (met grijze speakerbar, die tv is qua beeld en design echt om te kwijlen zo mooi :)) is bijvoorbeeld zeer goed, geen vervaging of schokken te zien met snelle balletjes of camera snel langs publiek.

Plasma TV die hier staat is ook goed te noemen, koop gewoon geen Aldi rotzooi, dan zit je ook altijd wel goed.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:05

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

VasZaitsev schreef op zondag 01 juni 2014 @ 23:14:
Een paar maanden geleden was het advies zo verschrikkelijk makkelijk te geven, eigenlijk hoefde je nieteens de wensen van iemand door te lezen, het resultaat was toch altijd "Panasonic ST60/GT60". Die dingen zijn verschrikkelijk vloeiend, prachtige kleuren, eigenlijk alleen maar voordelen.

Echter, die dingen zijn nu niet meer te krijgen, Panasonic is zo stout geweest om erachter te komen dat plasma nauwelijks nog winst maakt, en is daarom gestopt met hun plasma's.

Toen ik voor mijn ouders een TV zocht, zijn de Sony's ook wel naar voren gekomen, het zijn voor LCD's goede dingen.

Wellicht kijken voor een tweedehandse niet al te oude plasma?
http://www.tvstore.nl/pro...panasonic-tx-p55st60.html
Eerste resultaat op Google, wel dus :D

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Hmm, had ik niet verwacht, al is een 55" natuurlijk lang niet zo populair als de 42", die een klein maandje geleden overigens de helft kostte van deze 55"

Enfin, als TS het budget heeft, aan de grootte wen je namelijk wel, zou ik zeggen: NU. KOPEN. SCHNELL!

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
kuusj98 schreef op zondag 01 juni 2014 @ 23:15:
Je kan op vrijwel elke TV met 100 ECHTE HZ fatsoendelijk sport kijken, mijn Sony 46NX720 (met grijze speakerbar, die tv is qua beeld en design echt om te kwijlen zo mooi :)) is bijvoorbeeld zeer goed, geen vervaging of schokken te zien met snelle balletjes of camera snel langs publiek.

Plasma TV die hier staat is ook goed te noemen, koop gewoon geen Aldi rotzooi, dan zit je ook altijd wel goed.
Die zit wel een paar 100 boven me budget. Maar dat is dus een echte 200 hz die jij noemt. (geen gepimpte)
Vaak op websites staat niet vaak hoeveel ECHTE hz het is.
VasZaitsev schreef op zondag 01 juni 2014 @ 23:19:
Hmm, had ik niet verwacht, al is een 55" natuurlijk lang niet zo populair als de 42", die een klein maandje geleden overigens de helft kostte van deze 55"

Enfin, als TS het budget heeft, aan de grootte wen je namelijk wel, zou ik zeggen: NU. KOPEN. SCHNELL!
Inderdaad boven me budget.

Maar ja ik geef eigenlijk liever iets meer uit dan dat ik straks 900 euro weggooi omdat het beeld kut is :/

Ik denk dat ik nog maar ff door moet sparen...

edit:

http://www.bestekeus.nl/p...48955-ref-kieskeurig.html

DIt is dus de 42 inch versie... Mijn woonkamer is niet heel erg groot dus dan komt die 55 inch niet echt tot zijn recht denk ik...

Die 2500 hz is dat dan ook gepimpt?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2014 22:20 ]

• S1NN3D
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2014 @ 22:11:
Die zit wel een paar 100 boven me budget. Maar dat is dus een echte 200 hz die jij noemt. (geen gepimpte)
Vaak op websites staat niet vaak hoeveel ECHTE hz het is.
Als je doelt op die 46NX720, dat is een oud model dus de enkele prijs die je ziet, is veel te hoog. Is volgens mij een 100 Hz tv.
Inderdaad boven me budget.

Maar ja ik geef eigenlijk liever iets meer uit dan dat ik straks 900 euro weggooi omdat het beeld kut is :/

Ik denk dat ik nog maar ff door moet sparen...

edit:

http://www.bestekeus.nl/p...48955-ref-kieskeurig.html

DIt is dus de 42 inch versie... Mijn woonkamer is niet heel erg groot dus dan komt die 55 inch niet echt tot zijn recht denk ik...

Die 2500 hz is dat dan ook gepimpt?
Het zal niet mee vallen om nog een 42 inch ST60 te krijgen. Ben benieuwd of ze écht kunnen leveren. Die 2500 Hz is inderdaad ook een marketing ding. Bij een plasma is dat echter totaal niet relevant. Het beeld van zo'n ST60 is vele malen beter dan lcd's in deze prijsklasse.

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik deel deze mening. Ik kijk voornamelijk voetbal en heb de 50" versie gekocht ( KDL50W805B 2014 model ). Van de grote hoeveelheid beeldverwerking die deze TV heeft staat 2/3 gewoon uit. Het beeld is heel vloeiend, zeker bij voetbal en ik vond deze TV een beter beeld geven dan de Samsung 6x00 modellen. Ik heb ze beide thuis gehad, eerst de Samsung UE50F6100 maar bij die TV was ik niet tevreden over de kwaliteit van het beeld en heb toen de KDL50W805B gekocht.

Wel moet ik zeggen dat de side features ( media player/socialhub/SMART deel ) van de samsung vele malen beter zijn dan dan bij de SONY maar OK, de beeld kwaliteit is voor mij veel belangrijker.

Ook is design heel belangrijk vind ik en daar vond ik deze SONY weer in uitblinken, zeker de voet. Maar ook dit is persoonlijk. Waarom 50 " ? Omdat wij er 3.5 meter van af zitten.
1000 mensen, 1000 meningen :)

• Junketsu
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-10 13:04
De TV is in de aanbieding bij iBood voor 750 euro.:
http://www.ibood.com/nl/n...rocessor_en_voetbalmodus/

Plattetvdiscounter heeft ook gelijk de prijs verlaagd:
http://www.plattetvdiscou...ng-ue48h6500?ref=tweakers

• S1NN3D
  • Niet online
Ik zou deze dan niet bij iBood kopen. In de disclaimer geven ze aan dat het EU model inhoudt dat CI+ niet zal werken. Daarnaast zal het "smart" gedeelte niet op NL afgestemd zijn.
Pagina: 1