Outlook.com e-mails verschijnen veel te laat*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edmunt
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-04 19:19
Sinds enkele weken ben ik overgeschakeld naar Outlook.com voor het ontvangen van mijn e-mails. Na enkele dagen veel er me toch een "klein" storend element op. Sommige e-mail poppen niet onmiddellijk op in de mailbox, maar pas na een paar uur of ik moet nog eens klikken op inbox. Wat is hier mis mee? Dit lijkt niet zo aangenaam.

Ik gebruik Chrome. Kan het daar misschien aan liggen?

[ Voor 44% gewijzigd door edmunt op 30-05-2014 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-10 23:45

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Nee want het binnenhalen gebeurt op de achtergrond bij Microsoft. Jouw browser hoeft alleen de site te laden.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Overweeg een 'page refresh lugin
Bedek wel dat dat ook zijn nadelen heeft (denk aan een pagina die zich automatisch refreshed tijdens het schrijven van een mail ;))

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:56
Snelle test:

Email gestuurd van Gmail naar Outlook:
Tientallen seconden later wordt de tab geüpdate met (1) erachter vanwege 1 nieuwe email

Email gestuurd van Outlook naar Gmail:
Enkele seconden later wordt de tab geüpdate met een (1) erachter vanwege de nieuwe email.

Mijn ervaring van de afgelopen jaren is ook dat Outlook veel vaker een refresh nodig heeft voor een update, waar Gmail zichzelf sneller update en de nieuwe email laat zien. :)

*Ik gebruik overigens FF en soms IE

[ Voor 7% gewijzigd door SmiGueL op 30-05-2014 14:13 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:52
Gebruik je in Outlook.com de POP3 functie voor het ontvangen van emails van bijvoorbeeld je ISP, webhost of werk? dan kan het kloppen dat het soms even duurt. Outlook.com controleert je POP-account namelijk om de 30 minuten als ik het goed heb.

Ik heb dit toevallig van het weekend ook gehad. Ik heb de mail van onze ISP laten doorsturen naar een @outlook.com adres (onze ISP ondersteund mail forward). In outlook.com heb ik wel de SMTP-server van de ISP gebruikt. Het effect: ik krijg de mail direct nadat ze zijn binnengekomen, en ik verzend ook namens mijn mail-account van mijn ISP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edmunt
Idd, Gmail gaf alles netjes onmiddellijk weer. Outlook doet het ook, maar regelmatig ook niet. Ik heb de test ook gedaan. Via Gmail gestuurd naar Outlook, alles werkte. Maar sommige mails krijg ik gewoonweg veel laten.

Ik werk niet met pop3 en ISP e-mails. Die hebben idd vertraging omdat ze geen push systeem kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:56
edmunt schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 10:16:
Sinds enkele weken ben ik overgeschakeld naar Outlook.com voor het ontvangen van mijn e-mails.
edmunt schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 15:32:
Idd, Gmail gaf alles netjes onmiddellijk weer.
No offence, maar waarom gebruik je Gmail dan niet meer? }:O

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edmunt
Ik merk dat Outlook gewoon veel beter is.
-Geen reclame. Ik zie er toch geen.
-Onedrive, mogelijkheid om enkel online op te slaan.
-Alles laadt al even snel als Gmail.
-Skype integratie. Ik gebruik Hangouts (ik denk dat de Google tegenhanger zo noemt) totaal niet.
Pagina: 1