Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Unigo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-11 20:59
Hallo allemaal,

Kon zo snel niet een topic vinden wat mijn vraag beantwoordt of waar ik deze vraag in kon deponeren, maar als ik verkeerd zit: vooral laten weten!

Na lang wikken en wegen is toch het moment gekomen om een PS4 te gaan bestellen. 'Gelukkig' best een lange levertijd, dus kan ik goed nadenken over welke televisie ik daar bij wil aanschaffen.

Om het kader wat weer te geven; Mijn huidige HD-ready tv heb ik ongeveer 8 jaar geleden samen met mijn PS3 gekocht. Voor de PS3 prima, maar voor de PS4 wil ik toch wat nieuws hebben.

Qua budget zat ik ongeveer rond de 500-600 euro te denken. Ik hoef geen 55", tussen de 40 en 46 inch is prima. Mijns inziens zijn een paar dingen van belang:

-reactietijd (zo laag mogelijk)
-hz (binnen mijn budget kom ik vooral 50 hz tv's tegen, maar: de ps4 speelt geloof ik ook veel op 60 hz af. wordt dit een probleem?)

Verder natuurlijk full HD (1080p). 3D, smart TV, en andere fancy mogelijkheden vind ik niet zo interessant, het ding wordt vooral gebruikt om te gamen.

Mijn vraag concreet: is 50 hz werkbaar voor een PS4?

als bonus: Als je een tip hebt: vooral doen! :) (ook over het bestellen van een PS4 trouwens ;)

Groet,

Rob

3ds fc: 4270-0926-7440

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dat de PS4 in 60 Hz uitstuurt is niet interessant. En een 50 Hz tv is echt wel werkbaar is voor een PS4, dat is geen enkel probleem. Of het moet zijn dat je voor een behoorlijk groot scherm gaat. Dan is het minder handig.

Alle "geoptimaliseerde" Hz waarmee geadverteerd wordt, is bullshit. Daarnaast kost al die processing tijd waardoor je te maken krijgt met input lag. En dat kun je niet gebruiken als gamer.

Sony maakt lcd's met een erg lage input lag waardoor deze uitstekend zijn om op te gamen. Deze W6 en W7 (eerste uit 2013 en opvolger uit 2014) zijn uitstekende 50 Hz tv's die erg geschikt zijn voor jou doel. Als je perse een echt 100 Hz scherm zou willen, zul je wat meer uit moeten geven voor een de 2013 W8 of 2014 W8.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:37

FeaR

In GoT we trust

> CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.