Toon posts:

Gigabyte Z/H/Q 77 Moederbord ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik wil mijn PC weer eens een kleine upgrade geven. Nu ben ik van plan om er een nieuw moederbord in te zetten. Ik heb het liefst een Gigabyte moerbord vanwege de lichte kleur (heb een oog probleem/MS).

Momenteel zit er een Z68AP-D3 in. Ik wil gaan overstappen naar een mobo met een Intel 77 chipset.

Welke kan ik het best nemen een Z77, H77 of een Q77

Mijn huidige systeem @ Hardware.info

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als je wilt overclocken blijft enkel een Z-serie moederbord over. Aangezien je een 2600K processor hebt zou ik toch voor een Z77 gaan dan.

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Topicstarter
redfoxert

Ben geen overklocker, de 2600k is mij snel genoeg. 7.8 in Windows index.
Wil wel eens een UEFI Bios meemaken

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom wil je je moederbord upgraden? Het verschil tussen Z68 en Z77 is vrij minimaal en imho de moeite niet.
Ik heb de Z68 en Z77 beide in dezelfde config gebruikt, en het snelheidsverschil is gigantisch klein (hooguit een %je, als je dat al haalt).

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gelezen in je review van de Gigabyte GA-H77-DS3H TERW_DAN, maar nogmaals het gaat mij niet om de snelheidswinst.
Hou er van om te 'knutselen' en nieuwe ervaringen opdoen. Dit keer de UEFI Bios

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als het puur gaat om iets nieuws te kopen om eens iets nieuws te hebben dan maakt het denk ik niet zo heel gek veel uit. Je huidige bord is immers ook al voorzien van een UEFI. Pak iets dat voldoet aan de eisen (connectoren en dergelijke) en dat binnen je budget past, en dan kom je een heel eind.

Verwijderd

Topicstarter
Kogel is door de kerk het is de Gigabyte GA-Z77-DS3H geworden ondanks de slecte beoordeling van 'debom'.
Op Hardware.info waren ze wel aardig te spreken over het mobo
Pagina: 1