Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• martijntjuhh
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-05 19:15
Hallo,

Momenteel heb ik al een tijdje Cyanogenmod 11 op mijn Samsung Galaxy Nexus geïnstalleerd, alleen heb ik er sinds eergisteren problemen mee.

Als de telefoon is opgestart kan ik +/- 30 seconden iets doen voordat het scherm bevriest en de telefoon reboot. Dit herhaalt zich constant. Nu heb ik meerdere keren geprobeerd om stock Android erop te flashen maar dat wil nog niet lukken.
Ik heb 3 a 4 keer deze stappen ondernomen: http://forum.xda-develope...ock-galaxy-nexus-t1626895 en ook deze tutorial gevolgd. https://www.youtube.com/watch?v=JlDtM5CEqDA
Vervolgens heb ik nog geprobeerd om het via deze toolkit te doen.

Elke keer dat ik het heb geprobeerd zijn er geen foutmeldingen geweest en ik dacht dus dat het goed was gegaan. Maar bij het rebooten heb ik nog steeds Cyanogenmod erop staan en reboot de telefoon na +/- 30 seconden weer. Ik ben nu een beetje ten einde raad :S en daarom vraag ik bij deze om nieuwe inzichten en ideeën :)

Alvast bedankt

Het is bedoening, niet bedoeling

• moh.moh
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
je hebt je telefoon geroot en je hebt een custom recovery, dus ik zie geen problemen. Vlucht niet gelijk terug naar stock, maar probeer ook andere roms uit. In mijn optiek Cyanogenmod is niet meer wat het ooit geweest was, als je een goede custom rom wilt, neem je slimrom. Gebruik slimrom en kijk wat je ervan vindt. Als je toch al een custom recovery hebt, kan je net zo goed een paar roms proberen!

• martijntjuhh
Dat zal ik misschien kunnen proberen, maar toch ga ik liever weer terug naar stock.

Ben er overigens vergeten bij te vertellen dat ik ook geprobeerd heb om de stock recovery erop te flashen. Maar toen ik in recovery mode ging zat nog steeds de ClockWorkMod recovery erop.

EDIT: Heb zojuist geprobeerd om Cyanogenmod er opnieuw op te zetten via de officiele installer. Ook hier krijg ik geen foutmeldingen maar staat nog steeds het oude OS erop en krijg ik weer een reboot.

Zou het trouwens ook een hardware probleem kunnen zijn? De batterij bijvoorbeeld (batterij laadt wel normaal op) of het opslaggeheugen?

[ Voor 39% gewijzigd door martijntjuhh op 30-05-2014 11:20 ]

• martijntjuhh
Heb het zojuist nog een keer geprobeerd via de tutorial van XDA. (zie boven). Ook deze keer werkte het niet. Cyanogenmod wordt simpelweg niet overschreven. Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen?

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-11 23:38

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Wipe je data wel?

:)

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-11 19:37
Het kan ook aan de SIM-kaart liggen.
Doe de SIM kaart eens in een andere telefoon, verwijder de PIN-code en stop hem weer in de Galaxy Nexus.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:51
wat gaat er mis bij die youtube tutorial? dat is namelijk de manier die nog moet lukken als al het andere faalt. wat voor foutmeldingen krijg je? kan je überhaupt via fastboot een connectie maken? is je verbinding met je pc ok (drivers geïnstalleerd, usb2 ipv usb 3, goede kabel etc)

Strava

• martijntjuhh
Greveldinges: Ja, de data wipe ik ook.

Mastermind: De SIM-kaart heb ik verwijderd voor het flashen.

Prulleman: Ik krijg geen foutmeldingen. De hele flash lijkt goed te gaan, na elke stap staat er OKAY. Ook de drivers geïnstalleerd, ik gebruik USB2 en een goede kabel.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:51
dus je voert flash-all.bat uitvoert via de command line krijg je OKAY terug?
volgens mij hoor je "Press any key to exit..." te zien als je klaar bent.

en als je fastboot devices in cmd intikt, wat krijg je dan terug?

Strava

• martijntjuhh
ik heb flash-all.bat uitgevoerd en ook wel een keer handmatig alles apart gedaan. Bij de flash-all kreeg ik inderdaad "Press any key to exit..." te zien. Maar bij de tussenstappen elke keer OKAY.

Als ik fastboot devices uitvoer dan zie ik het serienummer van de telefoon en daarna fastboot te zien.

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-11 23:38

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Je zou ook de system.img uit de factory images kunnen flashen via fastboot, dan de data wipen. Zou moeten werken!

:)

Pagina: 1