Nieuwe gaming PC ~1000

Pagina: 1
Acties:

• TimoK
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-11-2022
Mijn vorige gaming PC had ik zelf (na hulp met het bestellen van de hardware) in elkaar gezet. Alleen toen na een jaar iets stuk ging (en de reparateur kon niet met 100% zekerheid aanwijzen wat het was) kwam ik er achter hoe lastig het is om een via internet besteld systeem te repareren. Ik ben daarom van plan om gewoon een PC in een winkel te halen (bij voorkeur in de buurt van Leiden/Gouda/Den Haag/Rotterdam) om deze problemen in de toekomst te voorkomen.

Ik heb alleen erg weinig verstand van hardware en heb daarom geen idee wat ik het beste kan halen en waar (ik neem aan dat de Media Markt inlopen een slechte keuze is). Ik heb wel research gedaan, maar dit is meer een vergelijking van prijsklasse met populair/meest verkocht.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Ik wil het vooral gebruiken voor gamen en de simpele dagelijkse dingen. Ik hoef niet de graphics op ultra te hebben, als ik maar alles wat nu uit komt kan spelen.

Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?

Rond de €1000, het liefst iets er onder zodat ik nog een mooie monitor erbij kan nemen. Absolute maximumprijs is €1200.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.

Ik gebruik nu een laptop, dus nee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

PC en monitor, aangezien ik nu een laptop gebruik.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Geen Mac. Liefst Windows 7 maar dit is waarschijnlijk geen mogelijkheid.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)

Het liefst dat de PC stil is, maar het is geen dealbreaker als dit niet het geval is.

Ga je overklokken?

Nee

Wat betreft eigen research:

Ik ben met reparaties en kleine hardware dingetjes altijd goed geholpen bij MyCom en op hun site staan voor een persoon met weinig verstand dit de beste keuzes:

Meest verkocht en populairst in mijn prijsrange:
http://www.mycom.nl/deskt...-ultimate-gaming-i5-4670k

"beste" maar waarschijnlijk niet goed genoeg:
http://www.mycom.nl/deskt...23/mp-elite-power-i7-4770

Afgaande van Tweakers zou dit de beste keuze zijn:

pricewatch: Acer Aspire Predator G3-605 I9812

Dit zou ook een goede keuze kunnen zijn, alleen hebben beide leveranciers geen fysieke vestiging voor reparatie.
pricewatch: Medion Akoya P5322 G Gaming PC

Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen. Misschien zijn er ook wel alternatieven die ik over het hoofd heb gezien (voor zowel garantie als bouwen). Eigenlijk is de enige echte vereiste dat ik de hele PC op kan sturen/brengen wanneer er iets stuk gaat, zonder zelf een reparateur te regelen en daarna het kapotte onderdeel op te sturen.

Alvast bedankt!

• Athos vk
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-09-2025
Helaas krijg je zo weinig videokaart voor het geld bij pre-builds. Niet dat je werkelijk teveel betaalt altijd voor de componenten, het zijn gewoon uiterst slechte combinaties (+ je hebt nooit een idee van wat voor voeding, moederbord, ram en koelers er worden gebruikt).

Is het een optie om bijvoorbeeld bij Azerty extended warranty te nemen als je het door hun laat assembleren? Volgens mij kun je hier tot 3 jaar extra bijkopen (en wellicht is dit ook mogelijk bij andere bedrijven).

Kan moeilijk zeggen van je huidige keuzes welke een beste is, want vind ze zelf allemaal niet zo goed :P Zou het denk ik of bij de 'meest verkochte' of de medion houden. Andere systeem bij mycom heeft alleen een ingebouwde grafische kaart en de acer volgens mij een mobiele gpu (ten minste, ik geloof dat de 8000 series voor laptops waren).

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
TimoK schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 23:53:
Rond de €1000, het liefst iets er onder zodat ik nog een mooie monitor erbij kan nemen. Absolute maximumprijs is €1200.
Hierbij raadde ik vroeger altijd de Dell Ultrasharp series aan (U2312HM, U2412M etc), maar ondertussen heeft Dell al een beter model op de markt gebracht. Namelijk de volgende modellen:
pricewatch: Dell P2314H
pricewatch: Dell P2414H

Waarom ik deze monitoren aanraad?
  • Goed IPS paneel (mooie kleuren, goede kijkhoeken, beter in contrast dan vele andere IPS panelen, geen blacklight leakage)
  • Zeer lage input lag
  • Lagere prijs dan de Ultrasharp series, echter wel steeds 1920x1080 bij de grotere modellen.
  • Geweldig voor alle doelen (van gamen tot photoshop tot dagelijkste dingen tot ...)
  • Handige Features (Hoogte verstellen, 90° draaien, Tilt e.d.)
Lees (diagonaal) zeker eens deze uitstekende review:
http://www.tftcentral.co.uk/reviews/dell_p2414h.htm

Even een paar Quotes:
Flickering
"At all brightness settings the backlight output remains constant and is not cycled on and off at all. A Direct Current (DC) method is being used instead of PWM which is welcome. If users are worried about flicker or particularly susceptible to it, then you do not need to worry here."

Contrast
"The panel did excel in terms of black depth and contrast ratio for an IPS matrix, with a calibrated contrast ratio of 1010:1 measured.
For an IPS panel it was one of the best we have tested, out-performing some of Dell's other recent AH-IPS screens like the S2740L (691:1), U2413 (783:1) and U2713HM (869:1) for instance"

Brightness
"The brightness control gave us a very good range of adjustment."
-> Max. 267 cd/m2, Min. 53 cd/m2

IPS Glow
"On a black image there was a slight white glow from an angle which can be problematic on some IPS panels"
This wasn't actually too bad at all on this screen and in normal lighting conditions didn't seem to be a problem at all. The 'IPS glow' was quite minimal here which was pleasing.

BlackLight Leakage
"There was some slight leakage in the bottom left hand corners of the screen but nothing too severe, and certainly nothing you could spot during normal uses day to day."

input lag
The Dell P2414H showed an average total display lag of only 5.5ms during the initial tests. This lag was very low overall, equating to less than half a frame. We measured half the average G2G response time as 4.45ms and so we can estimate that the signal processing is approximately 1.05ms. This represents a very low lag and means the screen should be perfectly fine, even for fast FPS gaming.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Zmy0wBL443JJpYPKv5faWI7m/full.png

Grafiekje die de vergelijking CRT vs hedendaagse monitors toont
bron: http://www.tftcentral.co.uk/reviews/dell_p2414h.htm
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TQFGhFktPuNjkaiCswsFXodi/full.jpg
We have provided a comparison above against other models we have tested to give an indication between screens. Those shown with blue bars in the bottom half represent the total "display lag" as at the time of review we did not have access to an oscilloscope system to measure the response time element and provide an estimation of the signal processing. The screens tested more recently in the top half are split into two measurements which are based on our overall display lag tests (using SMTT) and half the average G2G response time, as measured by the oscilloscope. The response time is split from the overall display lag and shown on the graph as the green bar. From there, the signal processing (red bar) can be provided as a good estimation.

• TimoK
Athos vk schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 09:47:

Is het een optie om bijvoorbeeld bij Azerty extended warranty te nemen als je het door hun laat assembleren? Volgens mij kun je hier tot 3 jaar extra bijkopen (en wellicht is dit ook mogelijk bij andere bedrijven).
Ja ik dacht wel dat prebuild pc's een slechte keuze zouden zijn. Wat ik eigenlijk gewoon wil is mijn pc helemaal op te kunnen sturen wanneer iets stuk gaat zonder zelf uit te hoeven zoeken welk onderdeel defect is. Zou dit met de Azerty regeling kunnen?

"Productinformatie
Met APC's Extended Warranty-programma hebt u een gerust gevoel omdat u weet dat in het onwaarschijnlijke geval dat er iets fout gaat, uw product snel zal worden gerepareerd of vervangen om zo de productieonderbreking te minimaliseren."

Ik neem aan van wel? In dat geval lijkt me het een veel beter alternatief en hoef ik ook geen prebuild computer te kopen.

• SmokingCrop
  • Niet online
Je kunt Azerty daar even over mailen ;)
(hoe dat dan in z'n werk zou gaan etc)

• TimoK
SmokingCrop schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 09:50:
[...]

Hierbij raadde ik vroeger altijd de Dell Ultrasharp series aan (U2312HM, U2412M etc), maar ondertussen heeft Dell al een beter model op de markt gebracht. Namelijk de volgende modellen:
pricewatch: Dell P2314H
pricewatch: Dell P2414H
Ik zit nu op werk/telefoon dus ik ga thuis nog even rustig kijken, maar ik ga natuurlijk niets inbrengen tegen deze heldere redenatie en uitleg. Ik denk dat ik ik mijn keuze tussen deze twee ga maken en dan bestel. Hartstikke bedankt!

• SmokingCrop
  • Niet online
Hier een mooi systeem:
• goede, nieuwe i5
• moederbord met bv geluids-chip die je ook in 300 euro moederborden ziet
• GTX 770 die lekker stil is
• Fractal R4 heeft geluidsdempende materialen + ziet er strak uit
• Monitor inbegrepen in prijs
• Windows 7/8 inbegrepen in prijs
• Goede koeler om de processor goed te koelen terwijl hij nog stil is ook
• 8GB RAM
• Goede kwaliteits voeding met een goede efficiëntie (gold rated)
• M500 SSD (ik wist niet hoeveel geheugen je nodig had e.d..)
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 168,50€ 168,50
1ASRock Fatal1ty B85 Killer€ 73,98€ 73,98
1MSI GeForce GTX 770 Gaming€ 272,95€ 272,95
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 81,65€ 81,65
1Dell P2314H€ 164,56€ 164,56
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit€ 81,45€ 81,45
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 36,50€ 36,50
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 62,95€ 62,95
1Seasonic S12G 550W€ 71,95€ 71,95
1Crucial M500 2,5" 240GB€ 92,05€ 92,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.106,54

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
SmokingCrop schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 10:28:
Hier een mooi systeem:
• goede, nieuwe i5
• moederbord met bv geluids-chip die je ook in 300 euro moederborden ziet
• GTX 770 die lekker stil is
• Fractal R4 heeft geluidsdempende materialen + ziet er strak uit
• Monitor inbegrepen in prijs
• Windows 7/8 inbegrepen in prijs
• Goede koeler om de processor goed te koelen terwijl hij nog stil is ook
• 8GB RAM
• Goede kwaliteits voeding met een goede efficiëntie (gold rated)
• M500 SSD (ik wist niet hoeveel geheugen je nodig had e.d..)
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 168,50€ 168,50
1ASRock Fatal1ty B85 Killer€ 73,98€ 73,98
1MSI GeForce GTX 770 Gaming€ 272,95€ 272,95
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 81,65€ 81,65
1Dell P2314H€ 164,56€ 164,56
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit€ 81,45€ 81,45
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 36,50€ 36,50
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 62,95€ 62,95
1Seasonic S12G 550W€ 71,95€ 71,95
1Crucial M500 2,5" 240GB€ 92,05€ 92,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.106,54
Of een Tranquillo als koeler, is ook al voldoende.

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• TimoK
Wauw! Ik had niet beter dan dit geholpen kunnen worden! Perfecte prijs, alles kan via Azerty en een geluidsdempende kast en stille cooler. Morgen even klantenservice van Azerty bellen betreffende de garantie en assemblage en dan dit lijstje bestellen.

Thanks!!!
Pagina: 1