Mijn vorige gaming PC had ik zelf (na hulp met het bestellen van de hardware) in elkaar gezet. Alleen toen na een jaar iets stuk ging (en de reparateur kon niet met 100% zekerheid aanwijzen wat het was) kwam ik er achter hoe lastig het is om een via internet besteld systeem te repareren. Ik ben daarom van plan om gewoon een PC in een winkel te halen (bij voorkeur in de buurt van Leiden/Gouda/Den Haag/Rotterdam) om deze problemen in de toekomst te voorkomen.
Ik heb alleen erg weinig verstand van hardware en heb daarom geen idee wat ik het beste kan halen en waar (ik neem aan dat de Media Markt inlopen een slechte keuze is). Ik heb wel research gedaan, maar dit is meer een vergelijking van prijsklasse met populair/meest verkocht.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil het vooral gebruiken voor gamen en de simpele dagelijkse dingen. Ik hoef niet de graphics op ultra te hebben, als ik maar alles wat nu uit komt kan spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Rond de €1000, het liefst iets er onder zodat ik nog een mooie monitor erbij kan nemen. Absolute maximumprijs is €1200.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik gebruik nu een laptop, dus nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
PC en monitor, aangezien ik nu een laptop gebruik.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Geen Mac. Liefst Windows 7 maar dit is waarschijnlijk geen mogelijkheid.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het liefst dat de PC stil is, maar het is geen dealbreaker als dit niet het geval is.
Ga je overklokken?
Nee
Wat betreft eigen research:
Ik ben met reparaties en kleine hardware dingetjes altijd goed geholpen bij MyCom en op hun site staan voor een persoon met weinig verstand dit de beste keuzes:
Meest verkocht en populairst in mijn prijsrange:
http://www.mycom.nl/deskt...-ultimate-gaming-i5-4670k
"beste" maar waarschijnlijk niet goed genoeg:
http://www.mycom.nl/deskt...23/mp-elite-power-i7-4770
Afgaande van Tweakers zou dit de beste keuze zijn:
pricewatch: Acer Aspire Predator G3-605 I9812
Dit zou ook een goede keuze kunnen zijn, alleen hebben beide leveranciers geen fysieke vestiging voor reparatie.
pricewatch: Medion Akoya P5322 G Gaming PC
Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen. Misschien zijn er ook wel alternatieven die ik over het hoofd heb gezien (voor zowel garantie als bouwen). Eigenlijk is de enige echte vereiste dat ik de hele PC op kan sturen/brengen wanneer er iets stuk gaat, zonder zelf een reparateur te regelen en daarna het kapotte onderdeel op te sturen.
Alvast bedankt!
Ik heb alleen erg weinig verstand van hardware en heb daarom geen idee wat ik het beste kan halen en waar (ik neem aan dat de Media Markt inlopen een slechte keuze is). Ik heb wel research gedaan, maar dit is meer een vergelijking van prijsklasse met populair/meest verkocht.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil het vooral gebruiken voor gamen en de simpele dagelijkse dingen. Ik hoef niet de graphics op ultra te hebben, als ik maar alles wat nu uit komt kan spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Rond de €1000, het liefst iets er onder zodat ik nog een mooie monitor erbij kan nemen. Absolute maximumprijs is €1200.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik gebruik nu een laptop, dus nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
PC en monitor, aangezien ik nu een laptop gebruik.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Geen Mac. Liefst Windows 7 maar dit is waarschijnlijk geen mogelijkheid.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het liefst dat de PC stil is, maar het is geen dealbreaker als dit niet het geval is.
Ga je overklokken?
Nee
Wat betreft eigen research:
Ik ben met reparaties en kleine hardware dingetjes altijd goed geholpen bij MyCom en op hun site staan voor een persoon met weinig verstand dit de beste keuzes:
Meest verkocht en populairst in mijn prijsrange:
http://www.mycom.nl/deskt...-ultimate-gaming-i5-4670k
"beste" maar waarschijnlijk niet goed genoeg:
http://www.mycom.nl/deskt...23/mp-elite-power-i7-4770
Afgaande van Tweakers zou dit de beste keuze zijn:
pricewatch: Acer Aspire Predator G3-605 I9812
Dit zou ook een goede keuze kunnen zijn, alleen hebben beide leveranciers geen fysieke vestiging voor reparatie.
pricewatch: Medion Akoya P5322 G Gaming PC
Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen. Misschien zijn er ook wel alternatieven die ik over het hoofd heb gezien (voor zowel garantie als bouwen). Eigenlijk is de enige echte vereiste dat ik de hele PC op kan sturen/brengen wanneer er iets stuk gaat, zonder zelf een reparateur te regelen en daarna het kapotte onderdeel op te sturen.
Alvast bedankt!