Metatag toevoegen voor iOS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentdeVreede
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-10 10:02
Hallo Adjes,

Zou het misschien mogelijk zijn om één van de volgende meta tags toe te voegen aan tweakers?

- Volledig verbergen van safari haar navigatiebalken, dat het werkt zoals een native app (werkt bij site toevoegen aan homescreen).
code:
1
<meta name="apple-mobile-web-app-capable" content="yes">

- Verbergen van navigatiebalken van safari (vanaf iOS7.1, balken zijn zichtbaar zoals ze zijn wanneer je normaal gescrollt hebt)
code:
1
<meta name="viewport" content="minimal-ui">

Het liefst zou ik ze allebei zien worden doorgevoerd maar met mogelijkheid 2 ben ik ook zeer tevreden, beide lijken mij dan ook een goede toevoeging voor de site.

Meer info: http://blog.initlabs.com/...n-fullscreen-mode-in-ios7

Met vriendelijke groet,

Vincentdevreede

[ Voor 0% gewijzigd door VincentdeVreede op 29-05-2014 23:25 . Reden: Mijn excuses, kan topic worden verplaatst naar "Mooie features" ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:39
Ik ga hier niet langer over, maar:

Ik vind het zelf heel erg irritant als ik niet langer bij de browserfuncties kan komen: ik wil kunnen refreshen, ergens anders naar toe kunnen navigeren, pagina's kunnen delen, bookmarken etc. Het voordeel van de minimale extra screen real estate weegt niet op tegen het missen van dergelijke functies.

Dergelijke meta tags zijn imho ook meer bedoeld voor web _apps_, niet web_sites_.

Ik hoop dus niet dat het gaat komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10 19:31

rob_erwt

What does this button do?

Mjah, voor iedere voorstander is er waarschijnlijk ook wel een tegenstander te vinden. ;) In de basis ben ik als devver sowieso niet blij met allerlei browserafhankelijke meta tags, maar dat is weer een ander verhaal.

Deze hoort sowieso thuis in Mooie Features, dus ik verplaats hem even. :) Dan ziet de productmanager van dienst hem ook en kan eventueel een reactie geven. LA -> MF

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentdeVreede
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-10 10:02
Dankjewel voor het verplaatsen. Maar daarom zou ik ook al heel blij zijn met de 2e meta tag, dan blijven de balken nog wel staan maar dan klein zoals als je normaal gescrollt hebt. Zo heb je standaard meer ruimte op de pagina en als je wilt refreshen of iets dergelijks klik je gewoon op de balk.

Voorbeeld zoals Tweakers er nu uit ziet bij openen en hoe Tweakers er anders zou zien bij openen met de tweede metatag:
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2chx081.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door VincentdeVreede op 31-05-2014 15:56 . Reden: Afbeelding ter vergelijking toegevoegd ]