Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
Ik heb een Nokia Lumia 925 die op WP 8.1 draait, maar sinds gisteren (één keer) en vandaag (twee keer) loopt hij precies vast, zo lijkt het toch.

Het probleem is als volgt: bij het ontgrendelen van het scherm, werkt de fysieke aan-knop wel, maar de telefoon reageert niet op het naar boven swipen, wat zou lijken dat het aan het touchscreen ligt, maar het dubbel tikken om het scherm aan te zetten, werkt wel.

Er is een soft reset (tien seconden aan-knop en volume-beneden inhouden) nodig om het probleem te verhelpen. De telefoon aan de oplader hangen lost ook niets op, en gewoon uitzetten is niet mogelijk (reageert niet op swipen).

Het probleem doet zich eigenlijk gewoon willekeurig voor, en het duikt eigenlijk gewoon plots op. Nu is mijn vraag of dit, volgens jullie, een softwarematig probleem zou kunnen zijn? Heeft nog iemand dit ooit aan de hand gehad?

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:19
Mijn 920 heeft het af en toe ook wel eens gehad dat toe vast liep.. Maar een paar keer de lockscreen knop indrukkken was al voldoende om het te fixen.

Ik heb wel een gelezen dat een hard reset dergelijke problemen ook wel wilt verhelpen. En met apps en settings backup ben je tegenwoordig zo weer up and running.

• Fir3Fli3
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-04-2023
Even een waarschuwing voor als je niet op de hoogte bent: Whatsapp is tijdelijk uit de Windows Store, dus als je hem gaat resetten zul je even zonder zitten.