Golden orb?

Pagina: 1
Acties:
  • 245 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• stinger
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05 10:33
Die Golden Orb is dat de Titan Majesty?
Zo ja hoe the fok krijgen jullie die op je
celeron? Ik heb hem gekocht...past niet
terug gebr8 en hun zeiden zelf dat hij niet op celeron paste.

Verwijderd

Hmmz...sjah....ik vind het zelf ook een beetje vaag... Ze zien er in ieder geval precies hetzelfde uit, alleen de koeler is op een wat andere manier bevestigd meen ik...

Verder moet ie in IEDER geval op een FC-PGA celeron passen ! Wat betreft 370PPGA celerons weet ik het niet...

Verwijderd

100% zeker dat ie moet passen!
Je moet even goed kijken hoe die bodemplaat eruit ziet en dan wordt het wel duidelijk: metalen beugeltjes om witte palletjes en draaien maar. Ik heb het met twee man gedaan om te voorkomen dat er een stukje van slotconverter zou afspringen. Je moet namelijk VEEL kracht zetten.
Waar hem je die majesty trouwens gekocht?

Verwijderd

Veel kracht ? Niet meer dan om een deksel van een potje te draaien toch zeker ?

Verwijderd

Je bent ongeveer halverwege als je dent dat er iets gaat afknappen. Echt veel kracht dus.
Een voordeel: hij gaat er niet van af als je dat echt niet wilt. ;)
Ik was blij toen hij erop zat en de boel nog heel was.

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

Je had dan zeker een foute versie want die van mij hoefde je dus echt niet veel kracht te zetten hoor. Met twee vinger en hoppa hij zat. net zoveel kracht als een pot calve pindakaas open doen

Click hier niet

Verwijderd

Ik heb er nu 2 en wat reapher zegt klopt zo ongeveer met mijn ervaringen .

• stinger
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05 10:33
Ik heb een PPGA celly maar dat lukte niet zo hoor
Ik haakte hem in 1 kant erin maar hij ging dus niet omlaag
Ik heb hem bij de regenboog gekocht en daar zeiden ze dat die alleen voor p3 (coppermine) was zoals op de doos staat want de p3 is iets platter (ik zou het zelf niet weten hoor ik heb geen ervaring met een p3)

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:56
Ik heb ook een Golden Orb en kracht zetten is niet echt van toepassing.
Maar je moet denk ik wel een 'echte' Golden Orb hebben ;)

Verwijderd

Ik heb meer reviews gelezen met hetzelfde probleem. Als ik het goed heb heeft Kyle (HardOCP)ook iets gesloopt met deze koeler.
Blijkbaar gaat de ene soepeler als de andere.

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 13:19
Nou lui, als je geen kracht hoeft te zetten is het alleen maar minder.

Ik hoor jullie allemaal praten over de Titan Majesty(ic), maar die is (volgens mij) gekopieerd van de Thermaltake Golden Orb.

Thermaltake heeft dat ding ontworpen.
Ik heb zelf die Thermaltake GO en je moet wel zeker kracht zetten om het vast te krijgen, en hoe vaster hij zit, hoe beter het contact tussen cpu en koeler is.

Ook is deze koeler geschikt voor S370/PPGA EN (!!) FCPGA, dus als mijn Celeron de deur uitgaat voor een P3 Coppermine, dan hoef ik GEEN andere koeler te kopen.

BTW. Hij is bij de OC-shop gekocht
Nogmaals Thnx Newt

Verwijderd

Kan het niet gewoon zo zijn dat de een wat sterker is dan de andere hier ? ;)

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Ik heb ook zo'n Golden Orb besteld bij Newt
maar ik vraag mij af of die wel zou passen op een PentII 350 de plastic kap op de Pent II is stukken groter en iets anders als een
coppermine er zitten van die opstaande zijkanten aan waar van die borging pennen aan zitten om de cpu vast te zetten aan het mobo.

Verwijderd

Ik snap heel het probleem niet, die bevestiging is gewoon het beste van de golden orb omdat hij zo stevig op de cpu drukt heb je ook een betere warmte overdracht.

de bevestigings clip is gewoon heel goed , je moet wel je cpu op een vlakke ondergrond leggen en dan gaat het bevestigen vanzelf , je draait de golden orb in zijn vergrendeling en hij zit echt muur vast heel wat beter als die crapy clips die anderen gebruiken.

Verwijderd

NEWBIE: een ding dat wel zeker is: die Golden Orb gaat niet passen op je Pentium II !!! Daarvoor moet je de SECC2 versie hebben geloof ik, maar de versie waar iedereen het hier over heeft (de PPGA/FC-PGA uitvoering) is niet op jouw CPU van toepassing....

Verwijderd

Newbie heeft de secc2 besteld, dus lukt wel!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:56
Newt is goed bezig!
Nog bedankt trouwens voor mijn Golden Orb! ;)

• schijndel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 15:11
Heb bij Pc International Titan Majesty's gehaald voor 40 gulden.
Niewsgierig als ik ben, en omdat ik er een stuk af moest vijlen, heb ik het hele ding uit elkaar gehaald en het koelertje eruit geschroefd:
De Clip is in ieder geval van ThermalTake, staat er op geponsd.
Ook de koeler is van de bedrijf afkomstig, staat er op aan de onderkant.

Dan blijft de koelvin over. Mede vanwege de treffende gelijkenis met de echte Golden Orb en het feit dat de rest ook van Thermal Take is, neem ik aan dat ook het belangrijkste onderdeel van deze koeler bij Thermal Take gemaakt wordt.

Ook is het kopieren van een koeler niet echt logisch, of in ieder geval niet op deze manier. Lijkt me dat Thermal Take allang een rechtzaak begonnen was als het hier om een kopie ging. Waarschijnlijk brengt TT zijn koelers gewoon onder een ander naam uit.

Ook het nummer op het Titan doosje wijst naar Thermal Take: TTC-M1AB betekend dat misschien Thermal Take Cooler-Majesty1AB ???

Verwijderd

Dat is goed nieuws. Zoiets vermoedde ik al. Heb ik toch weer een paar tientjes bespaart op een doosje en een merknaam.
Pagina: 1