Aanschaf all in one printer, Brother of HP.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foyet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-10-2024
Hallo Allen,

Ben aan het kijken voor een andere printer.

De reden hiervoor is dat mijn vrouw graag willen kunnen scannen en kopieren.

Heb zelf de keus nu naar 2 type's terug gebracht.
Namelijk de Brother MFC-J4710DW &
HP Officejet Pro 8600 Plus

Kosten mogen iets zijn tussen de € 0 en € 220.

"Eisen" zijn altijd bespreekbaar maar een paar waar ik wel naar kijk zijn:
Air print (Ipad, Iphone)
Scan's door sturen naar E-mail.
ADF voor scanner.

Na zelf gelezen te hebben door middel van review's en beoordelingen zijn bovenstaande 2 dus overgebleven.

Punten Brother zoals ik het zie:
Inkt cartridges zijn kleiner.
Meer geheugen, Omdat hoofd doel toch scannen is lijkt met dit een voordeel.
Heeft ook A3 printen er bij. (Is leuk maar geen eis.)
Je kunt de scan's naar Ftp / netwerk schijven toe sturen. Vind ik een leuke optie.
Stroom verbruik is iets minder. (Ja echt maar iets, Maar heb ook niks voor niks zonnepanelen op het dak liggen.)

Punten HP 8600 zoals ik het zie:
Heb tot op heden nooit slechte ervaring met HP printer's gehad.
Grotere cartridges.

Cartridges: We zullen voornamelijk zwart printen, Dus kleur is maar extra. Zijn de kleinere cartridges dan geen voordeel omdat je ze sneller leeg heb en dus vervangt en de inkt dan niet kan opdrogen?

Geheugen: Brother heeft dan wel dubbel geheugen maar heb je dat echt nodig? Voordat je 128 mb vol hebt aan je besturings systeem en scan's valt toch nog wel mee? Of heb ik dit helemaal fout?

CPU van de HP is sneller Merk je dit met scannen?

Hoewel ik de 951 serie cartridges van hp nog niet bij de lokale supermarkt zie, Verwacht ik wel dat die daar eerder te koop zijn dan de cartridges van Brother. (in geval van slechte voorraad beheer hier in huis kan dit wel eens makkelijk zijn)

En dan heel belangrijk: Welke printer is makkelijker in gebruik? Zodat ik mijn vrouw minder vaak hoef te helpen.

Werk omgeving: Mezelf print ik eigenlijk alleen van Windows 7 of Linux eigenlijk alleen zwart.
Mijn vrouw scant, print (zwart / kleur / foto's) vanuit windows 7 / Iphone / Ipad.

Kan iemand mij nog enige advies geven?
Wat zijn jullie ervaringen met Brother vs HP?
Is er iets wat ik over het hoofd zie?

Met vriendelijke groeten,

Foyet

[ Voor 3% gewijzigd door Foyet op 29-05-2014 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Met beide printers heb ik ervaring en doen het zeer goed, toch heeft de brother printer wat meer pluspunten. Printkwaliteit ligt voor beide printers hoog en het meeste voordeel behaal je door te kiezen van het juiste papier. Bij de HP printer had ik al snel veel overtollig inkt aan de printkop hangen, deze kun je gelukkig makkelijk loshalen en schoonmaken of eventueel vervangen (al is dat bijna even duur als een nieuwe printer). De prijzen van de HP cartridges liggen fors boven die van brother. Replica cartridges zijn er voor beide printers maar die voor de HP geven meer problemen met de chip (afhankelijk van de revisie die je hebt). Bij brother heb je hier geen last van. Er zijn ook cartridges waar heel veel inzit zoals de LC-125 en LC-127. De garantie bij Brother is ook 2 jaar waarvan het eerste jaar ook pick up and return is, plus de mogelijkheid om A3 te printen zijn fijne pluspunten. De cartridges voor de 8600 (950 serie) gaan maar in 3 printers, de kans dat je deze in de supermarkt zal vinden is nihil. Bediening en het scannen (kwaliteit en snelheid) is nagenoeg gelijk. Het zal meer aankomen op het uiterlijk en de bovengenoemde verschillen. Laat je printer in stand-by modus staan, de printer verbruikt dan amper tot niets en voorkomt dat je printkop opdroogt.

[ Voor 12% gewijzigd door Fietsbel op 29-05-2014 22:45 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreeass
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 27-12-2023
Fietsbel schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 21:06:
Met beide printers heb ik ervaring en doen het zeer goed, toch heeft de brother printer wat meer pluspunten. Printkwaliteit ligt voor beide printers hoog en het meeste voordeel behaal je door te kiezen van het juiste papier. Bij de HP printer had ik al snel veel overtollig inkt aan de printkop hangen, deze kun je gelukkig makkelijk loshalen en schoonmaken of eventueel vervangen (al is dat bijna even duur als een nieuwe printer). De prijzen van de HP cartridges liggen fors boven die van brother. Replica cartridges zijn er voor beide printers maar die voor de HP geven meer problemen met de chip (afhankelijk van de revisie die je hebt). Bij brother heb je hier geen last van. Er zijn ook cartridges waar heel veel inzit zoals de LC-125 en LC-127. De garantie bij Brother is ook 2 jaar waarvan het eerste jaar ook pick up and return is, plus de mogelijkheid om A3 te printen zijn fijne pluspunten. De cartridges voor de 8600 (950 serie) gaan maar in 3 printers, de kans dat je deze in de supermarkt zal vinden is nihil. Bediening en het scannen (kwaliteit en snelheid) is nagenoeg gelijk. Het zal meer aankomen op het uiterlijk en de bovengenoemde verschillen. Laat je printer in stand-by modus staan, de printer verbruikt dan amper tot niets en voorkomt dat je printkop opdroogt.
Momenteel gebruik ik de HP Officejet 8600 Pro Plus en kon eigenlijk niet blijer zijn. Voor deze printer had ik een business Brother model (weet volledige naam niet) en nog nooit heb ik zoveel problemen gehad en geld uitgegeven aan een printer. Er waren tal van problemen met de printkoppen die zelf na het vervangen en herstellen weer opdoken. Wat Fietsbel zegt over het vinden van de cartridges heb ik ze altijd al online besteld en nooit problemen mee gehad.

AirPrint en Google Cloud Print werken beiden vlekkeloos samen met de gemakkelijke bediening van het systeem. Ik raad je aan één of meerdere reviews te lezen van de HP en Brother printers zodat je hun ervaringen kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Dreeass, wanneer je revisie G of hoger hebt kunnen er problemen zijn met de cartridges, daaronder werken ze allemaal prima. Helaas kun je dit niet controleren op de doos, het staat alleen achterop de printer.
In het verleden heb ik ook wel eens problemen gehad met een brother, hp of welk merk dan ook, maar het gaat de TS om een vergelijking tussen de twee genoemde modellen.

Online en de overige winkels zoals de mediamarkt, computerwinkels etc hebben de HP950 serie cartridges wel in hun assortiment.

Je kan ook de DCP-J4110 overwegen (~90 euro), dit is de goedkopere versie van de MFC-J4710 (197 euro). Het verschil is de automatische documenten invoer aan de bovenkant en de extra A3 papier lade (met de gehele 4000 serie kun je A3 printen). Of de MFC-J4610 (~135 euro) als je perse een tweede A4 papierlade en de documenten invoer wilt gebruiken.

[ Voor 46% gewijzigd door Fietsbel op 30-05-2014 12:18 ]

39