Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[PHP?] Zip files in folder wanneer URL wordt aangeroepen

Pagina: 1
Acties:
  • 241 views

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-11 16:07
Dag Tweakers,

Laat me even de situatie schetsen:
Ik upload een 20-tal files van elk 50 MB naar een bepaalde map op een webserver.
(bv: http://files.server.com/29052014)

Als een bezoeker die URL (http://files.server.com/29052014) bezoekt dan zouden de bestanden die in die map staan moeten worden ingepakt en aangeboden worden aan de bezoeker zodat hij/zij deze kan downloaden.

Ik kan die files natuurlijk ook zelf zippen, maar dat zorgt voor een verdubbeling van de opslagcapaciteit die ik nodig heb op de server. De individuele bestanden moeten ook nog steeds beschikbaar blijven...

Ikzelf ben helaas geen programmeur en Google gaf met tot nu toe nog geen bruikbare resultaten.
Bestaat er al überhaupt zo'n script en/of is dit technisch wel mogelijk?

Thnx voor de hulp!

Cedric

• dylanvana
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-11-2021
Dat is zeker mogelijk en vast wel ergens te vinden.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

En hoe wil je dat doen, als je op een dag verschillende bestanden wil versturen naar meerdere personen? :)

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 29-05-2014 19:04 ]

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-11 23:39

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Het is zeker mogelijk, afhankelijk wat je wilt kun je met PHP alle bestanden in een map in zippen en vervolgens de bestanden weggooien en een mooi zipje er voor terug in de plaats. Afhankelijk van wat je precies wilt.

Eerste stap is om alle bestanden uit te lezen uit een file, volgende stap is om die bestanden op te slaan in een array ("locatie van de bestanden dan") vervolgens zip je bestand voor bestand in in een nieuw zipje en verwijder je de orginele bestanden.

Zoiets:
http://www.web-developmen...-from-folders-on-the-fly/

[ Voor 10% gewijzigd door xleeuwx op 29-05-2014 19:06 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

We willen je best helpen als je dit wil gaan programmeren, maar dan zul je eerst gerichte vragen moeten stellen. We zijn hier echter geen afhaalbalie van kant-en-klare code, noch zijn we een persoonlijke zoekservice, zie Devschuur® Beleid - Scriptrequests. Een simpele [google=php zip group of files] zou je meer dan genoeg op weg moeten helpen en volgens mij staat dáár al kant en klaar spul bij. ;)

Anyway, mocht je zelf willen gaan programmeren, open dan gerust een nieuw topic wanneer je vastloopt. Wil je kijken of iemand het voor je wil doen, lees dan Devschuurder werven? Gebruik Vraag & Aanbod! even door. Wil je kant en klaar spul dan zou je er met 10 minuutjes Google ook al moeten zijn. Dit topic gaat in elk geval op slot.

[ Voor 4% gewijzigd door NMe op 29-05-2014 19:07 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.