Hallo,
Ik heb een probleem met het updaten van Dyndns.
Situatie:
In mijn vakantiewoning heb ik een internetabonnement via een accespoint.
Er hangt tegen de voorgevel een Nanostation 5, zeg maar een draadloos accespoint met groot bereik met IP-adres 192.168.2.1 = mijn gateway.
Die is verbonden met een draadloze router TP-link (type???) met IP-adres 192.168.1.1.
In de router is een dns-client die het juiste IP-adres zou moeten doorgeven aan Dyndns.
Die geeft echter 192.168.2.1, en niet het echte internet IP-adres.
Op mijn laptop (bedraad of niet bedraad) werkt het internet perfect en kan ik het echte IP-adres weergeven.
Ik zou een paar IP-camera's willen installeren, maar ik moet dan wel het juiste IP-adres kennen.
De laptop neem ik natuurlijk mee naar huis.
Is er een mogelijkheid om dit toch te realiseren.
Toegang tot de Nanonstation 5 is uitgesloten.
Ik weet dat de meeste IP-camera's ook een ingebouwde dns-update client hebben, maar ik ben bang dat het probleem zich verschuift.
Weet iemand een oplossing?
Ik heb een probleem met het updaten van Dyndns.
Situatie:
In mijn vakantiewoning heb ik een internetabonnement via een accespoint.
Er hangt tegen de voorgevel een Nanostation 5, zeg maar een draadloos accespoint met groot bereik met IP-adres 192.168.2.1 = mijn gateway.
Die is verbonden met een draadloze router TP-link (type???) met IP-adres 192.168.1.1.
In de router is een dns-client die het juiste IP-adres zou moeten doorgeven aan Dyndns.
Die geeft echter 192.168.2.1, en niet het echte internet IP-adres.
Op mijn laptop (bedraad of niet bedraad) werkt het internet perfect en kan ik het echte IP-adres weergeven.
Ik zou een paar IP-camera's willen installeren, maar ik moet dan wel het juiste IP-adres kennen.
De laptop neem ik natuurlijk mee naar huis.
Is er een mogelijkheid om dit toch te realiseren.
Toegang tot de Nanonstation 5 is uitgesloten.
Ik weet dat de meeste IP-camera's ook een ingebouwde dns-update client hebben, maar ik ben bang dat het probleem zich verschuift.
Weet iemand een oplossing?