Toon posts:

Budget-minisysteem for media computer!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey hallo,

Ik heb me vriendin eindelijk zover dat ik een media computertje mag maken voor onder de Tv in de woonkamer (mede door de vele films die we nu kijken op onze oude Oplayer)

nu zag ik in de best buy guide deze kleine jonge staan : http://tweakers.net/revie...4-budget-minisysteem.html

zou ik deze ook kunnen gebruiken als media-computer? misschien alleen nog een wat betere geluidskaart erin voor het geluid over mijn HK stereo?

We kijken voornamelijk films en uitzending gemist op de computer of ipad maar dit willen we dus gaan doen via deze mediapc.

Ik neem aan dat zowat alle films gespeeld kunnen worden?

thx voor alle hulp.
gr lesley ;)

Verwijderd

Hallo allen,

Even een Update in de hoop dat iemand nog even wil spieken en wat advies kan geven voor ik alles ga kopen, Ik heb voor mijn media PC.

Ik wil op deze PC hoofdzakelijk:
- Films streamen (HD-1024, Bluray, geen 3D, uitzending gemist enz enz)
- Downloaden van films, opslaan en afspelen
- Aansluiten op TV (sony bravia via HDMI)
- Aansluiten audio (Harman Kardon via Optische aansluiting)

Ik heb gekozen voor de Gigabyte F2A88XM omdat hij een HDMI en een optische aansluiting heeft, de A6 omdat dat in forum posten hier goed uit de resecties kwam. Trouwens gekozen voor een 2TB schrijf omdat ik een SSD niet heel veel meerwaarde vind hebben, of heb ik dat echt heel erg mis?

Mijn buget is echt Max 300, wat al eigelijk te veel is, dus als het minder kan ben ik daar ook voor in!

En ik neem aan dat deze setup makkelijk Blueray films kan draaien? wat ik lees hier moet dat met een A6 makkelijk te doen zijn.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A6-6400K Black Edition€ 47,99€ 47,99
1Gigabyte F2A88XM-D3H€ 54,-€ 54,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 69,04€ 69,04
1Fractal Design Core 1000 USB 3.0€ 31,47€ 31,47
1Scythe Shuriken Rev. B€ 22,95€ 22,95
1Crucial CT51264BA160BJ€ 29,-€ 29,-
1be quiet! System Power 7 300W€ 31,85€ 31,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 286,30

iig bedankt,

Gr Lesley

• dubbeltop
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05-2025
Ga je dit puur voor XBMC gebruiken? (neem aan dat je dit erop gaat zetten)
Als dit zo is, is dit nogal een overkill voor een pure htpc.
Verder is je HDD nogal een herrieschopper en zou beter kunnen kiezen voor een goedkopere en stillere...

Denk dat je meer hebt aan een NUC of een Zodat box, Dat is goedkoper, verbruikt minder energie en is genoeg voor een mediaspelertje voor onder de TV.

Zelf heb ik de pricewatch: Zotac ZBOX ID18 met 4gb ram en een 120Gb ssdtje en stream vanaf mn NAS.
(rond de 200 euro inc mem en ssd) maar er zijn zat vergelijkbare opties.

EDIT: Oops zie dat je optisch out ook nodig hebt, dat heeft de ID18 dus niet (heb zelf mn audio over HDMI)

[ Voor 10% gewijzigd door dubbeltop op 05-06-2014 09:08 ]

• R-v-R
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
De ID18 heeft een SPDIF aansluiting die volgens mij wel optisch is.

Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

R-v-R schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 19:41:
De ID18 heeft een SPDIF aansluiting die volgens mij wel optisch is.
Klopt, zit aan de rechterzijde op onderstaande foto. Vreemd dat een eigenaar van dat apparaat dat zelf niet kan zien?

Afbeeldingslocatie: http://www.zotac.com/fileadmin/product_img/mini-PCs/ZBOX/Intel/ZBOX-ID18_ZBOX-ID18/web/ZBOXID18-01.jpg

Testing, one, two ...