Ik zoek een nieuwe speler en heb de volgende eisen:
Ik heb nu voor mijn moeder 2 LaCie spelers (LaCie Cinema Premier met harde schijf). Deze vul ik steeds met films en series en dan wissel ik ze om. Steeds vaker staan er formaten tussen die deze spelers niet aankunnen (MKV, FLV, Avi-720p .....).
Laatste keer zat ze, samen met vrienden/vriendinnen (allen 75+!) klaar voor Shogun. Deed ie het niet
Zelf het materiaal controleren kost me te veel tijd en converteren, indien nodig, al helemaal. Dus moet er iets nieuws komen opdat ik met mijn ogen dicht weer Angelique en de sultan kan downloaden.......
En verder:
- Moet alle formaten af kunnen spelen
- Eenvoudig te bedienen
- Fijne zapper
- Budget +/- 100 euro
Ik heb nu voor mijn moeder 2 LaCie spelers (LaCie Cinema Premier met harde schijf). Deze vul ik steeds met films en series en dan wissel ik ze om. Steeds vaker staan er formaten tussen die deze spelers niet aankunnen (MKV, FLV, Avi-720p .....).
Laatste keer zat ze, samen met vrienden/vriendinnen (allen 75+!) klaar voor Shogun. Deed ie het niet
Zelf het materiaal controleren kost me te veel tijd en converteren, indien nodig, al helemaal. Dus moet er iets nieuws komen opdat ik met mijn ogen dicht weer Angelique en de sultan kan downloaden.......
En verder:
- Zoals duidelijk moge zijn gaat het vaak om oud materiaal. Beeldkwaliteit vinden ze niet belangrijk. Mooie zaken als 3D, 4K is allemaal niet nodig. Wel staat er een 37inch full LCD TV.
- Het geluid gaat van de TV naar een speciale zender voor hun hoortoestellen. Meerkanaals-geluid en home-cinema achtige zaken zijn dus ook niet nodig.
- Een harde schijf mag er in zitten maar bij voorkeur afspelen vanaf een USB-schijf.
- Netwerk en wifi zijn ook niet nodig.