Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Mediaspeler die elk formaat aankan

Pagina: 1
Acties:

• frederic46
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-08 09:58
Ik zoek een nieuwe speler en heb de volgende eisen:
  • Moet alle formaten af kunnen spelen
  • Eenvoudig te bedienen
  • Fijne zapper
  • Budget +/- 100 euro
Hoe wordt deze gebruikt?
Ik heb nu voor mijn moeder 2 LaCie spelers (LaCie Cinema Premier met harde schijf). Deze vul ik steeds met films en series en dan wissel ik ze om. Steeds vaker staan er formaten tussen die deze spelers niet aankunnen (MKV, FLV, Avi-720p .....).
Laatste keer zat ze, samen met vrienden/vriendinnen (allen 75+!) klaar voor Shogun. Deed ie het niet :-(

Zelf het materiaal controleren kost me te veel tijd en converteren, indien nodig, al helemaal. Dus moet er iets nieuws komen opdat ik met mijn ogen dicht weer Angelique en de sultan kan downloaden.......

En verder:
  • Zoals duidelijk moge zijn gaat het vaak om oud materiaal. Beeldkwaliteit vinden ze niet belangrijk. Mooie zaken als 3D, 4K is allemaal niet nodig. Wel staat er een 37inch full LCD TV.
  • Het geluid gaat van de TV naar een speciale zender voor hun hoortoestellen. Meerkanaals-geluid en home-cinema achtige zaken zijn dus ook niet nodig.
  • Een harde schijf mag er in zitten maar bij voorkeur afspelen vanaf een USB-schijf.
  • Netwerk en wifi zijn ook niet nodig.
Dus welk spelertje slikt alles en is nog redelijk eenvoudig te bedienen?

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

De wd play slikt toch wel 99 procent van de formaten? Super cheep, maar check wel ff welke formaten jij precies wil afspelen en of jij dat ondersteunt.

Hoi!

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-10 14:35
Kijk eens bij mede8er, slikt een hoop.

Maar dat kun je zelf ook bekijken natuurlijk, door te kijken wat er op de markt is. En ligt ook een beetje aan jezelf eigenlijk, wel even checken welk formaat jij download :)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb hier een Mede8er. Nog nooit heb ik gehad dat ie iets niet afspeelde.

• frederic46
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-08 09:58
Aanvulling:
Ik heb zelf een oude PC'tje bij mijn TV met VLC en, 1 keer nodig gehad, MPC-HC.

Ik hoopte stiekem op een speler die hetzelfde kan. Dan hoef ik zelf niet te letten op het formaat van de downloads.

Deze Mede8er lijkt mij dan wel wat. Wordt goed gewaardeerd.
http://tweakers.net/pricewatch/317810/mede8er-med400x2s.html

Maar dan mis ik o.a. VIDEO_TS en avi. Deze staat wel bij andere spelers bij Videoformaten.
Of zijn deze formaten zo gangbaar dat ze niet altijd in de omschrijving staan?

[ Voor 27% gewijzigd door frederic46 op 29-05-2014 18:49 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Die LaCie zie ik zelf niet als een echte mediaspeler. Het is meer een externe harde schijf die wat extra mogelijkheden heeft gekregen. Zoals je dus gemerkt hebt valt de functionaliteit als mediaspeler nogal tegen. Zelf maak ik al enkele jaren gebruik van een Dune mediaspeler. Heb nog nooit meegemaakt dat deze iets niet af kon spelen. De opvolger van die ik heb staan is deze TV-102. Speelt uiteraard ook gewoon AVI en VIDEO_TS af. Check ook de specs maar eens.

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

frederic46 schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 17:56:
Ik zoek een nieuwe speler en heb de volgende eisen:
  • Moet alle formaten af kunnen spelen
  • Eenvoudig te bedienen
  • Fijne zapper
  • Budget +/- 100 euro
Hoe wordt deze gebruikt?
Ik heb nu voor mijn moeder 2 LaCie spelers (LaCie Cinema Premier met harde schijf). Deze vul ik steeds met films en series en dan wissel ik ze om. Steeds vaker staan er formaten tussen die deze spelers niet aankunnen (MKV, FLV, Avi-720p .....).
Laatste keer zat ze, samen met vrienden/vriendinnen (allen 75+!) klaar voor Shogun. Deed ie het niet :-(

Zelf het materiaal controleren kost me te veel tijd en converteren, indien nodig, al helemaal. Dus moet er iets nieuws komen opdat ik met mijn ogen dicht weer Angelique en de sultan kan downloaden.......

En verder:
  • Zoals duidelijk moge zijn gaat het vaak om oud materiaal. Beeldkwaliteit vinden ze niet belangrijk. Mooie zaken als 3D, 4K is allemaal niet nodig. Wel staat er een 37inch full LCD TV.
  • Het geluid gaat van de TV naar een speciale zender voor hun hoortoestellen. Meerkanaals-geluid en home-cinema achtige zaken zijn dus ook niet nodig.
  • Een harde schijf mag er in zitten maar bij voorkeur afspelen vanaf een USB-schijf.
  • Netwerk en wifi zijn ook niet nodig.
Dus welk spelertje slikt alles en is nog redelijk eenvoudig te bedienen?
1 woord : DUNE
Heb er zelf eentje zoals je kan zien in men sig. Deze staat op dit moment te koop. PM maar indien je hier in interesse hebt.
Ik zeg er wel meteen bij, hij MOET niet weg, dus voor heel weinig doe ik hem sowieso niet weg.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-11 15:52
Linken naar V&A-ads is niet toegestaan.

[ Voor 82% gewijzigd door DaMarcus op 02-06-2014 10:49 ]

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:11

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica