Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

SSD in een laptop

Pagina: 1
Acties:

• Tim020
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-04-2021
Ik vroeg mij af of het mogelijk is om een SSD zelf in een MSI gaming laptop te doen.
Van de websites word ik helaas niet veel wijzer. Kan iemand mij adviseren?
Het gaat namelijk om de hier onder genoemde laptop.
( http://azerty.nl/0-875-70...c-1633xnl-dominator-.html )

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dit kan altijd. De vraag is alleen hoe ver de laptop uit elkaar moet om het te doen. Soms is dit alleen een klepje, soms moet ie compleet uit elkaar. Het beste kan je dus even kijken waar de HDD zit en hoe moeilijk het is om erbij te komen.

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-11 22:22

Steef

GoT's Most Eaten

Dat is vaak mogelijk, maar let op:

Nieuwe laptops worden in de regel zonder Windows installatie CD geleverd, Windows over hevelen naar je nieuwe SSD zal dus wat extra moeite vergen. Vaak is een image al voldoende, soms vergt het wat meer moeite.

Als de harde schijf niet makkelijk te bereiken is kan het goed zijn dat je de garantie verbreekt bij het vervangen, als er gewoon een klepje is waarachter je harde schijf zit is er geen probleem :)

Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400

Verwijderd

Op de plek van je dvd speler kan ook als die in je laptop zit.

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-11 21:33
Bij mijn samsung ssd kreeg ik clone software. De SSD had ik in plaats van de HDD geplaatst, en de SATA kabel van de dvd drive had ik aan mijn HDD gekoppeld. Zo kon ik supermakkelijk mijn windows clonen naar mijn SSD, dus heb je niet dat gezeik met installatie CD's.

http://www.tomshardware.c...e-msi-gt70-2oc-065us.html
Het lijkt erop alsof er zelfs gewoon twee bays zijn, dus kan je hem gewoon bijprikken?

[ Voor 24% gewijzigd door Jesserr op 29-05-2014 22:16 ]

• Tim020
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-04-2021
Dat is goed om te horen, ik heb ook nog een Win 7 cd liggen dus dan kan ik mooi even een clean instal doen. Al die bende die op die standaard images word geinstalleerd hoef ik niet ;)
Pagina: 1