Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Koptelefoon voor muziek

Pagina: 1
Acties:

• NalaDinW
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-01-2021
Hallo,

Ik ben aan het kijken naar een goed koptelefoon voor muziek (hardstyle, techno, nightcore, dubstep,happy hardcore, etc.).
Mijn budget is ongeveer 70 euro.

Ik zat te denken aan:Kan iemand mijn helpen met het uitzoeken van een goede koptelefoon?

Verwijderd

De Sony MDR-V6 is ook fraaie koptelefoon om te overwegen. Bij Amazon uk valt ie binnen je budget.

• NalaDinW
Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 15:56:
De Sony MDR-V6 is ook fraaie koptelefoon om te overwegen. Bij Amazon uk valt ie binnen je budget.
Nee, dat valt niet in binnen mijn budget: 68.95 X 1.22 = 84,12 euro. Verder vindt ik hem ook niet erg mooi, niet dat dat mij heel veel uitmaakt maar ik ga hem wel buiten dragen. Maar bedankt voor je advies!

Ik vraag mij af of een frequentieberijk van minder dan 20 Hz en meer dan 20 KHz wel nodig is aangezien je zulke lage en hoge tonen toch niet kunt horen.

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-11 18:41
Het gaat om het geluid, dus je moet ergens gaan luisteren. Zit veel verschil tussen modellen, ook binnen 1 merk. Specs zeggen weinig. Verder kun je in real life ook pas het zitcomfort en praktische eigenschappen checken.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:37

FeaR

In GoT we trust

> CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• NalaDinW

• NalaDinW
JAHRASTAFARI schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 21:40:
Het gaat om het geluid, dus je moet ergens gaan luisteren. Zit veel verschil tussen modellen, ook binnen 1 merk. Specs zeggen weinig. Verder kun je in real life ook pas het zitcomfort en praktische eigenschappen checken.
Heb jij enig idee waar je irl de koptelefoons kunt checken/testen?

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:42
De Denon die je aanhaalt heeft gewoon een 3,5mm plug. Hij is Apple compitabel, maar dus niet "alleen voor Apple".
>CEA betekent dat je topic verhuisd is naar het juiste subforum, namelijk Consumentenelektronica Aankoopadvies.
Verder kun je in de Pricewatch prima zien welke winkels de koptelefoon verkopen. Daar zou je naartoe kunnen gaan en ze beluisteren, mits ze een fysieke winkel hebben.

• NalaDinW
ShitHappens schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 23:31:
De Denon die je aanhaalt heeft gewoon een 3,5mm plug. Hij is Apple compitabel, maar dus niet "alleen voor Apple".
>CEA betekent dat je topic verhuisd is naar het juiste subforum, namelijk Consumentenelektronica Aankoopadvies.
Verder kun je in de Pricewatch prima zien welke winkels de koptelefoon verkopen. Daar zou je naartoe kunnen gaan en ze beluisteren, mits ze een fysieke winkel hebben.
Ik heb een unboxing video gezien van de denon en hij heeft wel een 3,5 mm plug maar een met 4 pinnen, mijn pc ondersteunt alleen 3 pinnen...
En er zijn enorm weinig fysieke winkels die veel van de koptelefoons hebben die ik ben tegen gekomen.

• NalaDinW
Hoe verhuis ik mijn topic??

• NalaDinW
Ohw, hij is al verhuisd, sorry.

• ShitHappens
NalaDinW schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 23:48:
[...]

Ik heb een unboxing video gezien van de denon en hij heeft wel een 3,5 mm plug maar een met 4 pinnen, mijn pc ondersteunt alleen 3 pinnen...
En er zijn enorm weinig fysieke winkels die veel van de koptelefoons hebben die ik ben tegen gekomen.
De vierde pin is voor het doorgeven van de ingedrukte knop die kennelijk aanwezig zijn. Op een PC zul je daar geen last van hebben.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-11 17:27

Mavamaarten

Omdat het kan!

Of je nu 4 pinnen hebt of 3, dat maakt niet uit. Je PC kan er gewoon mee overweg. Het frequentiebereik dat fabrikanten vermelden klopt meestal toch niet, en zegt niets over hoe koptelefoons klinken. Het beste is idd om gewoon zelf eens in de winkel te gaan luisteren.

Android developer & dürüm-liefhebber

• NalaDinW
Mavamaarten schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 00:02:
Of je nu 4 pinnen hebt of 3, dat maakt niet uit. Je PC kan er gewoon mee overweg. Het frequentiebereik dat fabrikanten vermelden klopt meestal toch niet, en zegt niets over hoe koptelefoons klinken. Het beste is idd om gewoon zelf eens in de winkel te gaan luisteren.
Afbeeldingslocatie: http://cdn.instructables.com/FDD/TONP/GO6V3XM7/FDDTONPGO6V3XM7.MEDIUM.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ps-engineering.com/images/militaryjackjpeg.jpg
Op een van deze manieren (en volgensmij zelfs nog meer) kan de denon werken.

Mijn pc (en mp3-speler) ondersteunt alleen dit:
Afbeeldingslocatie: http://connector.pinoutsguide.com/connectors/teleph35sm.gif

• NalaDinW
ShitHappens schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 23:54:
[...]

De vierde pin is voor het doorgeven van de ingedrukte knop die kennelijk aanwezig zijn. Op een PC zul je daar geen last van hebben.
Ik heb ergens gehoord dat het doorgeven van de ingedrukte (of gedraaide) knop over de grond gaat, de vierde pin is voor de microfoon...

• ShitHappens
Het lijkt erop dat dat het tweede plaatje voor mono geluid is, als bij sommige headset-met-microfoons die telefonistes wel hebben. Wat betreft die microfoonpin heb je inderdaad gelijk, had even geen rekening gehouden met de grondpin.

Maar in de handleiding van de Denon valt niet af te leiden dat 'ie ALLEEN maar voor Apple producten is, maar bepaalde features ervan ondersteunt. Bij mijn Nokia zat ook een headset met mic (dus een 4-plugje), en die deed het ook normaal in de PC.

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:36

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

In het ergste geval moet je een klein beetje friemelen met de plug. Ik heb met sommige headsetjes gehad dat ik de plug net niet helemaal in de poort op de pc moest drukken, anders had ik een soort 'karaoke-versie' van de audio.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• NalaDinW
Afbeeldingslocatie: http://www.ps-engineering.com/images/militaryjackjpeg.jpg
Dit zijn van fijn naar vervelend de opties die (misschien) mogelijk zijn van goed naar slecht:
  1. Misschien is er een adapter voor de 3,5 mm met 4 pinnen naar 3,5 mm met 3 pinnen.
  2. Stel de eerste pin is links, gevolgd door rechts, dan de grond en de mic. dan kan hij denk ik wel in mij pc, dan gebruikt mijn pc de vierde pin gewoon niet.
  3. Stel de eerste pin is links, de tweede rechts, dan de mic. en dan de grond, zou het dan kunnen dat de mic. ook als grond kan werken als je deze uitzet?
  4. Een andere optie zal kunnen zijn om een adapter voor de bijgeleverde 1/4 inch jack te kopen, maar dat is meestal best duur en dat is heel onhandig als je je mp3-speler of mobiel in je zak hebt zitten.
heb geen idee of de eerste 3 opties mogelijk zijn, de vierde kan wel maar dat is wel erg onhandig.

Ik heb de
FooLsKi schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 00:56:
In het ergste geval moet je een klein beetje friemelen met de plug. Ik heb met sommige headsetjes gehad dat ik de plug net niet helemaal in de poort op de pc moest drukken, anders had ik een soort 'karaoke-versie' van de audio.
Dat kan wel, maar ik heb geen idee welke signalen erover mijn 4 pinnen gaan, misschien verschilt dat wel.

[ Voor 20% gewijzigd door NalaDinW op 30-05-2014 11:58 ]

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op de plaats waar de 4e ring zit heeft jouw audiopoort geen veercontact zitten, daar zal dus niets mee gebeuren.

• NalaDinW
sypie schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 12:04:
Op de plaats waar de 4e ring zit heeft jouw audiopoort geen veercontact zitten, daar zal dus niets mee gebeuren.
Weet ik, in de opties worden ook alleen de eerste 3 pinnen gebruikt.

Na veel zoeken op internet heb ik eindelijk een splitter gevonden voor 4 pins naar 2x 3 pins audio jack!De tweede lijkt me het best omdat een haakse aansluiting op mijn koptelefoon niet handig is. Ik ga de groene en roze aansluitingen wel zwart spuiten >:) .
Ik ben alleen nog niet helemaal zeker of het werkt aangezien er verschillende 4 pin jacks zijn...
Heeft iemand hier verstand van?

[ Voor 50% gewijzigd door NalaDinW op 31-05-2014 17:54 . Reden: Update ]

• NalaDinW
Ik heb het nog even nagecheckt, de meeste mensen zegggen dat de volgorde van pin naar kabel L, R, Ground, mic. is. Alleen is de Denon koptelefoon nu uitverkocht |:(
Pagina: 1