Wolfenstein the new order 64bit en steam.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steenbok
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:24
Ik had eerst wolfenstein illegaal gedownload en vond het zo goed dat ik hem op steam gekocht heb. Nu blijkt dat het een 64bit games is en dat je een windows 64bit versie nodig hebt. Met de illegale versie geen probleem maar wel met de steam versie. Hoewel ik windows 7 ultimate 64bit draai op mijn computer wil steam de executabels niet downloaden. Via het forum van steam is er wel een (illegale) oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-07 11:54
En wat is je vraag precies?

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steenbok
Of er nog meer mensen dit probleem hadden. Bij steam staat er bij systeminformatie windows 64bit, dus waarom download hij de bestanden niet???.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas heeft het niets met ilegaal downloaden te maken...Bethesda/Machine Games en Valve hebben gewoon een enorme f-up gedaan. Vandaag toevallig de game gekocht via Steam en ik heb precies hetzelfde probleem wat jij hebt.

Het komt erop neer dat Bethesda/Machine Games en Valve een soort van safe-guard hebben ingebouwd in het downloaden. Tijdens het downloaden in Steam wordt er gechecked of je een x32 of x64 OS draait. Als je namelijk een 32 bit OS hebt kan je de game niet spelen, voldoe je niet aan de system requirements en (hier komt het) worden de executable bestanden niet gedownload.

Dit houd dus in dat er geen .exe bestand is om de game te starten. Het probleem is nu echter dat sinds Release-Dag er enorm veel mensen zijn waarbij deze 'check' dus niet werkt. Mensen met een x64 OS kunnen dus ook niet de bestanden downloaden en dus ook niet de game spelen.

Tot nu toe is er complete radiostilte vanuit Valve. Bij Bethesda/Machine Games is het zelfs erger en doet men alsof er niets aan de hand en reageert men doodleuk op support mails dat je een x32 OS heb terwijl je een msinfo dump attached heb waar dus wel in staat dat je een x64 OS en architectuur bezit.

Tsja..wat moet ik hier nu nog meer op zeggen. Mijn vertrouwen in Valve en Bethesda heeft een enorme deuk gekregen. Ik heb nog nooit een dergelijke situatie meegemaakt en het ziet er op dit moment naar uit (aangezien men de bug/fout niet toegeeft) dat ik 50 euro in een papierversnipperaar heb gedaan.

Ik denk dat er niks anders op zit dan Valve te bestoken met e-mails dat ze volgens de Nederlandse Wet verplicht zijn om je een refund te geven als 1) Het product niet aan je verwachtingen voldoet (Check) en 2) Het product is niet deugdelijk (Check, niet all benodigde bestanden worden gedownload). Dan kan Valve wel hoog en laag springen met de 'Steam Subscriber Agreement' maar zolang Valve in Nederland opereert moet men zich aan de Nederlandse wet houden.

EDIT: Zie volgende link, het is niet een probleem dat een kleine groep treft: http://steamcommunity.com...ons/0/540743032596059021/

EDIT 2: Valve heeft zojuist gedaan wat Bethesda niet kon en het probleem toegegeven. Ze hebben een hotfix gepushed waardoor de game nu wel werkt. Je moet wel effe Steam herstarten. Het heeft wel meer dan een week moeten duren terwijl iedereen met problemen werd 'geridiculed'...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2014 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steenbok
Je kon via het wolfenstein forum op steam de bestanden al downloaden en de game spelen voordat valve de hotfix heeft vrijgegeven. Maar ik ben toch blij dat ze hun fout hebben toegegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRoubos
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-09 20:29
Had gisteren ook last dat het spel niet wilde starten, heb ook Windows 8.1 64bit.
Heb steam verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd, alleen nu heb ik een map Steam aangemaakt in de map Program Files (dus de 64bit map) en dat werkt perfect, vervolgens Wolfenstein gaan installeren en die word dan ook in de 64bit map geinstalleerd en tot mijn verbazing, na 4 uur downloaden startte het spel gewoon en kon ik het spelen. Weet niet of het ook werkt als je steam in de 32bit map heb staan en Wolfenstein in de 64bit map installeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MRoubos schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 11:47:
Had gisteren ook last dat het spel niet wilde starten, heb ook Windows 8.1 64bit.
Heb steam verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd, alleen nu heb ik een map Steam aangemaakt in de map Program Files (dus de 64bit map) en dat werkt perfect, vervolgens Wolfenstein gaan installeren en die word dan ook in de 64bit map geinstalleerd en tot mijn verbazing, na 4 uur downloaden startte het spel gewoon en kon ik het spelen. Weet niet of het ook werkt als je steam in de 32bit map heb staan en Wolfenstein in de 64bit map installeerd.
Nee, maakte niks uit, had ik namelijk ook geprobeerd. Denk dat het gewoon toeval was aangezien rond 21:00 de hotfix werd uitgebracht.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2014 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:44
Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 18:36:
EDIT 2: Valve heeft zojuist gedaan wat Bethesda niet kon en het probleem toegegeven. Ze hebben een hotfix gepushed waardoor de game nu wel werkt. Je moet wel effe Steam herstarten. Het heeft wel meer dan een week moeten duren terwijl iedereen met problemen werd 'geridiculed'...
FWIW: het was ook een Steam probleem, logisch dat Bethesda dat niet kon oplossen. Hier gelukkig geen probleem gehad (bijna door 2de, Über, playthrough heen). Is imho een waardige Wolfenstein telg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05-2023
Opvallend trouwens dat er geen echt Wolfenstein topic is. Of ik kijk niet goed. Misschien doordat er geen multiplayer is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Mr_Knight schreef op zondag 01 juni 2014 @ 20:40:
Opvallend trouwens dat er geen echt Wolfenstein topic is. Of ik kijk niet goed. Misschien doordat er geen multiplayer is?
Snap ik ook niet. Wat een geweldig spel is dit. Slechts singleplayer, maar oh zo lekker om te spelen :)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-12-2023

BlaSfem0n

I'm cool! My mother told me so

Laat je fotosoep skillz los en maak een mooie topicstart :)
(liefst van ontploffende hoofden van nazi's!)

Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Nu we toch bezig zijn hier. Wie weet waar ik de Marksman kan vinden?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:03
psy schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 09:16:
Nu we toch bezig zijn hier. Wie weet waar ik de Marksman kan vinden?
Die sniper? Die kom je op een gegeven moment toch gewoon tegen? Al moet ik wel toegeven dat ik hem inderdaad niet vaak gezien heb tijdens het spelen.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ik heb hem nu gevonden op het dak in Chapter 3, eerste gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 23:40

ppFreddy

gewoon Frederik

Ik heb die sniper pas gevonden in dat level met ontplofte brug/trein, daar kwam die wel van pas, maar geen extra munitie gevonden dus die 10 patronen waren vrij snel weg. Verderop in het spel kom je de marksman continue tegen, maar dan niet als sniperwapen ;)

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ha daar zit ik nu ook. Ik moet zeggen het is wel chaotisch dat level. Wel weer mooi gemaakt.

Pagina: 1