1119 mp3 nummers als audio CD in auto

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenriH
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-12-2023
Ik heb mp3 bestanden in Windows mediaplayer gezet met elk bestand een volgnummer van 0001 t/m 1119.

Echter ik zie in de auto "Track 01" t/m "Track 70".

Daarna begint dit weer opnieuw. Ik heb de CD als Audio CD gebrand.

Ik heb 2 vragen:
V1: hoe kan ik tot 1119 tracks afspelen?

V2: hoe kan ik de naam " track 01" wijzigen naar bv "0023 Kees 1 20-33"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-07 22:30
V1: Branden als een mp3 CD.
V2: Rechter muis op het bestand -> eigenschappen -> details. Hier kan je alles invoeren wat je wil.

Dit is echter tijd rovend, dus je kan kijken of je iets van een ID3 programma kan vinden.
of:
Je kan je database laten scannen door een programma die automatisch deze tags goed zet, zoals door Gracenote, maar dan kan je ook bijvoorbeeld 'Tchaikovsky - part 2' krijgen bij je 'Slipknot - Duality' :P
Dus dan moet je ze wel even allemaal na lopen.

[ Voor 36% gewijzigd door CuBras op 29-05-2014 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289295

Er zullen nooit duizend nummers op een audio cd passen, dat is maar 80 minuten max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:33
Een "audio cd" (CDDA) kan maximaal 80 minuten muziek bevatten en maximaal 99 tracks. Ik neem aan dat jij nu mp3 bestanden op een dataschijfje hebt gebrand?

Zie je de bestanden op je PC wel goed? Dan moet je het probleem bij je autoradio gaan zoeken, daar kunnen wij je maar lastig bij helpen als je niet meldt welke radio dat is. Misschien ondersteunt deze wel niet meer tracks...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Anoniem: 289295 schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 13:57:
Er zullen nooit duizend nummers op een audio cd passen, dat is maar 80 minuten max.
Afhankelijk van de kwaliteit zou het zomaar kunnen dat er nu 70 nummers op de dataCD staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Wel raar, want er passen ongeveer 100 mp3 bestanden op 1 cd (afhankelijk van kwaliteit en grootte).
Het kan bijna niet dat je er dus 1119 op hebt gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-07 00:33

Swordlord

Act first, think never

We gaan even kritisch/bot maar doelgericht opsommen en reageren...
HenriH schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 13:52:
Ik heb mp3 bestanden in Windows mediaplayer gezet met elk bestand een volgnummer van 0001 t/m 1119.
Je kan zoveel muziek gooien in mediaplayer als dat je wilt... Voor mij part gooi je er een miljoen tracks in...
Mediaplayer maakt namelijk gewoon een playlist aan zonder echte limitaties.
Echter ik zie in de auto "Track 01" t/m "Track 70".
Er zijn fysieke limitaties aan wat op een CD kan... Namelijk 700 MB
70 liedjes op een 700 MB CD? Dat is 10 MB per liedje...
Yup dat is best realistisch zo...
hoe kan ik tot 1119 tracks afspelen?
Door 16 mp3 CD's te branden + CD wisselaar die zoveel CD's aankan.
Of
Een radio te nemen die USB aansluiting heeft en de muziek op een USB stick zetten.

[ Voor 16% gewijzigd door Swordlord op 29-05-2014 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Maar het is wel makkelijk om veel liedjes op 1 medium te hebben.
Vroeger was ik ook aan het prutsen met muziek cd's voor de auto. Die dingen slingeren maar rond, krijgen krassen en doen het na een tijdje niet meer.

Oplossing: de usb stick. Daar kan je tegenwoordig al een 16 GB exemplaar voor minder dan 1 tientje krijgen, en daar gaan dus wel meer dan 1000 nummers op.
Oude autoradios hebben geen usb ingang, dus op naar de mediamarkt. Voor 5 tientje heb je daar een leuk autoradiotje met usb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:28
Volgens de Red Book spec van compact discs kunnen er maximaal 99 tracks op een CD. Jouw CD-speler kan een beperkter maximum aanhouden. Daarnaast kan er maximaal 80 minuten aan audio op staan.

Je moet het dus niet branden als audio CD zijn, maar als data disc met MP3's. En dan is het afhankelijk van je speler hoeveel hij er weergeeft. Mijn auto cd/dvd speler gaat bijvoorbeeld tot maximaal 256 tracks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

P_Tingen

omdat het KAN

Of een radio met een SD-slot. Ik heb er zo een in de auto en dat is best gemakkelijk. Ik heb er nu een kaartje van 32GB in zitten waar ruim 2400 liedjes op staan en hij is maar voor 1/3 vol :)

Overigens een tip voor als je grote hoeveelheden op een usb stick / sd kaart zet is dat je het op een of andere manier categoriseerbaar hebt. Op mijn kaartje staat van alles wat en ik heb alles in mappen zitten met beginletters. Ik heb dus een map voor artiesten met een A en een map voor artiesten met een B etc. Zo voorkom je dat je een half uur aan het scrollen bent als je eens een keer een nummer van ZZ-Top wil horen.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenriH
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-12-2023
Alvast bedankt voor de vele reacties!

Die 1119 bestanden zijn korte stukjes gesproken tekst. Het is bij elkaar rond de 300 Mb. Dus dat past.
In de auto staat CD/MP3 op de CD speler. Er is geen USB poort maar wel een CD lade.

Ik ben onervaren met CD's branden en doe het maar zelden.

Ik dacht dat de bestandsnaam van de MP3 ook de track naam wordt. Dat schijnt dus niet zo te zijn.

Als ik het allemaal goed snap dan zou ik:
Stap 1 : mijn mp3 bestandsnamen op een of ander manier als tracknaam zien te krijgen. Dus :"0023 Kees 1 20-33.mp3" zou dan tracknaam: "0023 Kees 1 20-33" moeten worden.

Stap 2: Niet banden als een Audio CD maar branden als een data disc met MP3's zodat ik alle 1119 mp3 bestanden kan zien en afspelen.

Vragen
Vraag 3a: (over stap 1) Ik heb de 1119 mp3 bestandsnamen in een excel lijst en in een txt bestand beschikbaar. Kan ik nu dit in 1 x in windows media speler plakken? (het is nl. geen doen om 1119 bestanden nl een voor een een track naam te geven.)

Vraag 3b: Als dat niet kan met windows media player, met welk gratis programma ik het dan wel in 1x (een xls of txt lijst importeren) kan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-07 11:08
Ben je niet gewoon tags aan het uitlezen?
Verder kan het dat je aan 999 gelimiteerd bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Maar welke naam hebben ze nu dan?

Je zet gewoon alle bestanden in een map in windows verkenner (dat media player programma heb je helemaal niet nodig), en dan sleep je ze allemaal naar je cd drive (ook weer in de verkenner), en dan nog even op branden klikken.

edit, in win7 kan je meteen op "branden" klikken nadat je ze allemaal geselecteerd hebt.

[ Voor 15% gewijzigd door Reepje op 30-05-2014 11:26 ]

Pagina: 1