Nieuwe tv vind wel analoge zenders maar kan ze niet kijken.

Pagina: 1
Acties:

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Ik heb een Philips 42PFK7109/12 aangeschaft. De spullen voor digitale televisie (CI+ module en smartcard) staan nog in de bestelling dus voor nu ben ik op analoge zenders aangewezen. De tv vindt er 25 (en een stuk of 300 digitale zenders, kan ze niet apart laten zoeken). Maar vervolgens kan ik alleen Ned 1 HD kijken. De digitale zenders zijn gesloten (logisch) en de analoge zenders zijn nergens te vinden.

Iemand enig idee hoe ik de analoge zenders te voorschijn kan toveren?

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:49

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ik neem aan dat je de source van je signaal kan aanpassen van Digital naar Analog? Dat is al bij mijn 3 jaar oude TV zo, dus met een recentere versie moet dat ook wel kunnen...

Edit:

http://download.p4c.phili.../42pfk7109_12_dfu_nld.pdf

Pagina 40 spreekt over het feit dat je Digitale zenders kan uitzetten tijdens installatie. Ik zou dat gewoon uitzetten zodat hij default naar analoog. Zodra de goede CI kaart en alles binnen is, kan je altijd de zenders opnieuw laten zoeken met enkel Digitaal of digitaal/analoog enabled.

[ Voor 51% gewijzigd door Notna op 29-05-2014 13:43 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

^^ dat dus, staat er niks in je handleiding? ;)

39

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Als ik de knop sources op de afstandsbediening indruk krijg ik verschillende opties: tv (geen keuze tussen analoog en digitaal), netwerk, satelliet, usb, HDMI1 (Philips HTS), 2, 3 en 4, YPbPr, Scart en CVBS.
Geen van allen levert iets op.

Edit: dat uitzetten van digitaal bij de installatie had ik dus ook al gezien, vandaar dat ik schreef dat dat niet kan, hij zoekt automatisch naar zowel digitaal als analoog. Ik kan daar alleen maar voor start kiezen, verder geen opties.

Edit 2: Ah, heb toch een manier gevonden. Wel heel omslachtig. Via de help functie vond ik de optie om handmatig kanalen te zoeken, daar zat ook analoog tussen. Nu moet ik dus handmatig de frequenties langs en heb daar uiteindelijk sporza te pakken, waar het me om ging. :)
Wel heel lelijk beeld zeg. :P Hoop dat snel de digitale spullen arriveren. Hoe dan ook, bedankt voor de hulp.
(Edit 3, @ hieronder, idd, die manual installation dus. Goed gevonden, dat had ik in de handleiding nog niet gezien.)

[ Voor 67% gewijzigd door UltraR-pc op 29-05-2014 13:56 ]

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Pagina 78
http://download.p4c.phili.../42pfk7109_12_dfu_eng.pdf

[ Voor 81% gewijzigd door Fietsbel op 29-05-2014 13:54 ]

39

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:54
De analoge kanalen staan bij Ziggo op plek 2000 en hoger..

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

• 1ehans
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-01 21:34
Heeft iemand toevallig nog de firmware van de philips 7109 wat niet de versie is van 2 juli? Deze conflicteert namelijk met mijn Astion CI en Canal Digitaal module waardoor de tv niet meer kan opstarten. Ik zoek de versie van half juni....

Graag reactie naar info at hansderksen punt nl

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-01 21:44
Ik heb een ander probleem met een Philips 6109. Ik heb analoge en digitale zenders. Ik wil met zappen alleen door de digitale zenders zappen, maar hij gooit analoog er doorheen.

Hoe kan ik de analoge zenders onzichtbaar maken?
Pagina: 1