Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Tweakers acties: gebroken link?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste moderators,

De links onder http://tweakers.net/acties/ doen het niet goed, althans niet via de browsers die ik gebruik (Firefox en Chrome). Bijvoorbeeld als ik op de HTC actie klik, kom je nergens anders uit.
De hyperlink is als volgt: http://pubads.g.doublecli...ers/clickcommands/nonspot. Volgens mij moet dit http://tweakers.net/advertorials/htconem8 zijn.

Hetzelfde probleem met andere links.

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-11 11:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Dat klinkt als een bug, Schop een Modje => Stoute Bugs :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:57

rob_erwt

What does this button do?

Die doubleclick link komt bij mij gewoon bij de juiste HTC pagina uit? De link ziet misschien wat vreemd uit, maar dat is omdat je er waarschijnlijk via een banner op geklikt hebt. En die banners worden ingeschoten via, jawel, doubleclick. ;)

Werken ze helemaal niet of kom je op een andere pagina uit? Zo ja: welke. Zo nee, wellicht een bannerblocker/ghostery/oid aanstaan?

Never underestimate the power of stupid people in large groups

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Hier doen de links het ook niet, FF29

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-11 08:53

_David_

FP ProMod

llama llama duck

link werkt bij mij prima, FF29 en geen adblock/ghostery/etc

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hier werkt het in FF29.0.1 ook prima, ondanks noscript.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
Via Chrome op m'n tablet gaat het wel goed. Ik kwam niet op een andere pagina uit, maar nu denk ik dat het door adblocker komt (ben abonnee dus dan mag het toch? :p). Is er nog een speciale reden dat het via Doubleclick loopt, aangezien ik gewoon naar Tweakers ging, vanaf daar maar acties en daar op de Tweakers actie klikte.
Tweakers genereert toch alleen advertentie inkomsten van het tonen van externe advertenties en niet op basis van clicks?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

bekende "bug/feature" daar liep idd al een discussie over
[bug] .actie's adblocker warning met abo

[ Voor 46% gewijzigd door Fish op 29-05-2014 22:34 ]

Iperf

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

fish schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 22:11:
bekende "bug/feature" daar liep idd al een discussie over
[bug] .actie's adblocker warning met abo
Dat topic gaat over dat je niet mee kan doen met acties als je een asblocker draait, en dat je die melding ook krijgt als je abonnee bent.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Mja ik zie het meer als een bug dat tweakers niet helemaal werkt met adblocker ondanks dat je ervoor betaald om geen ad te krijgen.

Met dien verstande dat het erg aannemelijk is dat mensen die bereid zijn om te betalen voor geen-ads op tweakers, een ad blocker hebben draaien.

Iperf

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Waarom moet Tweakers rekening houden met plugins die de HTML aanpassen/dingen blokkeren? Als mensen die gebruiken is het hun eigen probleem als Tweakers niet naar behoren werkt met die plugins ingeschakeld.

[ Voor 4% gewijzigd door _David_ op 29-05-2014 23:55 ]

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 22:04:
Is er nog een speciale reden dat het via Doubleclick loopt, aangezien ik gewoon naar Tweakers ging, vanaf daar maar acties en daar op de Tweakers actie klikte.
Ja, die commerciele pagina's die via de tweakers.net/acties-pagina worden getoond zijn over het algemeen advertorials. Voor advertorials krijgen we uiteraard geld, maar onze sales-medewerkers en de adverteerder zelf wil dan natuurlijk wel inzage in bezoekersaantallen en dergelijke.

Daar bestaan uiteraard allerlei tools voor en we draaien zelf al webtrekk. Maar we gaan adverteerders natuurlijk geen toegang geven tot onze uitgebreide statistieken en bovendien kennen ze dat systeem niet. Doubleclick kan in die context als een soort onafhankelijke derde worden gezien, waardoor over het algemeen gekozen wordt om dat dan ook als meettool te hanteren.
Als we daar cijfers van copy&pasten of een rapportje uit laten draaien vertrouwen adverteerders die eerder dan als we iets uit onze eigen meettools nemen :)
Tweakers genereert toch alleen advertentie inkomsten van het tonen van externe advertenties en niet op basis van clicks?
Dat is allemaal veel te makkelijk gedacht ;)

De gewone advertenties negeer ik nu even. Maar bij advertorials krijgen we in principe een vaste vergoeding... Die vaste vergoeding wordt natuurlijk wel gebaseerd op hoeveel werk het is voor ons om het te maken en hoeveel 'exposure' we verwachten dat een dergelijke uiting krijgt.
Om die verwachting te kunnen inschatten moeten we (van eerdere uitingen) meetgegevens hebben.

Ook kan het zijn dat de response op een campagne tegenvalt (als het beter dan verwacht gaat klagen ze nooit...) en dan kunnen we hiermee wederom cijfers geven. En dan kunnen we hopelijk duidelijk maken dat het niet tegenvalt of in ieder geval niet aan ons lag :P
fish schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 23:22:
Mja ik zie het meer als een bug dat tweakers niet helemaal werkt met adblocker ondanks dat je ervoor betaald om geen ad te krijgen.
We kunnen het met advertorials helaas nooit goed doen... Het zijn advertenties, dus we zouden ze eigenlijk helemaal niet moeten tonen. Maar als we dat doen worden we weer aangesproken op het feit dat potentieel interessante winacties dan ook weer verdwijnen.

We moeten meten hoe e.e.a. verloopt en we kunnen niet zomaar doubleclick door iets anders veranderen hier. Dus in dit geval zal je toch echt moeten accepteren dat die links het niet doen met een bannerblocker, ongeacht of je een abonnement hebt of niet.

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-11 16:16
ACM schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 09:19:
[...]

We moeten meten hoe e.e.a. verloopt en we kunnen niet zomaar doubleclick door iets anders veranderen hier. Dus in dit geval zal je toch echt moeten accepteren dat die links het niet doen met een bannerblocker, ongeacht of je een abonnement hebt of niet.
Zou een (user) oplossing hier niet zijn dat je in de addblocker t.net whitelist? Gewone advertenties krijg je dan namelijk toch niet te zien aangezien je een abonnement hebt en de linkjes van de actie pagina werken dan wel.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Puc van S. schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 12:07:
Zou een (user) oplossing hier niet zijn dat je in de addblocker t.net whitelist? Gewone advertenties krijg je dan namelijk toch niet te zien aangezien je een abonnement hebt en de linkjes van de actie pagina werken dan wel.
Uiteraard, dat zou moeten werken :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie ACM, nu begrijp ik het :) Verder ook geen probleem wat mij betreft hoor.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

_David_ schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 23:45:
Waarom moet Tweakers rekening houden met plugins die de HTML aanpassen/dingen blokkeren? Als mensen die gebruiken is het hun eigen probleem als Tweakers niet naar behoren werkt met die plugins ingeschakeld.
Dat had ik nou exact gemotiveerd in het onderste deel van de post

Iperf

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-11 14:56
Een bijkomend probleem is dat firewalls (bijvoorbeeld op het werk) dit soort links gewoon niet lusten:

http://pubads.g.doublecli...ers/clickcommands/nonspot

PVO

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:57

rob_erwt

What does this button do?

Daar zijn potentieel twee oplossing voor: de makkelijke is niet op je werk die link bezoeken maar wachten tot je thuis bent. En de 'moeilijke': je systeembeheerder er van overtuigen dat die links toch echt gewhitelist zouden moeten worden. ;) In beide gevallen is er niet echt een taak voor Tweakers weggelegd.

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Pagina: 1