AMD catalyst 14.4 & 14.6 & wddm 1.3 installatie problemen

Pagina: 1
Acties:

• Stijvan
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-07-2025
Goedemiddag mede tweakers.

Sinds gisteren heb ik mijn tweede sapphire r9 290x tri-x binnen.

Gelijk gemonteerd en toen zag ik in apparaat beheer dat er fout meldingen waren bij de vga en audio controller.

Ik bedacht toen van: laat ik de drivers maar eens uninstallen en de nieuwe installeren.

Vanaf dat moment (14:00) ben ik tot 02:00 de volgende dag bezig geweest om de drivers werkend te krijgen zonder succes..

Ik heb meerdere drivers geprobeerd te installeren zonder geluk.. CCC ziet niet eens dat er videokaarten in zitten en vaak ook niet eens mijn CPU.

Ik heb tijdens het deïnstalleren gebruik gemaakt van AMD cleanuputility dat alles van Catalyst verwijderd en heb ook een 3rd party driver verwijderaar geprobeerd. Alles zonder succes.
Foutmeldingen van Catalyst 14.4 & 14.6 vertelde mij eerst dat tijdens het installeren ervan (na dat alles voltooid was) dat verschillende waarschuwing plaats hebben gevonden.
Nu weigert catalyst om in het algemeen te installeren, het geeft nu een uitroepteken en verteld dat besturingssysteem niet gevonden kan worden in de install wizard.

Toen had ik Bios van MB ge-update en Windows updates gedaan, het heeft niks uitgemaakt. Met Windows update zag ik dat wddm 1.3 niet geïnstalleerd kon worden (meerdere keren geprobeerd) ik heb Windows 8.1 64bit

Ik heb chkdsk C:/f al geprobeerd en er kwamen geen fout meldingen uit.

Ik weet niet wat het probleem kan zijn... Ik ben geneigd om Windows opnieuw te installeren. Maar op de AMD site stond dat meerdere personen dit zelfde probleem hebben en dat het niet weg gaat bij herinstallatie van Windows.

Tussen al deze handelingen heb ik over 20 keer mijn pc gereboot en heb CCC drivers ook geprobeerd te installeren in safemode zonder succes...

Op de AMD forums heb ik een topic open maar na een dag geen reactie: http://forums.amd.com/gam...catid=454&threadid=174224

Ik heb ook 13.12 geprobeerd te installeren, zelfde fout.

Ik zou graag de 14.4 of 14.6 drivers goed geïnstalleerd hebben. Zodat ik normaal kan gamen/werken aan mijn pc.

Hier is mijn samen stelling van mijn Comp:

GPU: 2x sapphire r9 290x tri-x oc 4gb
MB: sabertooth fx990 r2.0
CPU: AMD FX-8350
RAM: Corssair dominators 16gb
SSD/HDD: Corssair SSD 120gb/Seagate HHD 3TB
PSU: Bequiet! 850w

Alvast bedankt!

• Stijvan
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-07-2025
Zelf gefixed. Was een register probleem.

• Gamer12
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-10-2025
Stijvan schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 04:20:
Zelf gefixed. Was een register probleem.
Hoe dan ?? zit met hetzelfde probleem

• ViktorC
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-12-2025
Gamer12 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 16:14:
[...]

Hoe dan ?? zit met hetzelfde probleem
Verwijder de drivers volledig met een tool als DDU en installeer ze daarna weer.

[ Voor 4% gewijzigd door ViktorC op 30-06-2014 17:12 ]