Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies gevraagd rippen dvd's en blu-rays

Pagina: 1
Acties:

• Terpstars
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:54
Ik ben tot de conclusie gekomen dat mijn dvd's en blu-rays best veel ruimte innemen voor iets wat ik nog maar zelden gebruik en aangezien ik niet zoveel om hoesjes en glimmende schijfjes geef wil ik alles omzetten naar digitale bestanden voor op mijn computer.

Echter heb ik daar nul ervaring mee. Nu heb ik wat gegoogled en kwam ik op dvdfab, vlc en handbrake uit.
Kan iemand mij één van deze programma aanraden voor wat ik wil? Of zijn er misschien betere alternatieven?

• Pruttelpot
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-06-2022
Voor DVD's is dvdshrink een aanradertje; oud en al lang niet meer in ontwikkeling; maar doet zijn werk nog steeds uitstekend.

http://www.dvdshrink.org

• Terpstars
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:54
Pruttelpot schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 12:36:
Voor DVD's is dvdshrink een aanradertje; oud en al lang niet meer in ontwikkeling; maar doet zijn werk nog steeds uitstekend.

http://www.dvdshrink.org
Bedankt voor je reactie. Ik ga ernaar kijken. Geen ervaring met bovengenoemde programma's?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:11

D4NG3R

kiwi

:)

Tjah wat wil je precies? Wil je alles 1:1 (maximale kwaliteit maar ook grote bestanden) of mag er ook (enige) compressie zijn? Ben je bereid te betalen voor een softwarepakket of wil je er geen cent aan uitgeven?

Wat heb je zelf al gevonden en geprobeerd? Er zijn veel gratis pakketten. Ik zal je alvast vertellen, VLC is een afspeelprogramma en Handbrake is een programma om bestaande media om te zetten naar MP4/MKV of om ondertitels in te branden - niet om ODD's te rippen.

Edit: Ik neem aan dat je wel een Blu-ray lezer in je systeem hebt zitten?

[ Voor 9% gewijzigd door D4NG3R op 30-05-2014 15:44 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:41
Als je de originele kwaliteit wilt behouden en de bestanden in een mediacontainer wil plaatsen dan is MakeMKV een erg prettig, en vooral erg makkelijk te gebruiken programma hiervoor. Simpelweg de gehele Blu-ray of DVD in 1 MKV bestand.

Mijn YouTube Channel

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Iets uitgebreider is b.v. Handbrake. Deze is gratis (open source) en aan te passen naar eigen smaak.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Voor dvd's gebruik ik handbrake ook en die ondersteunt gewoon de meest gebruikte codec, aka mp4. Met opties voor de audio track om die gewoon te kopieren [bijvoorbeeld ouder series op dvd hebben toch maar een stereo track dus waarom niet direct kopieren] of omzetten naar een AAC stereo lijntje.
Veel opties en het is gratis. En de kwaliteit van de output is goed. Dus nog een hand op voor handbrake.

Blu-ray he.. tja dat wordt moeilijker. Vele zijn zogenaamde "java blu-rays" en dat maakt het wat moeilijker. Zie het maar als een fancy extra laag beveiliging. Tuurlijk alles valt te kraken maar kwa blu-ray kopieren.. nog niet geprobeert.

There is no place like ::1

Pagina: 1