Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Onverklaarbare Blue Screens op Desktop PC

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Opgebaarde
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 11-12-2019
Gegroet Tweakers,

Op dit moment van typen ben ik radeloos en wellicht kunnen jullie mij helpen naar een oplossing.

Situatie: in 2010 heb ik een pc samen laten stellen door een gerenomeerd computer bedrijf. In overleg, heb ik mijn wensen kenbaar gemaakt en de desbetreffende elementen zijn allemaal ingebouwd. In 2012 heb ik een aantal GB ram erbij laten prikken en er een grotere SSD opslag bij geplaatst waarop Windows nu draait.

Ongeveer een jaar geleden begon de desktop pc rare geluiden te vertonen. Een extreem hoog geluid, wanneer er een zwaarder beroep gedaan werd op de rekenkracht, door bijvoorbeeld te gamen (Battlefield 4). Het duurde dan plusminus 15 minuten tijdens het gamen, voordat dit geluid te horen was. Bij het uitzetten van de pc - was de enige manier om het hoge geluid te stoppen. So far so good, geen problemen gehad omtrent de software - enkel de hardware.

Maar, de situatie is nu sinds een half jaar erg veranderd. In de afgelopen drie maanden heb ik enorm veel last van onverklaarbare blue screens: met iedere keer een andere reden van blue screen. De meest voorkomende reden zijn de `System_Service_Exception (nvlddmkm.sys) en de Kernel Security Check Failure. Alle mogelijke oplossingen die ik heb geprobeerd:

- alle drivers geupdate middels driver detector.
- een Windows schijfcontrole uitgevoerd -> geen fouten kunnen vinden op alle schijven
- Windows geupdate naar de laatste versie
- een bios schijfcontrole uitgevoerd (programma op een cd'tje gebrand en vanaf de bios laten opstarten, geen fouten gevonden)
- probleem kenbaar gemaakt aan het computer bedrijf waar ik de pc heb laten samenstellen - verwezen mij door naar Tweakers
- pc gescand op virussen / malware / spyware - geen resultaat
- pc volledig schoongemaakt - al het stof en viezigheid eruit gehaald

MAAR: de problemen met de bluescreens blijven bestaan.

De HAM-vraag luidt nu: wie kan mij helpen? Op dit moment ben ik erg druk bezig om mijn scriptie vorm te geven op de betreffende pc, maar zo is het geen werken...

--edit--
Nog even belangrijk om er bij te vermelden: het betreft een legitiem Windows 8.1 exemplaar.

• bvk
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 18:33

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

quote:
- probleem kenbaar gemaakt aan het computer bedrijf waar ik de pc heb laten samenstellen - verwezen mij door naar Tweakers
Lekkere service van dat bedrijf....

Maar je hebt ergens een hardwareprobleem, dat los je niet op met software tools en herstel. Je hebt bijvoorbeeld veel meer kans dat je voeding het niet meer trekt.

Heb je al getracht onderdelen te vervangen en te testen? En over welke hardware hebben we het hier, wat zijn je systeemspecs?

Specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 2Fat2Walk
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 28-03-2016
quote:
Dantis schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 12:13:
Zo van nu zitten wij ermee opgescheept... Eikels }:|

Probeer eens een fresh OS eroverheen te trekken.
Wat zijn je temps eigenlijk? Ik neem aan dat het geluid waar je het over hebt gewoon de fans zijn?

WE R HARDSTYLE <3 // HD 7970 - Xeon E3-1230v3 - Asrock Fatal1ty Z87 killer - TEAM 1333 2x2GB - OCZ ZT 650W

Acties:
  • 0Henk 'm!

• E65
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 18-01 17:22

E65

Aka Thunderstorm65

quote:
Dantis schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 12:13:

Nog even belangrijk om er bij te vermelden: het betreft een legitiem Windows 8.1 exemplaar.
En graag ook: de specificaties van het systeem.
Welke hardware?

Doet graag mooie dingen met geluid

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 12:58
Kijk op dit forum bij anderen(andere problemen) hoe ze een pc testen, en in het overclock forum vind je software om je pc te testen, en of deze stabiel is. Dit zou je ook op je nieuwe pc moeten doen om te kijken of alles in orde is met je nieuwe pc.
Geheugen testen met memtest86 bootable cd.
cpu testen
Grafische kaart testen, dus zwaar belasten met software om te kijken of deze uitvalt, dan kan het de voeding of grafische kaart zijn.
Smart van de hd uitlezen.
Misschien windows 8 probleem, google hier op, bijv moederbord en windows 8, of er problemen zijn, schoon installeren van win 8 of win 7 proberen.
Boot eens van een ubuntu livecd, en kijk of de pc dan uitvalt, of je hier libre office(zit in de software centrum) kunt installeren weet ik niet, maar dan zou je je scriptie kunnen maken.

jan99999 wijzigde deze reactie 30-05-2014 06:43 (17%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 18:54
Dit klinkt en lijkt heel erg op een brakke voeding. Kun je er eentje lenen en inbouwen om te zien hoe het dan gaat?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 16:22
Ik dacht eerst aan de fans die herrie zouden maken, maar dat zou je vast wel vermeld hebben.
Tip van ShitHappens even opvolgen om de voeding uit te sluiten.

Qua BOSD denk ik dat je het in je geheugen moet zoeken, dus draai even een LiveDVD/USB-Stick en test het geheugen even.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Opgebaarde
quote:
ShitHappens schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 06:45:
Dit klinkt en lijkt heel erg op een brakke voeding. Kun je er eentje lenen en inbouwen om te zien hoe het dan gaat?
Dit gaat stap 1 worden. Vandaag heb ik afgesproken met een medewerker van dit computerbedrijf en ze gaan er een nieuwe 600 Watt voeding inhangen. Tevens wordt ook de videokaart geüpgraded (niet vanwege dit probleem, maar om betere videoprestaties te kunnen behalen).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 18:54
Ho. Stop. Eerst alleen voeding omwisselen. Is het gedoe dan weg, weet je zeker dat het de voeding was. Bij testen altijd zo vaak mogelijk één verandering tegelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 18:51

Damic

Afwezig soms

Je grafische kaart krijgt te weinig prik :) nvlddmkm.sys is van nvidia (volgens google) en deze laat heel je systeem crashen.

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent?? Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 13:32
quote:
Dantis schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 12:44:
[...]

Dit gaat stap 1 worden. Vandaag heb ik afgesproken met een medewerker van dit computerbedrijf en ze gaan er een nieuwe 600 Watt voeding inhangen. Tevens wordt ook de videokaart geüpgraded (niet vanwege dit probleem, maar om betere videoprestaties te kunnen behalen).
Laat je dan niet weer een goedkope prutsvoeding aansmeren waar 600 watt opstaat, maar die maar 200 op de 12v lijn kan leveren oid, maar neem gewoon een voeding van een gerenommeerd merk.

Dit keer zijn het alleen BSOD's, volgende keer heeft er iemand in China bespaard op de beveiliging en neemt je voeding allerlei componenten mee als ie eruit klapt.

Waar je mee omgaat, word je mee besmet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Mee eens. Voeding > de rest. Kijk goed naar het merk en laat het even weten wat het is, okee. Ga liefst voor Seasonic of XFX, heel degelijke voedingen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 11:06
De BSOD met het .sys bestand slaat inderdaad op de driver van je Geforce GraKa.
Nu kan ik verder je build niet ruiken, dus een kleine samenvatting zou welkom zijn.

Ik deel de mening van anderen hier: Dat bedrijf laat de service wel te wensen over, -> gebaseerd op jouw verhaal <-. Dat wil dus zeggen dat ik niet weet hoe je het euvel gemeld hebt.

Mogelijke oorzaken:
- SLI build gaat fout (indien je SLI config hebt)
- GraKa zit met rotte chip(s) en/of verkeerd gesoldeerde "parts".
- GraKa zit niet goed in het PCI-E slot
- Voeding is bagger. (Voeding kan niet voldoende leveren aan je systeem of voeding is gedeeltelijk defect).

Succes met de 'hunt down' ;)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 2Fat2Walk
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 28-03-2016
quote:
Jejking schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 15:12:
Ga liefst voor Seasonic of XFX, heel degelijke voedingen.
Ik zou eerder zeggen Antec of Corsair...

WE R HARDSTYLE <3 // HD 7970 - Xeon E3-1230v3 - Asrock Fatal1ty Z87 killer - TEAM 1333 2x2GB - OCZ ZT 650W

Acties:
  • 0Henk 'm!

• E65
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 18-01 17:22

E65

Aka Thunderstorm65

quote:
2Fat2Walk schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 16:09:
[...]

De meeste corsair voedingen komen bij seasonic vandaan net als de xfx voedingen.
Dus kun je uiteindelijk net zo goed een seasonic nemen.

Doet graag mooie dingen met geluid

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Opgebaarde
Het probleem: een verouderde voeding was defect. De voeding is nu vervangen en werkt volledig naar behoren. Uitgebreid getest met video editing, gaming en opstarten. Tot nu toe nog geen harde piep of blue screens ondervonden. Ik hoop dat dit voort gaat zetten. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pathogen
quote:
Dantis schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 16:30:
Het probleem: een verouderde voeding was defect. De voeding is nu vervangen en werkt volledig naar behoren. Uitgebreid getest met video editing, gaming en opstarten. Tot nu toe nog geen harde piep of blue screens ondervonden. Ik hoop dat dit voort gaat zetten. :)
En wat voor merk zat/zit er in?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Opgebaarde
Er zat een Huntkey voeding in, nu is er een 600 Watt Coolermaster voeding in geplaatst.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Repelsteeltje83
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 31-08-2015
een sweex :D?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

I'm not convinced. Typenummer?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

quote:
2Fat2Walk schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 16:09:
[...]

Ook degelijk, maar praatte vooral uit m'n eigen ervaringen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Opgebaarde
quote:
Jejking schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 16:36:
I'm not convinced. Typenummer?
Cooler Master B600

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pathogen
Oei, Huntkey!
YouTube: Huntkey Green Star 450 W Review

(actie-shot na 2:00)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Opgebaarde
quote:
Maar goed dat deze eruit is gehaald. :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: mei 2011
  • Nu online

thijsco19

Yamaha MT03 2008

Maar om het verhaal nog even compleet te maken, wat zijn je huisde specs van je PC (welke onderdelen erin zitten)?
En welke videokaart wil je er in laten/gaan zetten?

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ongewoongewoon
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 14-01 19:47
quote:
ShitHappens schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 14:15:
Ho. Stop. Eerst alleen voeding omwisselen. Is het gedoe dan weg, weet je zeker dat het de voeding was. Bij testen altijd zo vaak mogelijk één verandering tegelijk.
Dit !
edit: Ik zie net dat de OP zijn probleem al is opgelost, ben een beetje "late to the party".

ongewoongewoon wijzigde deze reactie 30-05-2014 17:04 (27%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• moh.moh
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
Advies voor de scriptie: download Dropbox en plaats de bestanden van je scriptie in je Dropbox, zo heb je tenminste altijd je bestanden nog indien je pc niet meer wil opstarten. Of je kan een webomgeving gebruiken om aan je scriptie te werken, maar dat lijkt mij zelf echt niet praktisch. Heb je bovendien nog enige vorm van garantie bij dat bedrijf?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Opgebaarde
Processor: Intel(R) Core(TM) i7 CPU 930 @ 2.80GHz
Installed memory: 9.00 GB
64-bit Windows 8.1
Videokaart: NVIDIA GeForce GTS 250

Ik heb nog geen videokaart op het oog. Suggesties?
quote:
moh.moh schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 17:06:
Advies voor de scriptie: download Dropbox en plaats de bestanden van je scriptie in je Dropbox, zo heb je tenminste altijd je bestanden nog indien je pc niet meer wil opstarten. Of je kan een webomgeving gebruiken om aan je scriptie te werken, maar dat lijkt mij zelf echt niet praktisch. Heb je bovendien nog enige vorm van garantie bij dat bedrijf?
Over online cloudopslag ben ik goed op de hoogte, toch bedankt voor je suggestie. Normaliter werk ik vanaf mijn Mac, echter support mijn studie geen .pages bestanden (waarbij de layout erg fijn te wijzigen is). Vandaar dat ik gewezen ben op Word. Ik heb de garantie gekregen, als de bluescreens nog blijven bestaan, mag de voeding omgeruild worden. Maar zo te zien is dat het probleem! ;-)

Opgebaarde wijzigde deze reactie 30-05-2014 17:43 (69%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Morress
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 11-01 08:41
ik heb een i7 950 met een 3gb 7950, je kan een 270x of 280x kopen :)
of iets van het groene kamp, gtx 760 ofzo.
7950 kost 2e hands niks.

Morress wijzigde deze reactie 30-05-2014 17:55 (34%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Opgebaarde
quote:
Morress schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 17:48:
ik heb een i7 950 met een 3gb 7950, je kan een 270x of 280x kopen :)
of iets van het groene kamp, gtx 760 ofzo.
7950 kost 2e hands niks.
Bedankt voor je advies, ik zal het meenemen in mijn overweging!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alpha Bootis
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 15-07-2016
quote:
Damn. :')
Dit is wel slecht ja.
Je moet voor de nodige nuances wel het hele verhaal hebben, maar hij gaat gewoon stuk voordat het limiet wordt gehaald. (denk dat je dat ding hiermee in de meeste westerse landen wel uit de schappen kan krijgen als je zou willen, false advertising enzo)
quote:
Dat illustreert het punt dat de voeding absoluut van degelijke kwaliteit moet zijn in absoluut alle computers en dat een goedkope voeding gewoon not-done is. Ook (en misschien zelfs zeker niet) niet in low-end systemen die met een strict budget gekocht worden. (je voeding heeft immers van alle onderdelen die je op of aan je pc kan hangen het meest de potentie om heel je pc om zeep te helpen, en dat is een duur grapje)

Alpha Bootis wijzigde deze reactie 30-05-2014 18:22 (6%)

• D_Jeff
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 11:06
quote:
Dantis schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 17:40:
Processor: Intel(R) Core(TM) i7 CPU 930 @ 2.80GHz
Installed memory: 9.00 GB
64-bit Windows 8.1
Videokaart: NVIDIA GeForce GTS 250

[..]
Nette machine zo :)
9GB lees ik niet elke dag, maar het is een nette hoeveelheid ;)

GTS 250 = 9800 GTX.
Zover ik weet staat deze kaart ongeveer gelijk aan de GT630 / GT640.
Op zich een nog een redelijke GraKa, alleen als je voeding nu al zit te zuchten, klapt ie geheid met een GTX660 (of hoger) / GTX760.

Zelf altijd van het blauw groene kamp geweest en een poosje terug mn GT9800 Top (Asus) ingeruild voor een GTX660 (Asus). Prima kaartje voor mijn doelen.
Voor jou zit ik meer aan een 770 te denken, aangezien BattleField een game is die er nogal kan 'inhakken'.

Succes :)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True