Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

USB of keyboard error?

Pagina: 1
Acties:

• MuFFIN 007
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-09 01:08
Ha Tweakers,

Sinds een paar maanden gebruik ik een CM Storm Devastator set op mijn meest gebruikte pc, die uitstekend bevalt. Soms lijkt er echter een probleem te zijn met de combinatie pc / keyboard, wat zich enkel voordoet wanneer de pc uit slaapstand komt. De verlichting werkt dan niet, en soms is er helemaal geen input mogelijk. USB kabel er even uit trekken en weer in doet lost het uiteraard op, maar is behoorlijk irritant. De muis lijkt nergens last van te hebben, dat is het rare. Op de site van Coolermaster kan ik geen driversoftware vinden, en als ik bij Intel zoek weet ik niet zo goed welke ik moet hebben, daar mijn moederbord ook nog een externe Renesas controller heeft. Kortom; ik wil graag de drivers updaten om te kijken of dat iets oplost, maar ik weet niet waar ik de goede kan vinden. Als het iets is anders kan zijn hoor ik dat natuurlijk ook heel graag :)

Specs:
- Win 7 Ultimate x64 SP1
- Intel Core i5 4670K
- Gigabyte Z87X-UD3H (Intel Series 8 chipset? Zowel Intel onboard USB controllers als Renesas..)
- CM Storm Devastator

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik heb op 't werk laatst ook zoiets gehad met gloedjenieuwe Windows 8 machines welke wél gewekt konden worden met bepaalde typen toetsenborden en/of muizen maar daarna nergens meer op reageerde totdat je het toetsenbord of de muis los pakte en opnieuw inplugde.

Oplossing was hier het uitschakelen van "Hybrid Sleep" onder "sleepsettings" in de geavanceerde instellingen van het energiebeheer (een instelling welke pér energiebeheerschema aanpasbaar is).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• MuFFIN 007
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-09 01:08
Ik ben nu niet fysiek bij die pc, maar ik ga 't nakijken en laat 't weten :)