Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:34
Mede-auteur:
  • jamas
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-09 20:25

jamas

Uit het Centraal Aanbiedingen topic:

Pixmania 40GB SSD voor 25 euro + 4,95
http://www.pixmania.nl/so...f-ssd-2-5/21952702-a.html

Lijkt mij een hele goede deal om zo je relatief oude pc (met windows 7) een flinke boost te geven. Je zal wat ruimtebesparende trucjes moeten uithalen maar verder denk ik dat je een heel end komt. Ik zit te twijfelen of ik er niet een stuk of 4 wil bestellen voor een aantal PC/laptops in huis.

Ook is het voor een externe hdd met usb 3.0 een leuke oplossing om even snel wat op schijf te zetten. Wat denken jullie? Hebben meerdere mensen interesse in dit prodcut?

Hier een aantal gebruikersreviews:
http://www.amazon.com/Int..._acr_txt?showViewpoints=1

Schrijven is niet zo super, maar lezen lijkt van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Mooie prijs, maar let wel dat 40GB voor windows 7 erg krap is. Mijn c:\windows map is na twee jaar ruim 38GB. En hoe voller een SSD staat, des te langzamer hij wordt. 64GB is net te doen, maar nog steeds erg opletten met wat je installeert.

In mijn ervaring kun je pas bij 120GB zorgeloos windows, office, documenten en wat muziek op je PC kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Zou je deze SSD ook als caching-SSD kunnen gebruiken?

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:13
Yorin schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 12:43:
Zou je deze SSD ook als caching-SSD kunnen gebruiken?
Daar zijn ze volgens mij juist voor bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-09 19:59
Volgensmij zijn dit Ideale Scratchdisks voor het Adobe Pakket, niet te duur 40 gb is dan net mooi, en het scheelt een hoop lees/schrijf acties naar de OS disk/SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Intel 320 is al flink oud, is niet een van de snelsten meer, helemaal niet het 40GB model en al helemaal niet als je daar vervolgens 30+ GB op gaat zetten.

Voor 30 euro een oud systeempje wat sneller maken is op zich wel aantrekkelijk, maar dan moet je wel een systeempje hebben dat aan 25GB schijfruimte genoeg heeft. Ik heb hier bijvoorbeeld een laptopje met Archlinux met een OCZ Vertex 32GB erin, die laptop heeft niet meer dan 15GB nodig en snelheid is ruim voldoende. Jammer dat de OCZ Vertex zo'n onbetrouwbare SSD is, had liever deze Intel gehad, maargoed, dat wist ik 3-4 jaar geleden nog niet :P

Als je serieus windows 7 gaat gebruiken op zo'n ding zou ik liever 3 tientjes meer uit geven en voor een Crucial M500 120GB gaan. Maargoed, als je zo gaat redeneren kunnen er nog wel 3 tientjes bij en heb je een 240GB model :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-09 22:07
Lijkt mij een prima ding om te gebruiken i.c.m. primocache :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjiwa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-09 15:17
Of 2 in raid 0?

PSN/XBL: DarkTaufu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
RAID0 met deze dingen is zinloos, voor hetzelfde geld koop je een 120GB SSD van een andere fabrikant die 2x zo snel is als je RAID0 setje en ook de helft meer ruimte biedt.

Wat betreft cache: dit is een MLC SSD. Is niet specifiek bedoeld als caching SSD, daarnaast is ie niet heel groot. Houd er rekening mee dat je de levensduur redelijk snel korter maakt met zo'n ding als cache.

[ Voor 38% gewijzigd door _JGC_ op 29-05-2014 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-09 14:56
40GB lijkt mij anders prima voor een kale windows8 installatie inclusief xbmc.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:29
Ik zou het geld mooi in je zak houden. Voor 50 euro koop je al een Crucial M4 128GB tweedehands:
V&A aangeboden: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB

[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 29-05-2014 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hummed
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-09 23:38
Als we voor al de aanbiedingen rekening moeten houden met tweedehands verkoop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:29
Nieuw is hij maar iets duurder: pricewatch: Crucial M500 2,5" 120GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
ThinkPadd schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 17:24:
Ik zou het geld mooi in je zak houden. Voor 50 euro koop je al een Crucial M4 128GB tweedehands:
V&A aangeboden: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB
En voor 60 euro heb je nieuw een Crucial M500 120GB.

Persoonlijk zou ik dit ding alleen kopen als je er een toepassing voor hebt die nooit meer dan 70% van de drive gaat gebruiken. Voor caching is ie redelijk, maar niet specifiek voor ontworpen (dat merk je in performance en levensduur), als OS drive is het leuk voor Windows XP, maar al snel veel te klein voor latere versies, zeker als je updates gaat installeren. Voor linux is het afhankelijk van je distributie ook een prima drive.

Schrijfsnelheid is met 45MB/s al niet heel hoog, maar als je dat ding ook nog vol gaat pleuren gaat die snelheid nog eens door de helft.

Dit is gewoon een SSD uit de begintijd, toevallig wel een van de meest betrouwbare (Intel was met de 320 de eerste die met failsafe caps kwam op een consumentenSSD, de latere Sandforce drives hebben die ook niet), maar heel speciaal vind ik het ding niet meer. Ding is links en rechts al ingehaald door diverse concurrenten.
Pagina: 1