Kali 1.07 op MAC, graphics driver

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartyF
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-05 23:09
Op een aparte partitie op een iMac uit 2007 met ATI 2600 grafische kaart heb ik Linux Kali 1.07 geinstalleerd. Het lukt mij echter niet de goede grafische drivers draaiende te krijgen.

Ik volg deze handleiding (maar heb ook andere geprobeerd): http://www.blackmoreops.com/2014/03/05/install-amd-ati-proprietary-fglrx-driver-kali-linux-1-0-6/.

Alles lijkt goed te gaan, maar bij de commando's fglrxinfo en fgl_glxgears gaat het mis.

root@kali:~# fglrxinfo
Xlib: extension "GLX" missing on display ":0.0".
Xlib: extension "GLX" missing on display ":0.0".
Error: couldn't find RGB GLX visual!
root@kali:~# fgl_glxgears
Using GLX_SGIX_pbuffer
Xlib: extension "GLX" missing on diplay ":0.0".
Error: couldn't get an RGBA, Double-buffered visual

Kan iemand mij op weg helpen? Heb ook met oudere drivers (legacy) geexperimenteerd, maar zonder succes. Na aticonfig start Kali niet grafisch op en moet ik XORG.conf verwijderen.

A77II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dit kan komen omdat je Kali in EFI modus hebt geïnstalleerd en dan verwacht het een computer video BIOS, wat het niet krijgt. Enige wat dan werkt is de open source driver of de langzamere VESA. Heb je Kali wel in MBR emulatie draaien (vaak onder de noemer Bootcamp), dan moet je nagaan of de videokaart die erin zit wel ondersteund wordt door de gesloten driver, huidige of legacy (gegarandeerd dat 't niet in de huidige meer zit).

Kijk ook in /var/log/Xorg.0.log voor foutmeldingen. Als je 't kan lezen, gaat er bijna gegarandeerd wel een lampje branden.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 10:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Waarschijnlijk moet je inderdaad de legacy driver gebruiken omdat de huidige Catalyst <=HD4000 GPUs volgens mij niet meer ondersteunt.
Wordt de fglrx driver wel geladen (lsmod)?
Interessante foutmeldingen te vinden in de logs of kernel log?

Wat is de reden dan je de Catalyst driver eigenlijk wilt gebruiken?
Heb je problemen met de open-source radeon driver, of voldoet deze bijvoorbeeld niet?

[ Voor 35% gewijzigd door Ultraman op 29-05-2014 11:38 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartyF
Kali is geinstalleerd nadat ik Refit op OSX had geinstalleerd. Na het aanpassen van de MBR in Refit kon ik Kali draaien. Beetje merkwaardig, opstarten van de iMac met Option ingedrukt toont de keuzes Refit, Apple, Windows, Recovery. Wanneer ik dan Windows kies, dan start Kali op. Heb niet geprobeerd Refit te starten en van daaruit Kali, maar dat mag niet uitmaken denk ik.

Heb https://wiki.debian.org/AtiHowTo geprobeerd met de Open Source drivers, vervolgens aticonfig --initital. Maar na een reboot start Kali in terminal-modus. Toen XORG-conf verwijderd, waarna Kali terugvalt naar de gragische modus "Fallback".

De applicatie die ik wil draaien vergt dat de grafische kaart zo optimaal mogelijk gebruikt wordt.

Xorg.0.log t/m Xorg.5.log toont erg veel info, waar ik niet direct wijs uit word. Daar moet ik dan rustig op studeren. Durf mijzelf wel een redelijke computer-expert te noemen, maar onder de Linux-motorkap zitten nog wat veel mysteries voor mij.

THNX

A77II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ga die logs maar eens lezen. Begin van onderen, daar staat het meest belangrijke vaak (het gaat tenslotte pas aan het einde fout en dan stopt het loggen).

Wat is de applicatie dan wat je wilt gaan draaien? En bovenal, welke videokaart heb je?

offtopic:
Dat je Windows ziet met Option toets is vanwege de kortzichtigheid van Apple en noemt elk OS dat via MBR/Bootcamp zou draaien Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartyF
AMD nee ATI RV630 [Mobility Radeon HD 2600 XT]

A77II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartyF
Bij het installeren van (atp-get install) fglrx-atieventsd meldt de installer "The following unsupported devices are present in the machine: ", waarna de betreffende Mobility Radeon HD 2600 XT wordt vermeld.

A77II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat is wat we al zeiden, je kaart zit in Legacy, als het daar nog in zit. Echt, de logs zeggen alles, neem de tijd om die te lezen.

Pagina: 1