Afgelopen weekend heb ik thuis het netwerk "opnieuw" aangelegd met een Linksys AC1600 Router, een N300 Range Extender en een Linksys SE2800 Switch.
Dit als als volgt aangelegd:
Ziggo Modem -> Switch -> Router -> Range Extender (draadloos verbonden)
Vervolgens heb ik richting mijn PC de volgende connectie:
Router -> Switch (LAN) -> PC (LAN). Dit is een oude Switch die ik nog had en ook in de oude situatie zo gebruikt werd.
Nu stuit ik op de volgende problemen:
- Mijn netwerk printer wordt niet meer herkend (PC en printer allebei op dezelfde switch aangesloten) door de PC. In het Router menu zie ik de printer overigens wel gewoon staan, ook online.
- Plex Media Player loopt na 5-10 minuten kijken vast
- Mezzmo (wat ik voorheen altijd gebruikte om video's naar mijn Samsung te streamen) showt op de TV überhaupt geen content meer (geen mappen) en crasht vervolgens.
Samsung is overigens als volgt aangesloten:
Samsung TV (LAN) -> Router (LAN) -> Switch (LAN) -> PC (LAN)
Waar gaat het mis, en waarom?
Dit als als volgt aangelegd:
Ziggo Modem -> Switch -> Router -> Range Extender (draadloos verbonden)
Vervolgens heb ik richting mijn PC de volgende connectie:
Router -> Switch (LAN) -> PC (LAN). Dit is een oude Switch die ik nog had en ook in de oude situatie zo gebruikt werd.
Nu stuit ik op de volgende problemen:
- Mijn netwerk printer wordt niet meer herkend (PC en printer allebei op dezelfde switch aangesloten) door de PC. In het Router menu zie ik de printer overigens wel gewoon staan, ook online.
- Plex Media Player loopt na 5-10 minuten kijken vast
- Mezzmo (wat ik voorheen altijd gebruikte om video's naar mijn Samsung te streamen) showt op de TV überhaupt geen content meer (geen mappen) en crasht vervolgens.
Samsung is overigens als volgt aangesloten:
Samsung TV (LAN) -> Router (LAN) -> Switch (LAN) -> PC (LAN)
Waar gaat het mis, en waarom?
[ Voor 4% gewijzigd door LaZZ op 29-05-2014 11:18 ]
Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII