Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Problemen nieuwe Router Linksys AC1600 Smart Wifi

Pagina: 1
Acties:

• LaZZ
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Afgelopen weekend heb ik thuis het netwerk "opnieuw" aangelegd met een Linksys AC1600 Router, een N300 Range Extender en een Linksys SE2800 Switch.

Dit als als volgt aangelegd:

Ziggo Modem -> Switch -> Router -> Range Extender (draadloos verbonden)

Vervolgens heb ik richting mijn PC de volgende connectie:

Router -> Switch (LAN) -> PC (LAN). Dit is een oude Switch die ik nog had en ook in de oude situatie zo gebruikt werd.

Nu stuit ik op de volgende problemen:

- Mijn netwerk printer wordt niet meer herkend (PC en printer allebei op dezelfde switch aangesloten) door de PC. In het Router menu zie ik de printer overigens wel gewoon staan, ook online.
- Plex Media Player loopt na 5-10 minuten kijken vast
- Mezzmo (wat ik voorheen altijd gebruikte om video's naar mijn Samsung te streamen) showt op de TV überhaupt geen content meer (geen mappen) en crasht vervolgens.

Samsung is overigens als volgt aangesloten:

Samsung TV (LAN) -> Router (LAN) -> Switch (LAN) -> PC (LAN)

Waar gaat het mis, en waarom?

[ Voor 4% gewijzigd door LaZZ op 29-05-2014 11:18 ]

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Waarom de switch voor de router? Je wilt je Ziggo box in bridge mode, in de WAN poort van de router en de switch op de LAN kant van de router.

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:11

Eagle Creek

Breathing security

Ik snap hem ook even niet helemaal.
Logischer lijkt me.

Modem -> Router -> Switch

Aannemende dat je maar één IP van Ziggo krijgt en je thuisnetwerk pas begint bij de router, zijn apparaten aangesloten op je switch dus geen onderdeel van je thuisnetwerk.

[ Voor 50% gewijzigd door Eagle Creek op 29-05-2014 11:24 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• LaZZ
Eagle Creek schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 11:23:
Ik snap hem ook even niet helemaal.
Logischer lijkt me.

Modem -> Router -> Switch

Aannemende dat je maar één IP van Ziggo krijgt en je thuisnetwerk pas begint bij de router, zijn apparaten aangesloten op je switch dus geen onderdeel van je thuisnetwerk.
Hebben jullie inderdaad gelijk in. Aangepast:

Ziggo Modem -> Router -> Switch en de wifi uitgebreid met behulp van de N300 Range Extender. TV werkt nu weer (althans ik zie weer mijn bestanden in Mezzmo, stabiliteit nog niet gecheckt).

Printer zie ik echter nog steeds niet..?

[ Voor 3% gewijzigd door LaZZ op 29-05-2014 11:37 ]

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

• LaZZ
Alles opgelost lijkt het, topic kan dicht.