Error unknown filesystem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-09 13:32
Hallo,

Mijn muziekpc draait opeens niet meer. Hij geeft nu de volgende foutmelding:
Error: unknown filesystem
Grub rescue>

Nu heb ik even op internet zitten zoeken en wat ik kan vinden dat dit met een zgn. Bootloader zou hebben te maken om evnetueel een linux-systeem en een windows-systeem naast elkaar te kunnen draaien?

Het rare is alleen, ik heb geen linux op mijn pc, nooit gehad ook? Het is altijd een windows pc geweest? Dus hoe komt dit op mijn pc en nog belangrijker, hoe kom ik er vanaf! Het liefst zonder opnieuw windows te moeten installeren...

Gegevens pc:
Muziek pc met windows 7, windows firewall en eset antivirus software
64gb ssd en 2tb hdd, op de ssd staat/stond windows

Alvast bedankt voor jullie help.

Gr. Jurjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Als dit alles is wat je weet, ben je gewoon toast
Uithuilen en overnieuw beginnen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-10 22:50

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Boot van install DVD en via command prompt bootrec /fixmbr oid uitvoeren. Enige reden dat ik kan bedenken waarom je nu aan Grub zit, is dat je een hacked versie van Windows gebruikt dat eerst een de activatie omzeilt en dan pas Windows (wat zo snel gaat dat je 't niet ziet) of dat je met malware bent besmet (rootkit).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:08

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Je hebt niet toevallig een externe disk of USB eraan gehangen waar die PC van probeert te booten?

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen13
Ik heb keurig netjes een legale versie van windows draaien, gedownload via de microsoft website, geinstalleerd via usb en nee er hangt geen externe usb of hdd er aan hangen waarvan de pc probeert te booten. De bootsequence is gelimiteerd tot alleen de ssd.

Ik heb er niks mee gedaan de afgelopen tijd. Normaal gesproken start ik de pc op en ik bedien de mediasoftware (jriver versie 19) via mijn ipad met de officiele bedien-app van jriver.

Alle software op de pc is legaal. Er is de laatste tijd geen software toegevoegd. Het enige wat er de afgelopen tijd is gebeurt is dat ik er op het netwerk een nieuwe laptop bij is gekomen ( windows8, ook legaal)

Windows begrijp ik redelijk, maar linux niet, nooit wat mee gedaan, ik snap dus ook niet wat ik met de foutmelding aan moet.

Ik begrijp er niks van.

[ Voor 29% gewijzigd door jurjen13 op 29-05-2014 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Misschien heeft een de harde schijven nog een residu van een Linux installatie.
Als de ssd dan niet wil, gaat hij vanzelf verder, en dan kom je bij de grub bootloader welke nog steeds op de schijf staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het is geen Linux wat je ziet. Grub != Linux. Graag even verdiepen in de materie voordat je foutieve beschuldigingen maakt. Zoals ik al eerder zei, opstartherstel en je bent er vanaf. Dan moet je nog gaan nagaan wie of wat hier verantwoordelijk voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Je boot niet gewoon perongeluk van een USB stick ofzo die er nog in zat?

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen13
Bedankt Hero of Time, het kostte wat moeite om de installatie-usb van windows 7 te vinden, maar het is me uiteindelijk gelukt. VIa de command prompt bootrec/fixmbr uitgevoerd en de computer doet het weer.

Ik snap alleen niet hoe dit nou heeft kunnen gebeuren. Op deze pc draait alleen maar legale software, het enige wat ik recent geprobeerd heb toetevoegen is een programma waarmee ik vanaf mijn ipad op die pc spotify kan besturen, het programma dati k hiervoor wilde gebruiken heet "remoteless" en dit zou normale software moeten zijn, het werkte ook gewoon?

DE vraag is nu alleen hoe dit heeft kunnen gebeuren en hoe ik dit in de toekomst kan voorkomen? Iemand sugesties? Ik draai inmiddels een complete scan van mijn schijven, maar er lijkt niks vreemds op te staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je gaat scannen en een rootkit is de boosdoener, dan ga je 'm op deze manier niet vinden. Je moet hiervoor een 'offline' scanner gebruiken, eentje die start van CD. Buiten het OS om dus.

Windows is erg vatbaar voor malware. Afhankelijk van de browser kan je zo besmet worden zonder dat je 't door hebt (dat is ook de bedoeling van malware). Zie ook het nieuwsbericht vorige week, malware via advertentienetwerk waar De Telegraaf e.a. gebruik van maakten. En dat is niet de eerste keer dat het gebeurt, noch zal het de laatste zijn.

Pagina: 1