Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 11:57

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Ben al in gesprek met Canon, maar verwacht er weinig van. Immers kunnen zij niet controleren wat ik uitgespookt heb!

Maar zit zo:
Ik heb een relatief nieuwe printer. De cartridge die bij de printer zat is een paar weken mee gegaan met redelijk wat prints. Maar was toen op/. Niet gek, bij de printer geleverde cartridges zitten altijd maar half vol!

Nieuwe cartridges gekocht (gewoon Canon, geen merk X). Maar na grofweg 20 prints is de kleurencartridge gewoon leeg!! Iemand enig idee hoe dat kan? Heb vooral zwart-wit documenten afgedrukt, geen foto's niks...
Op deze manier zou ik zo'n 3 a 4 cartridges per maand moeten hebben! Vreemde is dat de zwarte cartridge nog 95% vol zit.

Iemand enig idee? Cartridge kapot of niet goed gevuld geleverd?? Printer kapot (Canon MX525)?

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-05 16:18
Ik heb wel eens gezien dat door een firmware foutje een printer iedere 10/15 min een korte reinigingscyclus deed als deze aan stond... dan waren de cartridges ook leeg na 2 weken terwijl er maar een paar printjes waren gemaakt... dat zou een verklaring kunnen zijn.

Maar de cartridge die je hebt gekocht kon uiteraard ook gewoon niet goed gevuld zijn, is misschien defect en heeft gelekt etc... is heel moeilijk te zeggen zonder het werkelijk te zien. Kan je misschien eens proberen in de printer te kijken op de plek waar de printkop normaal gesproken in rust gaat? Op die plek zit meestal een soort van sponsje, ziet dat sponsje er nog schoon uit of lijkt het met inkt doordrenkt?

Enige wat je eigenlijk zelf kan proberen is nogmaals een cartridge te kopen en zien of je het probleem weer hebt... geen probleem meer, dan uiteraard een defecte/lege cartridge geweest. Heb je het nogmaals, dan kan je met veel zekerheid zeggen dat de printer defect is... of dat het waard is weet ik niet, ik denk niet dat je de cartridges vergoed zal krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Thx! Goede tip. Ik ga een volgende cartridge proberen en zien wat het resultaat is. Duimen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:56

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Als je print in zwart, print je dan werkelijk in zwart en toevallig niet in kleur?? Vooral grijze dingen zijn meestal in kleur (kijk maar eens goed).

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Nee, het was echt zwart. En ik zie in de printer redelijk wat blauwe inkt, dus mogelijk toch een lekkage.
Maar zoals verwacht wringt Canon en leverancier in alle mogelijke bochten om toch uit te sluiten dat het een foutje kan zijn!

Eerst vragen ze naar het gewicht: geef je aan dat hij redelijk zwaar is, dus mogelijk nog vol. Antwoord: kun je ook vrijwel niet voelen. Vervolgens vraag of er veel geprint is. Geef je aan dat (zoals reeds gezegd) de cartridge binnen paar dagen leeg was met pakweg 20 prints. Antwoord: ja, het kan ook liggen aan veel reinigen of uitdrogen van de inkt door langdurig ongebruik. . Dus geef je nogmaals aan dat de cartridge een paar dagen in gebruik geweest is. Krijg je de vraag: ligt er veel inkt in de printer. Geef aan, ja - er ligt veel blauwe inkt. Antwoord: Dat kan ook van ALLE vorige cartridges geweest zijn (uh... hoe vaak moet ik aangeven dat het een nieuwe printer is en dit pas de eerste volle cartridge na de (halve) cartridge die bij de printer geleverd was)....

Ik geef het maar op.

Slecht verhaal.
Zeg dan meteen dat je niks kunt betekenen in plaats van elke keer weer vragen te stellen, maar bij positieve respons ontwijkend te reageren. Jammer toch...

Eerst maar even kijken wat de volgende cartridge doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilda
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 23-10-2024
Ik herken het probleem. Mij werd geadviseerd om de eco-instelling te gaan gebruiken. Onzin natuurlijk, want dat scheelt alleen stroomverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:39
Dit gaat over een printer van 11 jaar oud ?

Hoezo relatief nieuw ??

[ Voor 102% gewijzigd door boyette op 23-10-2024 01:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:01
Pilda schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 01:13:
Ik herken het probleem. Mij werd geadviseerd om de eco-instelling te gaan gebruiken. Onzin natuurlijk, want dat scheelt alleen stroomverbruik.
Na 10 jaar zal TS wel een andere printer hebben ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:39
Aggressor schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 01:47:
[...]

Na 10 jaar zal TS wel een andere printer hebben ;)
Zie het nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Deze oude }:O kan terug in de sloot

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1