versterker voor nieuwe koptelefoon?

Pagina: 1
Acties:

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
Hallo allemaal,
Ik ben aan het zoeken naar een nieuwe koptelefoon.(ik denk aan de: Sony MDR7506, logitech UE6000, Audio-Technica ATH-M50x en de sennheiser momentum)
Echter ben ik ook al een tijdje bewust van dat koptelefoon versterkers bestaan.
Ik vind het idee van koptelefoon versterkers opzich logisch. Een gitaar versterker klinkt ook immers niet goed als je het te zacht zet en dan bedoel ik niet eens vanuit het oogpunt van dat het te zacht staat.
Ik heb zelf een ipod video G5.5 en een laaptop ik neem aan dat een headphone amp niet nodig is voor de laptop.
Ik ben wat aan het rond klikken en rondlezen en dacht b.v. aan het halen van een LOD zoals de Fiio L11 en dan iets zoals de JDSLabs CmoyBB.

Ik ben uiteindelijk echter vooral benieuwt hoe dat nou klinkt een koptelefoon versterker, ken er hier iemand een normale winkel die ze heeft?
Zijn er ook eigenlijk alternatieven voor de L11 want die lijkt niet in nederland zelf verkrijgbaar te zijn.

alvast bedankt!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-01 20:50

mr.paaJ

generatie cmd+z

Ik zou gewoon wat extra bij leggen voor een betere hoofdtelefoon.

Ik heb een tijdje met een Ray Samuels Hornet plus Grado SR125 rondgelopen (niet praktisch want open maar dat is een ander verhaal), en later met Audio Technica ES7 en ESW10 en gebruikt met Sennheiser HD650. Voor onderweg doet het in mijn ervaring weinig, al kan de bas boost interessant zijn omdat dat toch het gebied is dat buiten snel overstemd wordt. Met name bij de Grado en Sennheiser (beiden niet echt als portable ontworpen) kreeg het in een rustige omgeving wat meer controle en strakker geluid, maar ik vond het verschil uiteindelijk niet groot genoeg om het extra kastje mee te dragen en steeds op te laden.

Importeren is zo gedaan, en je kun ook eens zoeken op LOD kabel, die kun je direct op een versterkertje aansluiten en hoeft er niet nog een los kabeltje tussen.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• tomcatha
voor mij is het een beetje dat de volgende stap beter dan de koptelefoons die ik op oog heb significant duurder zijn. Veel meer dan een versterkertje. Ik heb wel wat geld maar zodra ik richting de 300 euro ga is het wel erg veel voor een koptelefoon.

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:09
Als het voor de PC is zijn de Creative Sound Blaster Z(xR) misschien een optie? Deze hebben ook een dedicated headphones amp.

Inventaris - Koop mijn meuk!

• tomcatha
New het is op zijn meest voor mijn laptop op zomervakantie enzo.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Dan is de meest voor de hand liggende zwakste schakel de geluidskaart in je laptop. die schakel sla je niet over met een koptelefoon versterker. een laptop kan een koptelefoon vaak goed aansturen kwa volume daar zit het probleem meestal niet.

Kijk eerst eens hoe het geluid van je laptop klinkt door alleen je head phones, en daarna met extra versterker er tussen. iets zegt me dat je het verschil niet merkt

Iperf

• tomcatha
en icm mijn ipod?
Die is neem ik aan significant zwakker. Al moet ik zeggen geen dat mijn meest waarschijnlijke koptelefoon keus de m50x niet zon hoge impedantie heeft.
Pagina: 1