Toon posts:

Gezocht koelfan voor XFX Radeon HD4870

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om een pc probleem te troubleshooten wil ik dit oude kaartje inzetten, maar de fan van het koelblok is overleden.
Weet iemand waar ik zo'n fan, of een andere fan die ook in het blok past kan vinden?
Wegens te weinig geld is een ander koelblok of een andere videokaart geen optie...

Alvast bedankt.

• Kyle98
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-11-2025

Kyle98

Kyle

Ik weet niet waar je dat kan kopen maar als er 80mm fans op zitten zou je er daar mischien een van kunne kopen die loshalen en dan erop monteren. Andere oplossing kost 30euro:

pricewatch: Gelid Solutions ICY VISION REV2. (All VGA Cards)

I7-10700F / KFA2 GALAX GeForce GTX 1080 EXOC

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-01 12:04
Misschien staat iets op eBay. Overigens denk ik dar he beter een nieuwe kaartje kan kopen van 30 euro want die koelers zijn niet goedkoop.

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

Verwijderd

Topicstarter
Tja, de uitsparing in de koelvinnen is iets minder dan 7 cm. Ik kan me niet voorstellen dat het fannetje niet ergens los te kopen is. Ik kijk nog even verder. Toch bedankt voor jullie reacties.

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:37
Je kan beter 2x casefans met de zijkanten aan elkaar drukken met dubbelzijdig tape en verbinden met Tie-ripje. Dan vervolgens aan een van de 2 zijden een PCI plaatje vastmaken zodat je hem als een soort videokaart (maar dan alleen met 2 fans) aan de onderkant van de videokaart kan plaatsen, mits daar plaats is natuurlijk.

Dan zuigt of blaast die de warme lucht weg van de videokaart, zo heb ik bij een 4870 toch nog een jaar kunnen laten doordraaien :)

EDIT:
http://www.instructables.com/id/PCI-slot-fan/

Dit maar dan met 2x120MM naast elkaar (kijk even wat je wilt, zuigen of blazen) en dan met tierip/dubbelzijdig tape. Zoals daar ook beschreven kan je los PCI klepje gebruiken of van een oude kaart afslopen als je behuizing wegwerp PCI klepjes heeft.

[ Voor 25% gewijzigd door iamzero456 op 29-05-2014 10:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Via E-bay een fannetje gevonden voor onder de €15,- eens kijken of het gaat werken....
Pagina: 1