Hallo medetweakers,
Ik weet zelf weinig van componenten van een systeem en vraag daarom jullie advies.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik ben van plan om vooral te gamen en films/series te kijken. Natuurlijk zal ik voor school ook Office gebruiken. Daarnaast is geluidskwaliteit voor mij belangrijk, omdat ik hier maandelijks toch een tientje voor betaal.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst blijf ik onder de 450 euro, maar m'n absolute max is 475.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik heb zelf al een monitor, een set speakers, muis en toetsenbord en een headset. Componenten heb ik niet, aangezien ik een laptop heb zonder enige toevoeging.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Videokaart;
Geheugenkaart;
HDD (SSD kan ik later aanschaffen);
Moederbord;
Kast;
Voeding;
Processor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
3.0 USB-poort aan de voorkant.
En ik ben niet van plan te overklokken.
Mijn vraag aan jullie: Is dit een goed systeem en welke veranderingen kan ik maken om goedkoper uit te komen met (ongeveer) dezelfde mogelijkheden?
Vreemd genoeg klopt de actuele prijs niet, deze zit namelijk zo'n 25~30 euro hoger, maar ik heb de videokaart ook al bij vraag en aanbod gezien voor 120 euro.
Alvast bedankt
edit; Het gaat dan met name om games zoals Guild Wars 2, Battlefield 4 en als het uit komt, misschien ook Heroes of the Storm.
Ik weet zelf weinig van componenten van een systeem en vraag daarom jullie advies.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik ben van plan om vooral te gamen en films/series te kijken. Natuurlijk zal ik voor school ook Office gebruiken. Daarnaast is geluidskwaliteit voor mij belangrijk, omdat ik hier maandelijks toch een tientje voor betaal.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst blijf ik onder de 450 euro, maar m'n absolute max is 475.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik heb zelf al een monitor, een set speakers, muis en toetsenbord en een headset. Componenten heb ik niet, aangezien ik een laptop heb zonder enige toevoeging.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Videokaart;
Geheugenkaart;
HDD (SSD kan ik later aanschaffen);
Moederbord;
Kast;
Voeding;
Processor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
3.0 USB-poort aan de voorkant.
En ik ben niet van plan te overklokken.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Athlon II X4 760K Black Edition Boxed | € 68,95 | € 68,95 |
| 1 | MSI A78M-E45 | € 44,95 | € 44,95 |
| 1 | Club3D Radeon R9 270 royalQueen | € 149,- | € 149,- |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 46,79 | € 46,79 |
| 1 | Cooler Master N300 (KKN1, closed) | € 32,80 | € 32,80 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 57,94 | € 57,94 |
| 1 | Corsair Builder CX430 Bronze | € 36,95 | € 36,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 437,38 | |
Mijn vraag aan jullie: Is dit een goed systeem en welke veranderingen kan ik maken om goedkoper uit te komen met (ongeveer) dezelfde mogelijkheden?
Vreemd genoeg klopt de actuele prijs niet, deze zit namelijk zo'n 25~30 euro hoger, maar ik heb de videokaart ook al bij vraag en aanbod gezien voor 120 euro.
Alvast bedankt
edit; Het gaat dan met name om games zoals Guild Wars 2, Battlefield 4 en als het uit komt, misschien ook Heroes of the Storm.
[ Voor 1% gewijzigd door eadanii op 28-05-2014 22:44 . Reden: Toevoeging vergeten. ]