Toon posts:

PC presteert onder nivieau

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een pc opstelling van een jaar oud die het tot op kort erg goed gedaan heeft. Far Cry 3, assassins creed black flag hebben hier altijd goed op gewerkt. Toen ik ben begonnen met het spelen van battlefield 3 moest ik de graphics op zijn laagst zetten om geen framedrops te krijgen. Ik heb nu net watch dogs ontvangen en als ik hier de graphics op laag zet hapert het spel alsnog. Mijn pc opstelling is:
-AMD FX Black Edition 6200 - 3.8 GHz - 6-kern
-Crucial Ballistix Sport - Geheugen - 4 GB : 2 x 2 GB - DIMM 240-pins - DDR3 - 1333 MHz / PC3-10600 - CL9 - 1.5 V -
-Sapphire RADEON HD7850 OC
-ASRock 970 Pro3 - Moederbord
-OCZ agility 3- 64gb(besturingssysteem
-Toshiba DT01ACA050(hier draaien de spellen op.
-Corsair Builder Series CX430 V2 - Voeding
-Windows 7 (64bit)

Ik hoopte dat iemand misschien een idee had voor een upgrade of een oplossing heeft om mijn systeem weer gemiddeld te laten functioneren en niet met de laagste graphics. Buiten gamen werkt alles wel gewoon naar behoren. Zelf denk ik dat het aan mijn voeding of geheugen ligt. Heeft iemand misschien een oplossing voor de lage graphics die ik moet instellen en dat sommige games dan alsnog slecht werken??

Alvast bedankt,
Piet

Verwijderd

Van Watch Dogs vind ik het niet zo vreemd. Er zijn veel mensen die lage prestaties halen, maar dit komt omdat het nog een redelijk nieuw spel is en er nog wat patches/updates moeten komen.

Dat van Battlefield 3 vind ik wel raar. Misschien komt het door maar 4 GB ram dat op een relatief langzame snelheid loopt (1333 mhz).
Zelf heb ik een R9 270 (overclocked naar 1050-1500) en deze kaart zou volgens mij iets beter moeten presteren dan jouw 7850, maar ik kan BF3 gwn op ultra spelen op ongeveer 50 fps gemiddeld met 8 GB ram dat ook draait op 1333 mhz.

Het zou niet aan de voeding mogen liggen, aangezien deze wel gewoon genoeg stroom kan leveren.

Edit: ik heb ook een fx-6200 op stock snelheden en een Asus m5a78L-m/usb3

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2014 22:43 ]

• Kyle98
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-11-2025

Kyle98

Kyle

Ik zou je ram upgraden naar 8gb en mischien upgraden naar een r9 280(x) of een r9 270(x)

I7-10700F / KFA2 GALAX GeForce GTX 1080 EXOC

• regi
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-12-2025
ligt aan het ram. Kijk maar is onder taakbeheer hoe vol die loopt. Bij mij verbruikt me systeem iets meer dan 4gig als ik watch dogs speel.

Battle.net tag

• jort99b
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-02 12:13
Had de CX430 V2 niet ook de CapXon caps?
Misschien ligt het daar aan?

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-01 12:04
jort99b schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 13:34:
Had de CX430 V2 niet ook de CapXon caps?
Misschien ligt het daar aan?
De voeding houdt de prestaties niet tegen. De componenten werken of werken niet door de voeding.

Watch Dogs heeft overigens minimaal 6GB nodig, dus ik vind het knap dat je het kan opstarten.
Ik heb ook 4GB ram en bij battlefield krijg ik ook framedrops op grote maps (caspian border). Dus dan worden er veel textures geladen. In kleine maps heb ik gewoon 90 frames op medium (gtx 560)

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

Verwijderd

Watch Dogs werkt gewoon heel slecht met kaarten van AMD, en ook niet geweldig met Nvidia. Het ligt dus waarschijnlijk niet aan je PC :) Battlefield 3 zou wel gewoon goed moeten werken, al eens een reinstall geprobeerd? En je kaartje is op zich ook geen monster meer he, hou daar ook rekening mee.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2014 13:53 ]

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 13:48:
Watch Dogs werkt gewoon heel slecht met kaarten van AMD, en ook niet geweldig met Nvidia.
Uuhm, oftewel dat spel werkt met niks goed? 8)7

🌞🍃

Verwijderd

Datafeest schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 13:54:
[...]

Uuhm, oftewel dat spel werkt met niks goed? 8)7
Ja, eigenlijk wel. Het vraagt te veel resources voor de graphics die het eruit gooit.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:05

D4NG3R

kiwi

:)

Watch Dogs is een vrij slechte console port, nog niet zo erg als GTA IV maar ze lijken aardig hun best te doen :9 .

De limiterende factor in dit systeem is inderdaad het feit dat je maar 4GB RAM hebt, de snelheid maakt hier verder bar weinig uit.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties.
Ik heb een nieuwe RAM besteld van 4Gb en ik ga battlefield herinstalleren.

• HengelNL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-01 22:18
Met 4 gb moet bf3 gewoon speelbaar wezen, heb je onlangs misschien je drivers van de gpu geupdate? Misschien voor dat je bf3 speelde?

Dat zou ook een oorzaak kunnen zijn

8700K @ 5.2 1080 @ 2180 full custom loop

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:37
Die andere spellen halen nog net zoveel frames als daarvoor? Zij zijn er niet opeens op achteruit gegaan?
Pagina: 1