Sound onboard driver voor moederbord Medion 2001

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbyist-pc
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-06 10:08
Heb een pc gekregen die goed functioneerde onder Win XP . PC is een LIFETEC MODELL PC MT5 MED MT46 is uit de Aldi op moederbord staat MEDION 2001 Ver 1.01 . Hij werkte prima

Maar om bepaalde redenen moest ik Win 98 SE installeren . Nu kan ik geen geluid meer krijgen . Dat moederbord heeft een sound onboard aansluiting . Ik vind nergens de gegevens van het moederbord en ook niet de driver voor sound onboard te installeren . Windows 98 se heeft die driver niet aan boord .Een extra kaart in steken want in de bios staat de audio niet ik bedoel onboard uit -in .

Wie kan mij een tip geven om driver te vinden of om de gegevens van het moederbord . Ik heb al uren gezocht op internet , niets gevonden .
Mijn dank .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Daar is geen oplossing voor. Een PC welke geleverd is met WIndows XP is te nieuw om nog ondersteuning te bieden aan windows 98. Daar maakten de fabrikanten toen simpelweg al geen drivers meer voor. Merkfabrikanten als Medion al helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

hobbyist-pc schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 21:52:
Wie kan mij een tip geven om driver te vinden of om de gegevens van het moederbord . Ik heb al uren gezocht op internet , niets gevonden .
Mijn dank .
De enige manier om erachter te komen welke audiocontroller gebruikt wordt is door XP met SP's, of een recenter OS, te installeren en dan het hardware ID op te vragen. Mbv wat in het ID staat en www.pcidatabase.com kun je er achter komen om welke geluidskaart het gaat en kun je gerichter op drivers zoeken.

Je kan anders evt een live-cd/dvd van een willekeurige Linux distro proberen en dan lspci uitvoeren, dan komt de geluidskaart als het goed is wel voorbij en je hoeft Windows 98 er dan niet af te gooien.

[ Voor 20% gewijzigd door Raven op 28-05-2014 22:33 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263284

Probeer maar eens:
http://download.cnet.com/...e/3000-2110_4-163508.html

Het moederbord is schijnbaar een:
http://support.asus.com/d...nguage=en&m=CUV4X-E&os=17

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 263284 op 29-05-2014 06:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 441648

Misschien kun je de gegevens met een oudere versie van Aida (Everest) achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:04

nelizmastr

Goed wies kapot

Dat is een ASUS CUV4X-CE

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbyist-pc
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-06 10:08
Beste,

Ik heb veel geprobeerd maar niks lukt . Ik heb nu in de bios "onboard audio "op disable geplaatst en heb er een CT 4810 PCI with creative CT5880 ingestoken . Maar de driver is echt niet te downloaden
Moet een driver voor win 98 se zijn .
Mochten jullie mij kunnen helpen graag . Ik wil de file downloaden en opslaan en dan naar die betreffende computer brengen zonder internet .
Misschien durf ik te weinig en dat ik daardoor zulke dingen vraag .
Veel dank
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263284

http://support.creative.com/Downloads/welcome.aspx

Geprobeerd?
Moet lukken denk ik......

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 263284 op 01-06-2014 19:31 ]

Pagina: 1