Toon posts:

wat is dit nu?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deze hier neemt de letterlijke tekst over (met bronvermelding) van een andere reactie 3 dagen eerder, wat vinden jullie daarvan?
Ik weet niet wat ik ervan moet vinden, maar het klopt imho niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, hij haalt een reactie erbij uit een andere thread. Inclusief bronvermelding...

Ik vind dat deze wel op 2 "behulpzaam" mag.
2 "inzichtvol" is natuurlijk onzin, wat voegt deze persoon nu toe !?

Wet betreft het overnemen van iemands reactie: zolang je de bron er duidelijk bij vermeld is daar niets mis mee dacht ik :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is het plagiaat, verwijs dan gewoon naar de bewuste posting! Stel dat ik die reactie op de 7e had gemaakt, dan had ik die info hier opnieuw kunnen posten, maar omdat die handige harrie die info gewoon overneemt, strijkt hij met de eer die een ander toekomt!

Of ben ik nu een zeikerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:04

Sharky

Skamn Dippy!

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 10 juni 2001 14:44 schreef tineau o.a. het volgende:
...strijkt hij met de eer die een ander toekomt!

Of ben ik nu een zeikerd ?
Nee hoor je bent geen zeikerd ;)

Op een bepaalde manier heb je wel gelijk.
Maar aangezien meneer netjes de bron erbij vermeld gaat hij ook niet met de eer strijken.

Maar als ik nadenk: een linkje was inderdaad een veel betere optie geweest. En als ik dan ook nog eens kijk naar de inhoud (ahem) van zijn bericht: "Kortom, helaas pindakaas".

Tja, dan mag 'ie ook eigenlijk wel op 0...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 juni 2001 16:41 schreef Mecallie het volgende:

[..]

Nee hoor je bent geen zeikerd ;)

Op een bepaalde manier heb je wel gelijk.
Maar aangezien meneer netjes de bron erbij vermeld gaat hij ook niet met de eer strijken.

Maar als ik nadenk: een linkje was inderdaad een veel betere optie geweest. En als ik dan ook nog eens kijk naar de inhoud (ahem) van zijn bericht: "Kortom, helaas pindakaas".

aaaah gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Vind je?

Ik zou dat namelijk raar vinden. Als je een linkje gebruikt naar een site buiten Tweakers.net krijg je vaak een 2. Als deze user een linkje gebruikt naar een reactie intern (zoals jullie willen), is het goed en krijgt ie een 1. Maar nu hij de hele reactie quote krijgt hij een 0.

Wat had hij dan moeten doen? Hij ziet een vraag en had gisteren een antwoord op een vergelijkbare vraag gelezen, Dan kan ie twee dingen doen: eenzelfde antwoord in zijn eigen woorden intypen (dat is wél plagiaat, toch?) of netjes die reactie gebruiken. Of ie 'm dan quote of linkt maakt volgens mij niets uit (die andere reactie kan toch niet meer gemod worden, want dan zou het wél uitmaken). Ik vind in dit geval quoten zelfs beter.

Verder gebruikt ie netjes de hele reactie met username, beoordeling en al. En dat 'helaas pindakaas', dat zie ik als een (grappige) persoonlijke toevoeging. Ik zou als eindscore voor een 1 pleiten en dan het liefst met de tag 'behaulpzaam'.

Never stop seeking what seems unobtainable...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[/]
/me was having a bad "hair-day" when he wrote the stuff that was here... ;)
...

Ik heb nog een hoop te leren zie ik... Gelukkig zijn er op TMF een hoop goede leermeesters :) (NOOT: nee ik slijm niet >:) )

...
[/]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Niet online
sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Op zondag 10 juni 2001 14:58 schreef sharkyOnline het volgende:
deze dan:
http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=310196

stond op 3 geloof ik
3 is wel overdreven :P. Ik dacht eerst dat die kerel domweg vroeg of die Tualatin op een i815 kon draaien, terwijl dat in het plaatje dus duidelijk te zien is. Toen ik zag wat'ie echt vroeg, besloot ik hem daar maar op te wijzen, maar eigenlijk was die hele subthread inclusief mijn posting overbodig...

Kijk, ik lees hier al tijden, maar ben pas net mee gaan doen met links en rechts wat modereren. Wat moet je met zo'n post die eigenlijk een beetje wegdwaalt bij het topic? Ik heb vaak de indruk dat mensen ook de referenties niet lezen... is hun vraag dan overbodig?

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Niet online
Op zondag 10 juni 2001 17:20 schreef Mecallie het volgende:
... Gelukkig zijn er op TMF een hoop goede leermeesters :) ...
We leren hier van elkaar, zo zie ik dat. :)
Op zondag 10 juni 2001 17:46 schreef Fused het volgende:
Kijk, ik lees hier al tijden, maar ben pas net mee gaan doen met links en rechts wat modereren. Wat moet je met zo'n post die eigenlijk een beetje wegdwaalt bij het topic? Ik heb vaak de indruk dat mensen ook de referenties niet lezen... is hun vraag dan overbodig?
Wat bedoel je precies met 'ik lees hier al tijden'? Tweakers.net of het TMF?
In ieder geval is het niet makkelijk om precies te zeggen welke posts nu wel of niet overbodig zijn. Dat hangt van de reactie zelf af, en soms ook, dat is het leuke van modereren en erover discussiëren, van de mening van de moderator. Als je veel mod, krijg je er vanzelf feeling voor.
De beste tip die ik je mee kan geven is om veel op het TMF te lezen (daarom vroeg ik dat net). En als je vragen hebt, moet je ze gewoon stellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Thor-korenwolf schreef:

[..]

Wat bedoel je precies met 'ik lees hier al tijden'? Tweakers.net of het TMF?
Tweakers.net; anders had ik vast het antwoord wel geweten ;)
Als je veel mod, krijg je er vanzelf feeling voor.
Dan is dat de oplossing :P
En als je vragen hebt, moet je ze gewoon stellen. :)
OK, zal ik doen.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Op zondag 10 juni 2001 17:08 schreef Thor-korenwolf het volgende:
...Ik zou als eindscore voor een 1 pleiten en dan het liefst met de tag 'behaulpzaam'.
* KeX is het grotendeels met /me eens maar wil zelfs pleiten voor een hogere score.

Een plus 2 vind ik zelf meer op z'n plaats. De vragensteller, die om de interessantheid van zijn vraag te onderbouwen en lap tekst uit Xbit kwoot, wordt daarvoor beordeeld met een plus 3. Het antwoordt wat onder zijn voeten op T.net lag blijkbaar, wordt correct met bronvermelding neergezet. Ik vind het dan niet in verhouding dat deze dan met ee 1 gemod wordt.

Tevens wil ik aan het verhaal van /me toevoegen dat bezit van kennis een relatief begrip is. Van alles wat je weet heb je het meeste van anderen gehoord of ergens gelezen, dit wordt aangevuld met ervaringen. Ik vind dat op geen enkele manier plagiaat. De kennis die in de eerste reactie stond was toch geen intellectueel eigendom van de poster. Als de persoon van deze reactie dit een week later uit zijn achterzak gelepeld had wordt het dan wel als parate kennis beschouwd?
Pagina: 1