Welke Pentium kan al multimedia afspelen?

Pagina: 1
Acties:

• Nillfist73
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-10-2016
Hallo.

Een vriend vroeg mij, wat kost een zo goedkoop mogelijke computer die films moet kunnen afspelen. Ik dacht eigenlijk aan een tweedehands pentium 1 60Mhz. ofzo, wat denken jullie? Dat kan toch al wel, 60Mhz? En dan met Windows XP erop ofzo? Wat is eigenlijk de systeemvereiste voor Windows XP?

Alvast bedankt voor de aandacht.

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-04 15:55
Moet het systeem filmpjes afspelen als een avi van 320x240 gemaakt met een oude Nokia telefoon, of een Full-HD (of 4k) film die je met flash probeert af te spelen?

Systeempjes met bijvoorbeeld een Athlon XP, die je bij ons voor 10 euro samenstelt bij de kringloopwinkel, kunnen wel SD kwaliteit films laten zien. HD gaat hem niet worden. Wil je HD, en heb je 120 euro, dan lukt het ook wel bijna met eerstehands hardware. Tweedehands waarschijnlijk goedkoper.

Verwijderd

Haha, een 60 MHz Pentium? Die kan net een mp3 afspelen (en dan moet je niets anders doen). Met een PIII ofzo zal een SD xvid wel lukken, maar DVD zal enkel lukken met een high-end PIII. H.264 en Youtube kan je op je buik schrijven (helemaal nu Youtube op html5 overgaat). En dan hebben we niet eens over HD.

Pentium 4 of Athlon XP is echt een minimum (voor SD). Vergeet niet dat alles ouder dan een Core 2 of 1st gen Core i veelal ook geen GPU heeft die video-decoding op zich kan nemen.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik kan mij herinneren dat op m'n eerste Macbook (Core Duo, 1,83GHz, sept 2006) het niet mogelijk was om Full-HD af te spelen. 720p lukte -meen ik- nog wel. Allicht dat het nu wel zou werken doordat apps als VLC meer gebruik maken van GPU acceleratie en dual core mogelijkheid.

🌞🍃

Verwijderd

Niet echt. Oudere GPU's zijn nu eenmaal waardeloos voor video decoding. En dual core vóór Core i of zo was vaak nogal brak door cache- en bandbreedteproblemen op de CPU.

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:06
tja Pentium 1 heeft MMX ;)

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• v0LrAtH
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-12-2024
Als ik me niet vergis heeft een Pentium 60 zelfs dat niet. Afaik werd MMX rond de Pentium 2 geïntroduceerd.

Als je werkelijk "goedkoop" een "computer" wil die films kan afspelen, begin ik spontaan aan een Raspberry Pi te denken. Die's goedkoop, en strikt gezien een computer die films af kan spelen.

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Voor dvd's en dvdrips idd een P4 of Athlon XP. Een core2duo op 2.4 kan fullhd materiaal aan, een moderne elcheapo videokaart kan het ook hardwarematig decoden, dan heb je geen snelle cpu nodig.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
haarbal schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 17:20:
Voor dvd's en dvdrips idd een P4 of Athlon XP. Een core2duo op 2.4 kan fullhd materiaal aan, een moderne elcheapo videokaart kan het ook hardwarematig decoden, dan heb je geen snelle cpu nodig.
Ja. Core2Duo zou het moeten doen! De Core2Duo van m'n Macbook Late 2009 draait op 2GHz, full-HD werkt daarop uitstekend. Op Tweakers.net/aanbod kosten die CPUs geen drol meer.

[ Voor 6% gewijzigd door kamerplant op 28-05-2014 17:29 ]

🌞🍃

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-04 22:30
v0LrAtH schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 17:20:
[...]

Als ik me niet vergis heeft een Pentium 60 zelfs dat niet. Afaik werd MMX rond de Pentium 2 geïntroduceerd.
U gaat niet door naar de volgende ronde.

Mijn eerste windhoos bak was een Tulip, met deze *stunning* specs:
- Windows 98SE
- P1 166 MHz with MMX
- 32 MB SD-RAM PC-133
- S3 Trio 4MB videochip
- 2 GB Seagate HDD

@TS: Voor een DVD film op een gewone monitor (tot 22 inch zal dit sowieso werken):
Minimaal P3 @ 800 MHz, 512 MB ram en een GraKa vanaf Radeon 9250.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:50

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Volgens mij was er toch zelfs al een 120/133 versie met MMX? (daar kreeg je als 'advertentie' die space-sim bij, om te laten zien wat dat MMX niet wel kon doen).

Maar waarom zou je zó extreem oud gaan? Ja, het draait misschien een video, maar je windows zelf is niet vooruit te branden. Een beetje 'oude' PC (zeg C2D of X2/X4 series) heb je al tegen de 100 euro, alles eronder zou ik niet eens overwegen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Biersteker
Er was zeker een P1 120 Mhz, MMX versie. (Staat hier naast me, een IBM Aptiva)

Maar het goedkoopste voor films?
RasPI, of een AndroidStick

[ Voor 29% gewijzigd door Biersteker op 28-05-2014 17:34 ]

• v0LrAtH
D_Jeff schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 17:28:
[...]

U gaat niet door naar de volgende ronde.

...
Ik ga wel door naar de volgende ronde :P

Een P60 had geen MMX, MMX werd eigenlijk geïntroduceerd op de P166 en P200 in januari 1997 (terwijl die eerder gerefereerde P60 toch wel uit 1993 dateerde). De PII werd geïntroduceerd in mei 1997 (volgens Wikipedia), met de Klamath core en MMX standaard.

Mijn statement was dan ook dat MMX rond de PII werd geïntroduceerd, en lijkt me dus 100% correct te zijn :P Ik weet nog dat ik zéér lang in spanning zat te wachten tot eindelijk die PIIs beschikbaar kwamen, omdat ik gelijk van die P133+ vanaf wou zijn, en die P166 MMX leek me toch niet veel meer te bieden :P

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-04 10:13
Zou fijn zijn als TS nou es aangaf wat hij precies wil. Vul dan even de vragen van DAA beleid in zodat we fatsoenlijk advies kunnen geven.
Dan weten we ook meer over gewenste beeldkwaliteit budget etc.

Nu is de opening wel heel summier

• Biersteker
v0LrAtH schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 17:34:
[...]

Ik ga wel door naar de volgende ronde :P

Een P60 had geen MMX, MMX werd eigenlijk geïntroduceerd op de P166 en P200 in januari 1997 (terwijl die eerder gerefereerde P60 toch wel uit 1993 dateerde). De PII werd geïntroduceerd in mei 1997 (volgens Wikipedia), met de Klamath core en MMX standaard.

Mijn statement was dan ook dat MMX rond de PII werd geïntroduceerd, en lijkt me dus 100% correct te zijn :P Ik weet nog dat ik zéér lang in spanning zat te wachten tot eindelijk die PIIs beschikbaar kwamen, omdat ik gelijk van die P133+ vanaf wou zijn, en die P166 MMX leek me toch niet veel meer te bieden :P
Wikipedia: IBM Aptiva
Deze P1 120Mhz, heeft zeker MMX ;)

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Is die niet lager geklokt toevallig? Ik weet ook niet beter of MMX kwam bij de P166 en de P200 pas mee (mijn eerste PC was een P200 MMX).

Verder is de beste oplossing wat mij betreft ook een Raspberry Pi. Dan kan je full-hd video afspelen, en het is gewoon niet duur.
Het enige dat je er niet zomaar even mee doet is XP installeren. Gelukkig zijn er goede images te downloaden die je XBMC geven.

Saved by the buoyancy of citrus

• v0LrAtH
Klopt, maar die werd pas in oktober 1997 (en dus zelfs né de PII) geïntroduceerd:

http://en.wikipedia.org/wiki/P55C_%28microprocessor%29#P55C

Maar het zou idd leuk zijn als de TS even wat zaken duidelijker zou willen maken. Dan hoeven wij zijn topic niet te kapen om te babbelen over die goeie ouwe tijd ;)

• Nillfist73
Ja dat is wel waar ja... Eigenlijk heeft die vriend het helemaal niet gehad over beeldkwaliteit. En ik stond niet zo stil bij de "moderne" HD kwaliteit. Ik zal meteen es gaan vragen wat ie nou wil. Zijn vraag was wel heel summier, ook.

• Biersteker
Cyphax schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 17:39:
[...]

Is die niet lager geklokt toevallig? Ik weet ook niet beter of MMX kwam bij de P166 en de P200 pas mee (mijn eerste PC was een P200 MMX).
Zo goed kunnen, eens kijken of hij nog aan te zwengelen is.
v0LrAtH schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 17:40:
[...]
Klopt, maar die werd pas in oktober 1997 (en dus zelfs né de PII) geïntroduceerd:
Maar het zou idd leuk zijn als de TS even wat zaken duidelijker zou willen maken. Dan hoeven wij zijn topic niet te kapen om te babbelen over die goeie ouwe tijd ;)
Dat zou ik moeten opzoeken :).
offtopic:
Die goede oude tijd ik mis het. :)

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:44
Nillfist73 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 16:58:
Hallo.

Een vriend vroeg mij, wat kost een zo goedkoop mogelijke computer die films moet kunnen afspelen. Ik dacht eigenlijk aan een tweedehands pentium 1 60Mhz. ofzo, wat denken jullie? Dat kan toch al wel, 60Mhz? En dan met Windows XP erop ofzo? Wat is eigenlijk de systeemvereiste voor Windows XP?

Alvast bedankt voor de aandacht.
Alleen films? Koop een Raspberry Pi, Gaat vlekkeloos.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:03

Mavamaarten

Omdat het kan!

Even het hele MMX verhaal aan de kant, eerstehands krijg je een beter en vooral energiezuiniger systeem. Vanaf €200 heb je iets wat fatsoenlijk HD-materiaal kan afspelen zonder problemen.

EDIT: Owja, de Raspberry Pi is inderdaad een héél goeie oplossing! Raspbmc erop en gaan 8)

[ Voor 20% gewijzigd door Mavamaarten op 28-05-2014 17:45 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:19

Compizfox

Bait for wenchmarks

Waarom zou je in hemelsnaam een stokoude PC willen voor zoiets? Neem dan gewoon een moderne, maar lowend computer, zoals een Raspberry Pi of zo.

Een stuk zuiniger, kleiner en sneller dan een Pentium 1.

[ Voor 17% gewijzigd door Compizfox op 28-05-2014 17:45 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Nillfist73
Een Raspberry Pi? Wat is dat dan?

Nee, ik zal nu meteen even nagaan of het ook HD moet kunnen draaien.

• Shamalamadindon
  • Laatst online: 30-03-2024
STOP

Jullie zijn in een nostalgie trip verdwaald.

Mijn advies:
2de hands Core2duo systeem met 4GB RAM en nieuwe HD5450

Als je een wat ruimer budget hebt is een AM1 systeempje samenstellen misschien ook wel interesant.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Nillfist73 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 17:48:
Een Raspberry Pi? Wat is dat dan?
Dat is een computer op creditcardformaat (lengte*breedte, niet de hoogte :+) met een ARM-processortje. Vergelijkbaar met wat je in een telefoon vindt (van een paar jaar terug -- single core). Maar omdat het geen x86 is, maar ARM, draait XP er niet op.
Hier wat uitleg van de mensen zelf: http://www.raspberrypi.org/help/what-is-a-raspberry-pi/
Leo1010 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 17:49:
STOP

Jullie zijn in een nostalgie trip verdwaald.

Mijn advies:
2de hands Core2duo systeem met 4GB RAM en nieuwe HD5450

Als je een wat ruimer budget hebt is een AM1 systeempje samenstellen misschien ook wel interesant.
Als je een moderne maar low-end AMD- of Intel-processor in een goedkoop moederbord zet ben je ook al snel een heel eind. Daar hoeft zeker geen losse videokaart bij. Je moet dan alleen wel geheugen en een HD, en een behuizing meenemen. Dat ga je niet zomaar <100 euro krijgen, behalve 2e-hands. :)

[ Voor 39% gewijzigd door Cyphax op 28-05-2014 17:53 ]

• haarbal
  • Nu online
mjah, raspberry pi is ook een optie, heeft soms wat moeite met fullhd troep met een hele hoge bitrate, maar het overgrote deel gaat gewoon.

• Nillfist73
Hoe zit dat dan met zo'n Raspberry Pi? Zit daar een beetje een besturingssysteem op? Ik heb net even de link aangeklikt en een introductiefilmpje bekeken maar daar zag ik niks over een OS. (?)

• haarbal
  • Nu online

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-03 11:02
Nillfist73 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 18:21:
Hoe zit dat dan met zo'n Raspberry Pi? Zit daar een beetje een besturingssysteem op? Ik heb net even de link aangeklikt en een introductiefilmpje bekeken maar daar zag ik niks over een OS. (?)
En je had niet bedacht even door te klikken naar downloads?
http://www.raspberrypi.org/downloads/

Een oude computer inzetten als mediacenter wil je echt niet. Ze zijn lawaaiig, groot, lelijk en lang niet zo goedkoop als ze lijken. Alleen al aan elektriciteit kun je een moderne mediaplayer (die tevens véél geschikter is voor het afspelen van media) in een jaar tijd terugverdienen. Helemaal als je voor een Raspberry Pi gaat, maar dat blijft een beetje doe-het-zelven (maar misschien vind je dat leuk).

[ Voor 33% gewijzigd door mcDavid op 28-05-2014 18:33 ]

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Nillfist73 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 17:40:
Ja dat is wel waar ja... Eigenlijk heeft die vriend het helemaal niet gehad over beeldkwaliteit. En ik stond niet zo stil bij de "moderne" HD kwaliteit. Ik zal meteen es gaan vragen wat ie nou wil. Zijn vraag was wel heel summier, ook.
Lekkere reden om dan meteen zo'n topic te openen.

Maar goed, ik zou NIET gaan voor een oud fossiel voor deze doeleinden. Ik adviseer een Raspberry Pi.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:55

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

V&A aangeboden: Compleet systeem AMD 64+ 3200 ???
Die trekken dat wel redelijk, anders moet ik mijn 1998 High end AMD Athlon 1Ghz (ik zie hier allemaal 60-200Mhz Pentium's langskomen, kom ik met mn 1Ghz..) maar eens booten, kijken wat ie wel en niet trekt.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

v0LrAtH schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 17:20:
[...]

Latere Pentium 1's hadden dat ook, ik had een Pentium 166 MMX, volgens mij was er ook een 133 Mhz MMX. De Pentium op 60 Mhz had dacht ik wel een rekenfout :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:19

Compizfox

Bait for wenchmarks

Nillfist73 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 18:21:
Je kunt elk OS gebruiken dat op ARM draait. Zie voor een overzicht van Linux-distros dit: http://elinux.org/RPi_Distributions

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Marzman schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 18:58:
[...]

Latere Pentium 1's hadden dat ook, ik had een Pentium 166 MMX, volgens mij was er ook een 133 Mhz MMX. De Pentium op 60 Mhz had dacht ik wel een rekenfout :p
offtopic:
De floating point bug. :) Wikipedia: Pentium FDIV bug
Het is een beetje offtopic, maar het is geschiedenis, en heel interessant :)

[ Voor 27% gewijzigd door Cyphax op 28-05-2014 19:40 ]

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-03 13:55

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Wilt hij echt en alleen puur films kijken? is dan niet een goedkoop dvd spelertje niet iets. Volgens mij heb je al redelijk goedkope dvdspelers waar je ook een USBtje in kan pluggen.

Een andere oplossing is natuurlijk ook een standaard mediacenter oplossing. Gewoon een boxje met USB/Ethernet?HDMI.

Hangt natuurlijk af van hoe goedkoop het nu echt moet.

Chromecast geen idee? Gewoon de filmpjes op de Phone en streamen naar de chromecast

of Zoals aangegeven Een raspberry 3.14

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik ken het budget niet, maar films kijken gaat bijvoorbeeld prima met pricewatch: WD TV Live (2011)

• Biersteker
Over het OS op een Rapberry. Je download een NOOBS image op een sd kaart.. (http://www.raspberrypi.org/introducing-noobs/) (New Out Of Box Software) en dan kies je een OS dat dan geinstalleerd word, en installed een leuke bootloader zodat mutliboot en zodat het toevoegen van een OS (RasBMC/OpenELEC/Raspbian) een stuk better te doen is.

[ Voor 4% gewijzigd door Biersteker op 28-05-2014 21:00 ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-04 11:49

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Voor fysieke DVD`s was een 166Mhz met 64 mb ram en een normale videokaart (4/8mb ofzo) zo`n beetje het minimum.

Divx dvd drips speelden destijds vanaf een 266mhz Pentium 2 enigszins, tenzij er een iets betere (=zwaardere) compressie werd gebruikt. Vanaf 300/333mhz ging dat weer goed.

MMX was beschikbaar vanaf de Intel P1-120Mhz (een later uitgebrachte editie tussen de 100 en 133 mhz Pentium 1 processoren... een overzichtje van BalusC was hier handig geweest voor de oldies hier :) ).

Echter, zoals enkelen al aangeven, is een Raspberry gewoon veel praktischer. Deze heeft al meer vermogen voor het afsprelen van diverse formaten, ondersteunt meer moderne software/players en is een stuk zuiniger/sneller in gebruik.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Michael Knight schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 20:55:
Voor fysieke DVD`s was een 166Mhz met 64 mb ram en een normale videokaart (4/8mb ofzo) zo`n beetje het minimum.

Divx dvd drips speelden destijds vanaf een 266mhz Pentium 2 enigszins, tenzij er een iets betere (=zwaardere) compressie werd gebruikt. Vanaf 300/333mhz ging dat weer goed.

MMX was beschikbaar vanaf de Intel P1-120Mhz (een later uitgebrachte editie tussen de 100 en 133 mhz Pentium 1 processoren... een overzichtje van BalusC was hier handig geweest voor de oldies hier :) ).

Echter, zoals enkelen al aangeven, is een Raspberry gewoon veel praktischer. Deze heeft al meer vermogen voor het afsprelen van diverse formaten, ondersteunt meer moderne software/players en is een stuk zuiniger/sneller in gebruik.
Offtopic: in mijn beleving was de desktop versie als Pentium 1 MMX enkel te krijgen in 166/200/233Mhz. Lijfelijk meegemaakt moet ik concluderen ;)

Ontopic: zou TS niet beter even wat rond kunnen neuzen op het forum waardoor hij/zij mogelijk al allerlei zinnige info tegen zou (zal) kunnen komen waardoor al diverse vragen beantwoord zullen gaan worden.

Testing, one, two ...

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-04 13:03

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

:+ Ik heb inderdaad ook een P1 120mhz gehad zonder MMX

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 22:20
Met een Pentium 1 166mhz MMX kun je (met wat moeite) de allereerste generatie DVD rips afspelen in 320x240 met de SMR Codec. Als alles meezit en overlays goed werken.

P.S. ik hoop dat dit topic niet for real is van jouw kant.

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

hardware-lover schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 21:05:
[...]

Offtopic: in mijn beleving was de desktop versie als Pentium 1 MMX enkel te krijgen in 166/200/233Mhz. Lijfelijk meegemaakt moet ik concluderen ;)
ALs desktop heb ik `m inderdaad nooit gezien.. :)

• enjee
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-03 22:12
Een oude laptop of een laptop met een kapot beeldscherm is ook nog een goede optie, zelfs energiezuinig.

• D_Jeff
@Enjee: Haalt het bij verre niet TOV een Raspje, qua zuinigheid, gewicht en compactheid.

@TS: Als je echt totaal geen moeite wil doen, zoek op google dan even verder.
Vorige maand liet een collega van me zien dat er voor ongeveer 100 euro complete Raps systemen zijn, met mediacentre pre installed. Alles op usb drive zetten en gaan ;)

Verwijderd

Michael Knight schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 20:55:
DVD's op een Pentium 1? Wat een onzin :N

Zelfs met een MPEG2 versnellingskaart (zeldzaam, deze hebben een 3DFX-achtige VGA loopback) is toch wel een PII nodig.

DVD is een pak zwaarder dan xvid. Mag dan wel MPEG2 zijn ipv. MPEG4, maar de bitrates zijn 10 keer hoger.

• Nillfist73
Ik ben er al uit hoor!

Ik heb op jullie advies een pentium dual core gekozen. Voor de geinteresseerden, dit zijn de specs...

Processor: Intel Pentium Dual Core E2140 CPU @ 2 x 1,6GHz

Geheugen: 2GB DDR2 Snelle Dualchannel ram

Video: AMD Hd5850 GPU snelle gamekaart met 1GB PCI-E x16

Hdd: 160GB 7200rpm SataII snelle systeem schijf

Optical: DVD-RW DualLayer

Moederbord: Asus P5CG-mx s775

Cardreader: JA

Voeding: Stille 350 Watt psu van FSP

OS: Windows 7 Professional Nederlands voorgeinstalleerd.

En dat voor slechts 79,99! Maar zonder monitor, muis en toetsenbord.

Hartstikke bedankt voor de reacties want ze hebben me echt geholpen.

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Dat zou wel meer dan genoeg moeten zijn voor al je video-needs. Misschien niet 4K maar dat weet ik niet. :+

• D_Jeff
Als je ongeveer 3 tientjes meer wil neerleggen heb je nog een super mooie Wolfsdale "Allrounder": E8400.
Dual core @ 3 Ghz. (En een beest met OC-en :+ )

Enjoy the fun ;)

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 00:31:
[...]

DVD's op een Pentium 1? Wat een onzin :N

Zelfs met een MPEG2 versnellingskaart (zeldzaam, deze hebben een 3DFX-achtige VGA loopback) is toch wel een PII nodig.

DVD is een pak zwaarder dan xvid. Mag dan wel MPEG2 zijn ipv. MPEG4, maar de bitrates zijn 10 keer hoger.
Dat was een tikfoutje.. moet een 266 zijn.. my bad.

Pagina: 1