Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-09 15:22
Wat is nu eigenlijk het verstandigst? Ik zit sinds ik op mezelf woon, nu zo'n 2 jaar, bij de Nuon (variabel). Nu kan ik daar een 1 jaar vast contract nemen waardoor ik minder betaal per kwh en m3. is dit verstandig om te doen? Of is het heel waarschijnlijk dat in Juli (dacht ik toch?) de prijs per eenheid weer lager wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 11:54

ATS

Gezien de moeite die energieleveranciers doen om je naar (lange) vaste contractent te pushen, kan je er van uit gaan dat dat niet de voordeligste optie is lijkt me. Wel voordelig is regelmatig vergelijken en overstappen naar de voordeligste aanbieder (als je daar zin in hebt).

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep doei
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-09 17:17
Ik stap ieder jaar over van energieleverancier om zo steeds een welkomstbonus op te strijken. Voorwaarde is dan wel dat je steeds een jaarcontract afsluit. Niemand kan met zekerheid zeggen of de energieprijzen gaan stijgen of dalen. Vanwege de ontwikkelingen in de Oekraïne zou de energieprijs best wel eens kunnen stijgen, maar dat kan ook anders zijn. Je weet dus nooit zeker of je de juiste keuze maakt, maar door ieder jaar over te stappen denk ik toch redelijk scherpe tarieven te betalen. Meer kun je niet doen.

Voor de volledigheid: afgelopen jaar ben ik niet overgestapt omdat de tarieven in het 'blijf-bij-ons-contract' van mijn huidige leverancier lager waren dan alle anderen. Dat kan dus ook.

http://serve.infoteur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 13:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik zit wegens principiële overwegingen bij Greenchoice en totdat anderen zowel groen gas, als groene elektra aanbieden, zal ik daar blijven. Nee, het is geen wondermiddel, maar alle beetjes die je kan bijdragen moet je doen vind ik, als je het financieel kunt trekken tenminste.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:04

Sport_Life

Solvitur ambulando

De prijzen van gas en electra zijn de afgelopen jaren alleen maar aan het dalen, en er zijn geen redenen te bedenken dat de prijs binnenkort weer zal stijgen, dus ik zou het nu niet vastzetten. Ik kreeg ook een keer een aanbieding om het 3 jaar vast te zetten en de prijs per kwh/m3 was inderdaad (een stuk) goedkoper, echter de vaste prijs was weer een stuk hoger waardoor ik bij mijn verbruik eerder op achteruit zou gaan. Enige waar je op vooruit gaat is de overstapbonus, maar ik heb geen zin in administratieve rompslomp voor die 200 euro per jaar. Overigens zeg ik dit met de ervaring van een half jaar op zo 'n helpdesk bij een van de nieuwe aanbieders toendertijd (2008).

Mijn aanbieder is de afgelopen 2 jaar viermaal in prijs naar beneden gegaan, en per 1 juli weer.

[ Voor 16% gewijzigd door Sport_Life op 28-05-2014 22:44 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 18:52

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Je weet dat die administratieve rompslomp max 10 minuten per keer overstappen kost?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:29

P_Tingen

omdat het KAN

Question Mark schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 19:48:
Je weet dat die administratieve rompslomp max 10 minuten per keer overstappen kost?
Dit. Ik stap nu al een paar jaar ieder jaar over via gaslicht.com en ik denk dat 10 minuten nog aan de ruime kant is. Niet moeilijk doen met vast; als je geen zin hebt in overstappen, neem dan variabel, maar als je een paar minuten per jaar over hebt: shoppen.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hv08
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:03
Ik zit bij greenchoice omdat ik winddelen heb (via de windcentrale), dus ik kan daar niet weg. Ik neem steeds een jaarcontract, maar mail wel elk jaar of ze weer een mooie aanbieding kunnen maken. Dan krijg je altijd lagere tarieven dan de standaard prijzen voor een jaarcontract dan dat ze op de site hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-09 20:19
Ik heb nu 1 jaar vast bij Essent, omdat ik op het moment met aanvragen zat met 2 huizen en niet stond te wachten op administratieve perikelen met de budgetleveranciers, want eerlijk is eerlijk, ergens zit de besparing. Contract loopt over een paar maanden af, dus dan gaan we weer shoppen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik zoek elk jaar de goedkoopste en neem daar een 1 jaar vast contract, beetje switchen kan je erg veel besparen per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-09 13:37

JvS

Ik heb hem zelf ook

YinYang schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 16:00:
Wat is nu eigenlijk het verstandigst? Ik zit sinds ik op mezelf woon, nu zo'n 2 jaar, bij de Nuon (variabel). Nu kan ik daar een 1 jaar vast contract nemen waardoor ik minder betaal per kwh en m3. is dit verstandig om te doen? Of is het heel waarschijnlijk dat in Juli (dacht ik toch?) de prijs per eenheid weer lager wordt?
Je koopt zekerheid en betaalt daar op de lange termijn voor.

Het meest voordelig is elk jaar overstappen. Zo doe ik het ook.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

We weten met z'n allen dat we energie-zuiniger en vooral duurzamer moeten zijn. Waarom is je eigen portemonee dan belangrijker dan een stukje maatschappelijke verantwoording nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:20
Gewoon vast, en jaarlijks overstappen (tip: www.gaslicht.com). Jarenlang bij dezelfde energieleverancier blijven is zoooo 2010 :+

Wel zorgen dat je je jaarverbruik goed in gedachten hebt, die sites rekenen soms behoorlijk ruim, terwijl jij er misschien wel flink onder zit.
Ardana schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 18:38:
We weten met z'n allen dat we energie-zuiniger en vooral duurzamer moeten zijn. Waarom is je eigen portemonee dan belangrijker dan een stukje maatschappelijke verantwoording nemen?
Want groen en goedkoop is niet mogelijk :? Op gaslicht.com is de goedkoopste in mijn situatie ook nog eens groene stroom. (Budget Energie, Qurrent, Essent)

[ Voor 81% gewijzigd door ThinkPad op 29-05-2014 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik kan me zomaar voorstellen dat voor veel mensen de portemonnee belangrijker is. Het is nu niet bepaald zo dat we er de laatste 5 jaren financiëel enorm op vooruit gegaan zijn. Persoonlijk zou ik dan ook het eerst snijden in maatschappelijk verantwoorde investeringen die me extra geld kosten.
merauder schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 09:07:
Ik heb nu 1 jaar vast bij Essent, omdat ik op het moment met aanvragen zat met 2 huizen en niet stond te wachten op administratieve perikelen met de budgetleveranciers, want eerlijk is eerlijk, ergens zit de besparing. Contract loopt over een paar maanden af, dus dan gaan we weer shoppen!
Administratief gezien is het net zo'n bende/net zo goed bij budgetleveranciers voor zover ik weet. Jaren lang bij o.a KPN gewerkt waar de administratie ook dramatisch is. Tot heden heb ik zelf geen problemen gehad bij de budgetleveranciers, Oxxio bijvoorbeeld is tot heden prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat het leven al duur genoeg is zo onderhand? Niet iedereen kan zich de luxe permitteren om een leverancier op basis van principes te kiezen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

ThinkPadd schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 18:39:
Want groen en goedkoop is niet mogelijk :? Op gaslicht.com is de goedkoopste in mijn situatie ook nog eens groene stroom. (Budget Energie, Qurrent, Essent)
Dat is alleen voor stroom. Gas bepaalt voor meer dan de helft je rekening en er zijn vrij weinig aanbieders die "groen" gas aanbieden...

En is het leven al duur genoeg? Ik kan in niemands portomonee kijken (of tenminste, enkel in de portomonee van degenen die bij mij in budgetbeheer zitten), maar is het niet ook gewoon een kwestie van kiezen? Voor het verschil hoef je nog geen boterham minder te eten: Goedkoopste standaar: € 1.699, Greenchoice: € 1.735. Verschil van € 36 op jaarbasis.

Om dan je portemonee als grootste argument aan te dragen, vind ik gek.

[ Voor 34% gewijzigd door Ardana op 29-05-2014 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-07 20:45
-

[ Voor 103% gewijzigd door rr7r op 07-05-2017 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Antwoord op de TS: als je een ander het risico van prijsschommelingen laat dragen, betaal je daarvoor altijd een premie. Kies je voor de variabele prijs, pakt dat voor jou soms goed uit, soms slecht. Over je hele leven gezien middelt dat uit, en heb je de risicopremie bespaard.
Dat is toch niet zo gek? Je betaalt meer en merkt er zelf het effect niet van. Komt bij dat je als consument geen idee hebt of het ook maar iets bijdraagt aan het milieu. Deze en deze berichten helpen ook niet. Leuk dat jij wat meer betaalt, maar ik vermoed dat er een slimme ondernemer is die zijn ballen uit zijn broek lacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

rr7r schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 18:53:
Je bedoeld normaal gas met een extra bijbetaling die wordt ingezet voor CO2-compensatie, zonder dat je gebruik kan maken van fiscale voordelen, zoals de aftrekbaarheid van periodieke giften in box 1?

Voordelen die je wel zou hebben als je normaal gas zou nemen, bij de goedkoopste leverancier en dat vervolgens zou doneren aan een organisatie die CO2-compensatie toepast zoals door jou gewenst.
Niet alleen CO2-compensatie:
Greenchoice gaat deze klimaatsverandering tegen door het leveren van verschillende vormen van groen gas:
Bosgecompenseerd groen gas
CO2 gecompenseerd groen gas
Biogas
En om in aanmerking te komen voor belastingaftrek, moet je minstens 1% van je inkomen schenken: dat is een stuk meer dan die € 35 die je extra kwijt bent aan een groene leverancier. Je kan trouwens naast je groene energie, uiteraard ook schenkingen doen, dus als jij idd grijze energie hebt, en grote donaties doet, mijn pluim heb je!

Bovendien blijft er dan nog steeds "grijze" energie geproduceerd worden en heb je je doel niet bereikt.

Je kan wel zeggen dat iedereen liegt, en dat groen niet zo groen is als ze zeggen, maar je geeft wel een signaal af (stemmen met de voeten), en alle beetjes helpen. Als je het niet probeert, als iedereen bij "grijze" energie blijft, zal er zeker niets veranderen. Hoe meer vraag er naar is, hoe meer er aangeboden wordt.

[ Voor 10% gewijzigd door Ardana op 29-05-2014 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-07 20:45
Ardana schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 19:04:
[...]

Niet alleen CO2-compensatie:

[...]

En om in aanmerking te komen voor belastingaftrek, moet je minstens 1% van je inkomen schenken: dat is een stuk meer dan die € 35 die je extra kwijt bent aan een groene leverancier. Je kan trouwens naast je groene energie, uiteraard ook schenkingen doen, dus als jij idd grijze energie hebt, en grote donaties doet, mijn pluim heb je!

Bovendien blijft er dan nog steeds "grijze" energie geproduceerd worden en heb je je doel niet bereikt.
Groen gas = grijs gas + CO2 compensatie.

Je hoeft niet minimaal 1% van je inkomen te schenken. Dat is mij normale giften. Bij periodieke giften is er geen drempel en er is sinds dit jaar geen notaris meer nodig. Zie mijn eerdere link eventueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Het overgrote deel van de energieprijs is belasting en heffingen. Een ander groot deel is vast recht, dat scheelt per aanbieder. Je bent sowieso het voordeligst uit als je af en toe overstapt en een welkomstbonus krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Dan nog kun je prima én-én doen.

Grijze energie + CO2 compensatie is nog altijd beter dan grijze energie zonder CO2 compensatie.

Overigens, € 35 per jaar (het bedrag dat je bespaart "groen" tov "grijs") aan een ANBI tikt niet echt aan, zeker niet als daar € 150 per maand aan een grijze energieleverancier tegenover staat. Bovendien krijg je dan maximaal € 18 aan belasting terug, en maak je met grijs vs groen een whopping € 53 per jaar winst, waarbij je jaarlijkse stimulans aan groen € 35 is, en je jaarlijkse stimulans aan grijs € 1.800.

Dan zet het meer zoden aan de dijk om € 153 per maand aan de "groene" leverancier te geven. Ja, het is niet perfect, maar het is nog altijd beter dan grijs.

[ Voor 7% gewijzigd door Ardana op 29-05-2014 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
ATS schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 16:24:
Gezien de moeite die energieleveranciers doen om je naar (lange) vaste contractent te pushen, kan je er van uit gaan dat dat niet de voordeligste optie is lijkt me. Wel voordelig is regelmatig vergelijken en overstappen naar de voordeligste aanbieder (als je daar zin in hebt).
Tja, zit wel wat in. Ik was dan ook wat verbaasd dat ik niet zo lang geleden een colporteur van NUON aan de deur had. De man vertelde me dat ik op dit moment zogenaamde vaste stroomprijs had en hij bood me aan om dit te veranderen in variabel. Ik vond het hoogst merkwaardig, omdat inderdaad meestal van het omgekeerde sprake is. Ik kon hem echter vertellen dat hij door NUON verkeerd op de hoogte was gesteld, dat ik namelijk al variabel had en dat ik al jaren geleden het contract dat ik inderdaad een paar jaar had gehad niet had verlengd..Voor alle zekerheid heb ik daarna wel even in mijn administratie gekeken of mijn bevinding nog klopte en dat was gelukkig wel het geval. Vreemde administratie dus bij NUON om hun colporteurs met verouderde gegevens op pad te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-09 12:05
Ik zit bij Essent, heb onlangs (ongeveer 3 weken geleden) eens gekeken wat het me zou schelen om mijn tarieven te laten vastzetten (via zo'n Essent mannetje bij de Saturn in Groningen)

Alles bij elkaar zou het mij het eerste jaar ongeveer 15 euro schelen (voor een heel jaar :s)
Daarna natuurlijk afhankelijk van wat de prijzen doen.

Voor dat kleine verschil wil ik geen verplichtingen. Ik heb het lekker gelaten zoals het was.

Voor wat betreft de deur aan deur mannekes van de energieboeren, deze mannekes beschikken niet over al je gegevens, ze bluffen meestal maar wat.
Had laatst ook een aan de deur die me vertelde dat ik teveel betaal. Toen ik hem vroeg hoeveel ik dan op dit moment betaal, haakte hij af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Question Mark schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 19:48:
En ik ga dus ook het 'overstapplan' eind juli doen. Voor die 10 minuten goed besparen is de moeite waard.

Zat 3 jaar vast aan Eneco, ben er vorig jaar voordeligst uitgekomen met 120 euro p/m (wind voordeel ofzo). Groen of niet groen, het is 1 stroom en daarbij neem ik de goedkoopste. Ik hou van vast, maarja de prijzen kunnen altijd omhoog gaan.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Gadgeteer schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 08:18:
Ik zit bij Essent, heb onlangs (ongeveer 3 weken geleden) eens gekeken wat het me zou schelen om mijn tarieven te laten vastzetten (via zo'n Essent mannetje bij de Saturn in Groningen)

Alles bij elkaar zou het mij het eerste jaar ongeveer 15 euro schelen (voor een heel jaar :s)
Daarna natuurlijk afhankelijk van wat de prijzen doen.

Voor dat kleine verschil wil ik geen verplichtingen. Ik heb het lekker gelaten zoals het was.

Voor wat betreft de deur aan deur mannekes van de energieboeren, deze mannekes beschikken niet over al je gegevens, ze bluffen meestal maar wat.
Had laatst ook een aan de deur die me vertelde dat ik teveel betaal. Toen ik hem vroeg hoeveel ik dan op dit moment betaal, haakte hij af.
Toevallig gisteren weer zo'n persoon aan de deur, niet eens gekeken namens wie hij optrad. Hij gaf me een hand (dat alleen al maakt me onmiddellijk alert) en stelde zich voor met een vaag verhaal. Ik zou bij hen al mijn energiezaken kunnen laten regelen waarbij ik absoluut niet hoefde over te stappen naar een andere leverancier. Ik zou er 150 euro per jaar mee besparen. Zal wel dacht ik, maar ik had er weinig vertrouwen in. Hoezo zou dit stiekem niet toch overstappen betekenen? Hoe het ook mocht zijn, ik was er meteen klaar mee en had ook geen zin in een eindeloze discussie.

Ik: "Nou nee, daar voel ik helemaal niets voor".
Hij: "Kunt u me ook uitleggen waarom niet?"
Ik: "Oh jawel, maar daar heb ik geen zin in"

Gelukkig was dat duidelijk genoeg voor hem, en hij vertrok met een netjes prettige dag verder.
Later vroeg ik me wel af wat dit te betekenen had. Een paar maanden eerder was er ook zo'n figuur. Ik herkende meteen dat het ook zo'n mannetje was van een energiebedrijf, zelfde manier van optreden. Ik sneed hem meteen de pas af met: "Doe geen moeite, ik stap niet over en zeker niet aan de deur".
Ik vermoed om z'n gezicht te redden (waarom eigenlijk) hield hij een vaag verhaal over dat hij daar ook niet voor kwam, maar hij ging bij de mensen langs om bepaalde administratieve zaken die vereenvoudigd zouden worden mede te delen. Het zou dan gaan over zowel elektriciteit als gas, ook al zijn dit verschillende leveranciers. Ja ja, voor zoiets volstrekt onbenulligs sturen ze een mannetje langs.
Ik heb uit pure ergernis over deze figuren wel eens overwogen om naast mijn bekende JA-NEE-stikker een weersbestendige NEE-stikker voor energieboeren te maken. Of zijn deze ergens te verkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilantir
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-02 01:41
Ik 'bedreig' de Essent ieder jaar en dat levert me ieder jaar genoeg op om steeds te blijven. Voorbeelden:
- Toch de welkomstbonus krijgen, ook al was ik al klant
- Geen vastrecht betalen (scheelt ook aardig)

Ik zet het meestal voor 1 jaar vast. Dat is 1) te overzien en 2) vaak gekoppeld aan een actie-tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elm0wer
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-02 12:31
Ilantir schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 14:03:
Ik 'bedreig' de Essent ieder jaar en dat levert me ieder jaar genoeg op om steeds te blijven. Voorbeelden:

Ik zet het meestal voor 1 jaar vast. Dat is 1) te overzien en 2) vaak gekoppeld aan een actie-tarief.
Met welke argumenten komt u over de brug om dit te verwezenlijken?

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilantir
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-02 01:41
Elm0wer schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 14:24:
[...]

Met welke argumenten komt u over de brug om dit te verwezenlijken?
"Als ik dit en dit invul op Gaslicht.com zijn jullie niet meer de goedkoopste. Doe er eens wat aan, anders ben ik gedwongen om weg te gaan."

En dan gaan ze meestal al overstag:
"Oh, maar we kunnen uw tarief zus en zo aanpassen..."
"Gezien uw (lage, ik heb geen bedrijf oid red.) verbruik mogen we u deze korting aanbieden..."

Als het nu echt veel moeite kostte... Ik ben ook wel lui, dus voor 2 tientjes per jaar stap ik niet over.

[ Voor 9% gewijzigd door Ilantir op 04-06-2014 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timag
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-09 06:04
Ik heb altijd variabel gehad, maar ongeveer een jaar geleden heb ik me aangemeld voor zo'n inkoopactie van de consumentenbond. De aanbieding die daaruit kwam voor 3 jaar was in mijn specifieke geval zoveel goedkoper dat ik daar in mee ben gegaan.

Bij mij was dat met name vanwege de gasprijs die een stuk lager was dan bij de rest en andere termijnen. Ook nu een jaar later zijn mijn prijzen lager dan ik nu kan afsluiten dus voorlopig was het geen verkeerde keus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 18:52

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Het zijn vaak niet de tarieven die overstappen voordeliger maakt, maar meer de overstapbonussen. Houd daar wel rekening mee.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:13
Question Mark schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 15:45:
Het zijn vaak niet de tarieven die overstappen voordeliger maakt, maar meer de overstapbonussen. Houd daar wel rekening mee.
De tarieven ook hoor, ik betaal 20 cent per kWh en 56 cent per m3 gas door een dergelijke inkoopactie. En dat is zonder overstapbonus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-09 17:08
overstappen loont naar mijn idee ook als je a) veel gebruikt en b) ook gas hebt. Hier SV waarbij ik dus alleen eventueel voor stroom kan overstappen. Maar dan merk ik vaak dat er veel acties niet meer gelden of als ze dat wel doen dat de vaste kosten hoger zijn en door dat wij relatief niet veel gebruiken het zelden echt goedkoper is.. lees 10'tje ofzo. En vind ik de moeite niet waard, nu alles mooi op 1 rekening (NUON).

Echter nog nooit gedacht aan een vast contract bij NUON, eens kijken of dat inderdaad de moeite is wellicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik stap al jaren lang elk jaar over naar een andere energie-leverancier.
Zowel stroom- als gas zet ik voor een jaar vast.
De welkomstbonussen zorgen vooral voor de besparing.
Over een week zit ik bij Budgetenergie, daarvoor Energiedirect, Nuon, Essent, Energiedirect en RWE.

Overigens hou ik al 7 jaar lang maandelijks mijn verbruik bij, deze gegevens zijn wel noodzakelijk om een goede afweging te maken.
Vervolgens via gaslicht.com mijn jaarverbruik invullen en 10 minuten later ben ik over gestapt :)
In al die keren is er nog nooit iets misgegaan en kloppen de facturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-09 12:05
Ilantir schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 14:03:

Geloof hier persoonlijk weinig van. Mogelijk passen ze je tarief iets aan door je een ander abonnement te geven, dat kan iedereen krijgen bij Essent. Essent doet niets met echte persoonlijke kortingen en het dreigen met overstappen helpt niet bij deze partij

[ Voor 4% gewijzigd door Gadgeteer op 05-06-2014 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:20
Techneut schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 11:40:
[...]
Ik heb uit pure ergernis over deze figuren wel eens overwogen om naast mijn bekende JA-NEE-stikker een weersbestendige NEE-stikker voor energieboeren te maken. Of zijn deze ergens te verkrijgen?
Volgens mij heeft Kassa een sticker die je gratis kunt bestellen: http://kassa.vara.nl/tv/a...niet-aan-sticker/speel/1/
"Colportage" is wat die mannetjes doen. Even zoeken op "colportage sticker" anders.

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 05-06-2014 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

http://nietaandedeur.nl/form.php

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:48
Blik1984 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 16:20:
[...]

De tarieven ook hoor, ik betaal 20 cent per kWh en 56 cent per m3 gas door een dergelijke inkoopactie. En dat is zonder overstapbonus
Dat tarief heb ik zonder inkoopactie bij GreenChoice gekregen vorig jaar. Gewoon op een van de prijsvergelijkers dat tarief gevonden (54,93 cent voor gas, 19/20,5 cent voor stroom, laag vastrecht), vervolgens GreenChoice gemaild dat ik naar Nuon zou gaan met scherp tarief en overstapkorting tenzij ze me een goed bod konden doen dat in de buurt kwam van dat actietarief bij de prijsvergelijker.

Was alleen iets te ongeduldig, had na een week niks horen de overstap in gang gezet en dag na doorgeven van de meterstanden bij Nuon kreeg ik een offerte die ik kon accepteren met idd het tarief van de prijsvergelijker. Op tijd de overstap kunnen stopzetten, is ook allemaal goed gegaan, maar uiteindelijk nog steeds duurder uit bij GreenChoice omdat de overstapkorting groter was dan het extra lage gastarief maal het veel lagere verbruik door de zachte winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat dit artikel het voor je een beetje duidelijker maakt : *knip*

Daarin wordt er uitgelegd wat handiger is vaste of variabele energie. Het staat onderaan uitgelegd in de laatste alinea

[ Voor 18% gewijzigd door Krisp op 06-08-2015 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 11:54

ATS

YinYang schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 16:00:
Energiebedrijven (en zonnepaneelaanbieders!) die claimen dat de energieprijs alleen maar stijgt praten duidelijke onzin. Zie hier de ontwikkeling van de olieprijs de afgelopen jaren. De gasprijs is daar direct aan gekoppeld, en de electriciteitsprijs hangt er ook mee samen (maar minder direct). Wie een jaar geleden een 3-jaars contract heeft gesloten is duur uit...

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
[...]
Ik herkende meteen dat het ook zo'n mannetje was van een energiebedrijf, zelfde manier van optreden.
Vaak zijn het ingehuurde marketingbureau's die naast commerciële klanten ook voor goede doelen langs de deuren lopen om SEPA machtigingen op te halen. Vaak zijn het de toekomstige accountmanagers ;) bandje bouwen en jezelf verkopen. Product maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap