SSD vol, waar moet ik op letten bij een nieuwe?

Pagina: 1
Acties:

• baxstar
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-10-2022
Hallo,

Ik heb nu een 120gb SSD, maar deze raakt bijna vol. Kan ik gewoon nog een SSD kopen en deze in de pc drukken zonder problemen? Of moet ik dan nog op dingen letten? En wat moet ik Softwarematig doen?

Casper

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Je kan ook bestanden verwijderen :). Dan heb je weer meer ruimte.
Ben je specifiek opzoek naar een SSD voor erbij controleer dan of je genoeg SATA aansluitingen hebt. Vervolgens start je de computer weer op na het installeren en zal Windows hem automatisch herkennen. Daarna moet je hem formateren en is die klaar voor gebruik.

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Wat staat er allemaal op je SSD? En wat wil je er op houden?

Als je SSD snel en groot genoeg is voor je dagelijkse dingen en je ruimte nu vooral in zaken gaat zitten waarbij die snelheid niet belangrijk is of wat je dusdanig weinig gebruikt dat je daar ook zonder SSD-performance af kunt kun je er een een HDD naast zetten; veel goedkoper.

Vervolgens kun je met junction points (of iets wat dit voor je uit handen neemt, zoals Steam Mover) data verplaatsen van je (oude) SSD naar de nieuwe (SSD of schijf) et voila :)

Dat laatste doe je het beste alleen met mappen die niet direct op C:\ staan (dus niet compleet Program Files of Users) en als je niet weet wat ze doen ook niet met mappen die ergens in C:\Windows staan, maar C:\Users\Baxstar\Downloads bijvoorbeeld is een goede kandidaat. Of dingen onder C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common...

Als je het gewoon op één SSD wilt houden dan koop je een grotere en clone je de huidige naar de nieuwe, bijvoorbeeld via http://www.todo-backup.co...ws8.1-from-hdd-to-ssd.htm

Opruimen (http://www.jam-software.com/treesize_free/) wil overigens ook wel helpen :P Met rechter muisknop op C:\ -> Properties - > Schijfopruiming is ook winst te behalen.

[ Voor 7% gewijzigd door Paul op 28-05-2014 15:52 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Doe een schijfopruiming (gewoon bij eigenschappenlokale schijf, alle opties aanklikken) en klik ook op "meer opties" en verwijder schaduwkopieen en systeemherstelpunten.

Je zal zien dat je weer een hoop ruimte hebt.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:04

Standeman

Prutser 1e klasse

Run eens een tooltje als CCleaner. Vaak kan dat al enkele GB's schelen :)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• baxstar
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-10-2022
Ik heb ookal een HDD, maar voor m'n games wil ik per se een SSD gebruiken. Maar als het dus goed begrijp kan ik er gewoon eentje bij drukken zonder problemen. Windows herkent hem direct en klaar is kees?

Casper

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Windows herkent hem direct en klaar is kees?
Alleen formatteren en driveletter geven.

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Jah lekker drukken! Waarom zou dat problemen opleveren? Behalve dat ie een eigen schijfletter krijgt...

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Pagina: 1