Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor muziek draaien en maken

Pagina: 1
Acties:

• MishaT
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23-11 09:33
Hoi Tweakers!

Zoals de titel al vermoedt zoek ik een laptop om muziek te maken (ik werk met Ableton Live 9) en muziek te draaien (Traktor Pro 2). Budget is 500 ~ 700 euro. (bij een goed aanbod mag het ietsje meer zijn)

Mijn eisen zijn in volgorde van prioriteit:

- Resolutie: 1920 x 1080 (vanwege meer overzicht in Ableton Live)
- Portable en stevig (omdat ik de laptop ga meenemen naar feestjes om te draaien, en eventueel om mee te nemen naar de uni om te studeren. Ik heb een PC, dus de laptop is echt voor mobiel gebruik)
- Minimaal core i5
- Handig is als ik er een SSD in kan zetten, maar geen super vereiste.

Zelf zat ik te denken aan de:
Acer Aspire V5-573G-74508G50aii Welke bij Bol.com in de bulkweek 840 * 0.85 = 714 euro kost.

of de Asus R751LB-T4021H Welke bij Bol.com in de bulkweek 800 * 0.85 = 680 euro kost.

Weten jullie nog een goede opties?

Groetjes en bedankt, Misha

Verwijderd

Op die laptop bij Bol.com zit geen 15% korting. Dat zijn selecte modellen. Wil je wel een Acer hebben dan moet je deze hebben: http://www.bol.com/nl/p/a...TWE0020219200000021950690

Voor die specs is dat een prima deal. Het ligt wel boven je budget.

• MishaT
Als ik hier kijk, dan staat mijn acer van 839,50 euro op de 6e plek van boven. Hier staat wel bij dat hij 15 % korting heeft. Ook als je er op klikt, komt het er onder te staan. Heb Bol.com even gemaild of ze een foutje hebben gemaakt want als je op het "assortiment 15% korting" klikt, dan staat de laptop er weer niet tussen. Raar.

Mocht de laptop toch in aanmerking komen voor deze korting, zou dit dan een goede keuze zijn? En wat denken jullie van de Asus?

• pieter771
  • Laatst online: 24-01 15:43
Zal je kunnen zeggen als er wel 15% korting op komt, want dan wil ik namelijk die laptop ook wel kopen

• MishaT
Ik ben nu een beetje op marktplaats gaan rondspeuren en ik heb de keuze uit de volgende 2 deals:

De Acer Aspire V5-573G-7450121Taii voor 600 euro, of:
De Asus N56VJ-S4149H voor 450 euro.

Hier heb ik de 2 laptops vergeleken.

Waar ik over twijfel is dat de asus slechts 4 GB ram heeft en ik weet niet of dit gemakkelijk te upgraden is, zo geldt hetzelfde voor het plaatsen van een SSD of dat bij openmaken de garantie vervalt. Daarnaast heeft de Asus slechts core i5, weegt hij 2,7 kg ipv 2 kg van de Acer en is ook nog eens 1 cm dikker.

De acer is dan weer behandeld in de Best buy guide van juni, waar hij als mainstream laptop als beste keus werd voorgesteld. Echter, in de reacties op de BBG word mij duidelijk dat men niet tevreden over de bouwkwaliteit van Acer. Door deze informatie ben ik even het spoor bijster en weet ik niet zo goed meer wat ik nou moet kiezen.