Wijziging User Review - mrfu vinnie22

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfu
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

mrfu

Quis custodiet ipsos custodes?

Topicstarter
http://tweakers.net/aanbod/rating/201101

Deze persoon heeft een (€ 100) bod geplaatst op een veiling van mij. Aan het einde van de veiling stond dit bod er nog steeds. Daarmee was deze persoon de hoogste bieder op het product. Deze persoon nam contact op met mij om het product over te nemen. Ik heb mijn persoonlijke gegevens door gestuurd.

Daarna kwam het verhaal: "...omdat ik dat geld nu niet liggen heb. 75 inclusief verzenden zou ik nog kunnen betalen."
Dat is natuurlijk niet de bedoeling en ook geen normale gang van zaken. Eerst een veiling winnen door het hoogste bod te doen, daarna de prijs omlaag dwingen omdat je anders de transactie niet wilt voltooien.

Ik had op ieder moment genoegen genomen met "Sorry, ik zie er toch vanaf." Dat vind ik geen probleem. Kan gebeuren. Maar zelfs dat was teveel moeite.

Uiteindelijk krijg ik een berichtje met "Maar we worden het vast niet eens over de prijs. Dus succes ermee"
Ook hier weer, geef het gewoon even normaal aan en even goede vrienden. De manier waarop is gewoon erg jammer.

En de feedback die ik daarna op mijn mooie profiel feedback pagina krijg slaat wederom nergens op. Die feedback heb ik niet verdiend en die wil ik dus ook niet op mijn profiel hebben staan. Als ik degene was geweest die moeilijk had gedaan om de prijs (plotseling wil ik meer dan het geboden bedrag), PRIMA.
Als ik degene was geweest die geld had aangenomen en daarna moeilijk was gaan doen, PRIMA.
Geef dan maar een mooie negatieve feedback.

Maar ik heb hier enkel een product aangeboden. Deze persoon heeft de veiling gewonnen.
Zie je er daarna vanaf, GEEN PROBLEEM. In de V&A voorwaarden staat duidelijk dat we geen bindende afspraken aangaan op Tweakers. Maar vermeld het gewoon even. Dit is gewoon geen manier om zaken te doen.

:w

EDIT:
De negatieve feedback heeft verder 0,0 invloed op mijn score, omdat ik altijd normale verantwoorde zaken doe met andere mensen ;)
Het gaat mij meer om het principe dat er hier zeer inadequaat is gehandeld en ik de feedback niet verdien.

[ Voor 6% gewijzigd door mrfu op 28-05-2014 14:55 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnie22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 23:48
Ik zal even de dm's zometeen posten hier die we hebben uitgewisseld. Erg flauw om hier de slachtoffer te gaan spelen, mij een negatieve feedback geven en vervolgens onze dm's openbaar te gooien. Ik kom er zo op terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:38

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Zonder inhoudelijk ergens op in te gaan, want daar ga ik niet over, wil ik deze regel wel duidelijk maken:

Modbreak:Het is niet de bedoeling onderlinge communicatie 1:1 op het forum te plaatsen.

En voor de duidelijkheid: kort samenvatten mag dus wel.

[ Voor 14% gewijzigd door Dirk op 28-05-2014 17:34 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnie22
hallo dirk, zoals je kunt lezen in mijn feedback pagina heeft mrfu dit dus al gedaan.

ik zal het even samen vatten

ik wou een bod doen en deed dit verkeerd, 100 euro ga ik niet voor die kaarten betalen, ik wou 60 bieden maar blijkbaar kwam er tog een bod binnen van 100 euro want dat was zijn start prijs van de veiling.

dat is hem niet helemaal duidelijk geworden blijkbaar want nadat ik een mail met mijn bod had gedaan voor 60 euro en het concept van een veiling had uitgelegd antwoord hij van dat ik ze heb gewonnen, voor 50 euro per stuk, ik heb er zelf vele malen meer voor betaal ( mijn gedachte: helaas maar zo gaat dat in de computer wereld ) hij geeft al zijn gegevens en denkt dat het dan klaar is

IK HAD DUS MIJN BOD INGETROKKEN VOORDAT DE VEILING EINDIGDE

maar dit is niet tot hem doorgedrongen, waarschijnlijk ook een wanhoops poging omdat 100 euro voor die kaarten een dikke prijs is (veiling????) en ik de enigste was die er iets op wou bieden.

ik hoop dat het nu dan eens zover komt dat hij die flauwekul van mn profiel want ik heb niks van hem gekocht, slechts een bod gedaan via DM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnie22
wie wel de 1 op 1 communicatie wil lezen (mods?) kan mij een DM doen en ik stuur het door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnie22
mrfu schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 14:52:
http://tweakers.net/aanbod/rating/201101

Deze persoon heeft de veiling gewonnen.
Zie je er daarna vanaf, GEEN PROBLEEM.

EDIT:
De negatieve feedback heeft verder 0,0 invloed op mijn score, omdat ik altijd normale verantwoorde zaken doe met andere mensen ;)
hij schijnt er van te genieten dat ik verder ook nooit klachten heb gehad en omdat hij zijn kaarten niet kwijt kon op normale wijze of via een veiling waar je per se meteen de normale prijs moet betalen. hij mij dan een feedback geeft die wel meteen mij een rating geven

nou mrfu mijn excuus, jou zal ik nooit geen sorry geven. alleen een schouderklopje als je je oogkleppen ooit eens af zult doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnie22
http://tweakers.net/aanbod/rating/198776/ dat is zijn rating over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfu
  • Niet online

mrfu

Topicstarter
Je WINT een veiling (ja, je had deze wel gewonnen, daarom is de advertentie ook automatisch op verkocht gezet en hebben we contact gezocht.) en daarna begin je over de prijs.

Je had ook gewoon kunnen zeggen "sorry foutje, voor 100 heb ik geen interesse."
Maar in plaats daarvan win je een veiling, begin je daarna moeilijk te doen over de prijs, probeer je mij er meerdere malen van te overtuigen dat ze de 100 euro (wat al weinig was) niet waard zijn, maar dat je ze best wel voor 60 euro kunt overnemen.

Dit is zeer respectloos. Zoals ik blijf herhalen; je had ook kunnen aangeven dan geen interesse te hebben.
Veilingen op Tweakers zijn geen bindende contracten. Maar nee, meneertje probeert toch even de boel te flessen hier.

Daarna beëindig je het gesprek erg kortaf "Maar we worden het vast niet eens over de prijs. Dus succes ermee" en nu beschuldig je mij er van het slachtoffer te gaan spelen.

Ik wil (en verwacht) helemaal geen sorry van iemand die zo kortaf en incorrect handelt.
Ik verwacht dat je akkoord gaat met het verwijderen van de feedback, want die slaat gewoon nergens op.
Je hebt zelf zo gehandeld. Los het nu zelf maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnie22
Je blijft maar hangen in dat van "je hebt de veiling gewonnen" ik heb mijn bod ingetrokken binnen 5 minuten nadat ik mijn bod had gedaan, vervolgens stuurde ik je pas een bericht dat ik ze wel wou overnemen maar niet voor dat geld en waarom ik het niet snapte dat je een veiling start met een startprijs van 100 euro (als het nou een titan z was dan snapte ik dat) maar ik snap wel dat je dat wel mag doen, maar het principe van een veiling naar mijn idee is er dan niet.

Wat betreft het verwijderen van reviews. Dat jou rating naar mij verwijdert word kan ik wel mee instemmen. Want het is allemaal kletskoek en je wil mij op deze wijze manipuleren om die kaarten van je te kopen.

Ik wou ze kopen voor 60 euro inclusief, dat was een bod, geen verplichting. Later heb ik hier een andere kaart gekocht van 300 euro wat wel zijn geld waard was.

Je bekijkt het maar en ik stem nergens mee in om mijn review van jou te verwijderen. Je hebt hem verdient met al,je inzet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnie22
Als je op zijn advertentie ziet, zie je ook nog steeds dat ie op startprijs stond, dus niet een huidig bod ook al heeft hij zelf aangegeven dat hij hem heeft verkocht

V&A aangeboden: Crossfire set aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:23

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Jongens, jongens. Kom op zeg. Vinnie geeft in de DM duidelijk aan dat hij per ongeluk een verkeerd bod had gedaan. Hij had best wel interesse, maar niet voor die prijs. Daarnaast geldt nog altijd dat biedingen in V&A veilingen op Tweakers niet bindend zijn. Er is dus helemaal geen sprake van een "gewonnen veiling" en al helemaal niet van een verplichting tot afname. mrfu blijft echter nogal vastklampen aan het winnen van de veiling en de prijs, terwijl het toch duidelijk is dat er een fout gemaakt is.
Je had ook gewoon kunnen zeggen "sorry foutje, voor 100 heb ik geen interesse."
Maar in plaats daarvan win je een veiling, begin je daarna moeilijk te doen over de prijs, probeer je mij er meerdere malen van te overtuigen dat ze de 100 euro (wat al weinig was) niet waard zijn, maar dat je ze best wel voor 60 euro kunt overnemen.
mtfu, lees de DM nog eens na. Vinnie22 geeft echt aan dat hij een fout had gemaakt inzake de prijs. Je geeft notabene zelf ook aan dat je weet dat veilingen niet bindend zijn. Waarom blijf je hier dan zo op hameren? Je had immers ook gewoon kunnen zeggen "onder de 100 euro gaan ze niet weg."

Ik zie het als een groot misverstand. Denken jullie hier nog eens rustig over na. Wat mij betreft mogen beide reviews dan de prullenbak in.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfu
  • Niet online

mrfu

Topicstarter
Microkid, ik ben het ook 100% met je eens. Met alle gemaakte punten.
Ik probeer er niet aan vast te klampen hoor, mijn excuses als het zo over komt.

Mijns inziens mogen beide reviews de prullenbak in.
Het is niet mijn bedoeling moeilijk te doen, de feedback heeft verder ook geen invloed op mijn account, waar het de account van Vinnie wel degelijk tekent.

Het ging er mij meer om een degelijk antwoord uit Vinnie te krijgen waarom er niet gewoon duidelijk word aangegeven, sorry voor het bod, ik heb geen interesse voor 100 euro. Dat heb ik al eerder gezegd, dat was genoeg geweest. Maar in plaats daarvan wordt er meerdere malen geprobeerd de producten dan toch te regelen voor een niet markt conforme prijs, wat mijns inziens echt respectloos is.

Maar goed, beide reviews de prullenbak in klinkt als een prima plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnie22
ik wou een bod doen voor 60 euro, dat lukte blijkbaar niet en toen kwam er tog een bod van 100 euro door op je veiling, deze heb ik toen meteen weer ingetrokken en deed ik je een DM (dat ik het bod had ingetrokken moet wel aangeven dat ik er voor 100 euro geen belang bij had, ook omdat ik het al had ingetrokken hoef ik er verder geen excuus meer voor te maken, als ik de veiling gewonnnen had, dan had ik idd een excuses gemaakt)

nadat ik wat heen en weer met je gesproken had, werd mijn uiteindelijke bod 75 euro inclusief, dit had ik ook op dat moment beschikbaar. mijn eigen gpu leek er de geest mee hebben te geven en volgens mij mag ik best een bod doen en heeft dat niks met respect tegenover jou te maken. dat heeft meer te maken met het meeste uit je eigen geld halen.

wij hadden geen handel gedaan dus een rating op mij doen vind ik dan niet nodig en lijkt dan ook meer druk zetten op datgene wat je wil bereiken, hier zie ik ook graag een excuus voor omdat het idd wel degelijk mijn account tekend. dan mag van mij ook mijn review op jou weg, want daar is die uit voor gevloeid, niet omdat ik jou kaarten niet kreeg. ik zag wel in dat wij niet op 1 lijn kwamen met de prijs en dus dan wens ik je succes met de verkoop, ik vind het niet netjes dat je daarna op mijn profiel verder gaat en me negeert in DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:30

InFamous

excommunicado

Zullen we maar zeggen foutje bedankt, zand erover?

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnie22
ik vind het prima, als ik bied op een product is dat nog niet omdat ik wel of geen respect heb voor die persoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:23

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

ok, beide reviews verwijderd. Case closed :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnie22
thnx ^^
Pagina: 1

Let op:
Let op: dit topic is alleen bedoeld om beide partijen bij elkaar te brengen. Het is dus niet toegestaan te reageren in topics waar je zelf geen partij bent. Dergelijke reacties worden verwijderd en indien nodig volgen er sancties in de vorm van een tijdelijke ban.