Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakje-2018
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:03
Via mijn zorgverzekeraar ( interpolis) heb ik een rekening van bijna 300 euro ontvangen. De rekening voor de zorgverzekeraar zelf was 900 euro. In de specificatie staat dat het om een ggz rekening gaat over de periode mei 2013 tot februari 2014. Bij de organisatie waar de rekening vandaan komt ben ik eerder wel geweest tot maar april 2013. Vanwege het vertrek begin mei 2013 van de persoon waarmee ik gesprekken heb gehad naar een andere afdeling heb ik besloten om weg te gaan bij deze organisatie en dit in een laatste gesprek ook aan gegeven.

Met de zorgverzekeraar contact gehad en geven aan niets te willen doen. Vreemd want er wordt ook door hun 600 euro betaald voor niets.

De ggz organisatie heeft in eerste contact aangegeven een rekening van 900 erg veel te vinden voor een afsluitende dossier. In tweede instantie is na het bestuderen van de declaratie aan gegeven dat de kosten onder andere in twee email contacten zitten (daarop heb ik aangegeven dat dit contacten zijn door hun zelf gemaakt in februari dit jaar met de vraag of het dossier gesloten mocht worden) en een team vergadering waar waarschijnlijk niemand was die mij kent.
De ggz organisatie heeft aan gegeven aan nog te willen kijken of alle kosten in het juiste jaar geboekt zijn om zo de rekening te verlagen. Waarschijnlijk zal dat vooral voordeel op leveren voor de rekening voor de zorgverzekering.

De vraag is de rekening betalen of niet met als risico incasso kosten die (niet?) terug te vorderen zijn. Inmiddels heb ik de eerste herinning ontvangen als ik deze niet betaal komen er steeds kosten bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
uiteraard betalen, is een rekening van de verzekeraar en daar is de frictie ook niet mee. Levert je verder alleen maar problemen op als je het niet doet. Maar zou er daarna nog wel flink achteraan gaan en ook je verzekeraar porren hierin mee te gaan want ook zij hebben er belang bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakje-2018
betalen is misschien het handigst in dit geval. Met de zorgverzekeraar heb ik contact gehad. Zij geven aan niets/kunnen te doen. Vanwege de privacy(?) mogen ze geen specifieke rekening opvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-09 18:24
Ik zou zelf die specifieke rekening wel opvragen, zodat je op papier hebt waaraan hun denken kosten te hebben gemaakt terwijl je een "afgesloten dossier" was/werd. Dit kun je daarna aanvechten vermoed ik, het bedrag lijkt mij totaal niet realistisch in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakje-2018
zelf opvragen van een specificatie is wel idee.tnx voor de tip. Misschien is het nog zinvol bedacht ik me om dit voorval bij een ombudsman te melden. Ik zal vast niet de enige zijn dit soort hoge bedragen om de oren krijgt. Wie weet helpt het om de almaar stijgende zorgkosten te beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:10

ManiacsHouse

Scheisse!

Rekening dient gewoon contoleerbaar te zijn en duidelijk waar het vandaan komt. Als het goed is kun je bij je zorgverzekeraar een overzicht krijgen (of inzien op de site) van de door hun betaalde kosten. Een rekening betalen die nergens op gebaseerd is of niet is te achterhalen hoe het zit zou ik niet betalen. Om gezeik te voorkomen zou ik betalen onder voorbehoud of protest. Dus duidelijk corresponderen dat je betaald maar het wel uitgezocht wilt hebben en dat het teveel betaalde weer vereffend wordt als het duidelijk is hoe het zit.

Als ze zeggen u bekijkt het zelf maar GGZ en/of zorgverzekeraar dan zou ik gewoon een klacht indienen. Ze moeten het kunnen verantwoorden. Zo simpel is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Eens met ManiacsHouse. Scheelt jou weer 300 euro onzinnige rekeningen.

Bedenk wel dat het ook een oude rekening uit 2013 kan zijn, die ze pas in 2014 declareren. Dit kan ook prima het geval zijn. In dat geval is de rekening terecht, maar dat zou de GGZ prima zelf moeten kunnen vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-08 23:52
ManiacsHouse schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 19:12:
Rekening dient gewoon contoleerbaar te zijn en duidelijk waar het vandaan komt. Als het goed is kun je bij je zorgverzekeraar een overzicht krijgen (of inzien op de site) van de door hun betaalde kosten. (...)
Dat is dus niet het geval. Verzekeraars krijgen rekeningen van de zorgverleners, maar de posten daarop zijn geanonimiseerd. Een paar maanden geleden was er een Tegenlicht-uitzending over dit fenomeen, met een andere invalshoek: zorgverzekeraars proberen toch inzicht te krijgen in de behandelingen die zij moeten betalen, om daarmee de gezondheid van de verzekerden te peilen.
Gevolg van die anonimisering is dat zorgverzekeraars ook niet in staat zijn om eventuele fraude of onzorgvuldigheden van zorgverleners te ontdekken.

@TS: Vraag de zorgverzekeraar om details van de factuur (factuurnummer, factuurdatum, bedrag enz.) en vraag dan de rekening bij de zorgverlener op. Misschien is er sprake van een onschuldige fout, bijvoorbeeld handelingen voor een andere patient die per ongeluk onder jouw rekening vielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakje-2018
ManiacsHouse schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 19:12:
Rekening dient gewoon contoleerbaar te zijn en duidelijk waar het vandaan komt. Als het goed is kun je bij je zorgverzekeraar een overzicht krijgen (of inzien op de site) van de door hun betaalde kosten. Een rekening betalen die nergens op gebaseerd is of niet is te achterhalen hoe het zit zou ik niet betalen. Om gezeik te voorkomen zou ik betalen onder voorbehoud of protest. Dus duidelijk corresponderen dat je betaald maar het wel uitgezocht wilt hebben en dat het teveel betaalde weer vereffend wordt als het duidelijk is hoe het zit.

Als ze zeggen u bekijkt het zelf maar GGZ en/of zorgverzekeraar dan zou ik gewoon een klacht indienen. Ze moeten het kunnen verantwoorden. Zo simpel is het.
Net even in proberen te loggen bij interpolis met digid, maar die weigert. Later nog maar eens proberen. Hoop niet dat ik meer kan inloggen omdat ik inmiddels bij een andere verzekeraar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:10

ManiacsHouse

Scheisse!

mrt-tweak schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 21:21:
[...]

Net even in proberen te loggen bij interpolis met digid, maar die weigert. Later nog maar eens proberen. Hoop niet dat ik meer kan inloggen omdat ik inmiddels bij een andere verzekeraar zit.
Klopt. Dat gaat dus niet meer. Ik ben dit jaar toevallig van Interpolis (te duur ;w ) overgestapt naar Menzis en kan ook niet meer inloggen. En ook toevallig vanwege een akkefietje over een rekening die men zou betalen (had ik zwart op wit) en ineens van mijn tandarts te horen kreeg dat Interpolis verrekte om te betalen wilde ik inloggen bij hun.
Nu had ik toestemming zwart op wit dus een officiele klacht met de worden 'dit houd bij een geschillencommissie nooit stand' kreeg ik de volgende dat al gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er niet toevallig sprake van een Diagnose Behandel Combinatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakje-2018
Jammer dat inloggen bij interpolis niet meer gaat lukken, nu ik niet meer bij interpolis zit. Ben daar weg gedaan om de aanvullende pakketen volledig op de schop gingen.

Ik heb geen idee of er sprake is van een diagnose behandel combinatie.Op de factuur is geen 14 cijferige DBC code te vinden. Zou dat een verschil maken voor het gedeclareerde bedrag?

Vanwege vakanties kan het een paar weken duren voor ik meer weet.

[ Voor 8% gewijzigd door tweakje-2018 op 30-05-2014 12:26 ]

Pagina: 1