Onderliggende mappen bekijken in Windows Verkenner

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekker007
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-01 16:34
goedemorgen,

Is er een mogelijkheid om in 1 oogopslag te kunnen zien hoeveel onderliggende mappen en bestanden er in een map staan..

Er is namelijk geen kolom toe te voegen in de Windows verkenner. Ik kan wel met de rechtermuisknop op de map klikken eigenschappen dan zie ik de inhoud wel, Maar zou dit graag direct willen zien in de Windows Verkenner als Kolom. Kan er op internet zo niet wat over vinden.
Alvast bedankt.

Groeten Erwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waar hoort mijn topic?
Programming -> Windows Clients

Hier gaat Windows standaard geheid niet in voorzien; misschien met een 'explorer add-on' ofzo, maar vanuit OS oogpunt gaat 'm dit niet worden. Stel je voor wat er gebeurt met mappen die gemapped zijn over 't netwerk en bijvoorbeeld van de andere kant van de wereld moeten komen over een gaar ISDN lijntje of mappen waar je geen rechten op hebt; die 'telling' zou niet eens kloppen (niet dat 't wel zou kloppen als je rechtsklik -> eigenschappen zou doen).

Zie o.a.
Why doesn't Explorer show recursive directory size as an optional column?
How does Explorer calculate the folder size information in the folder tooltip?
Why does Explorer show a + sign even if there are no child folders?
etc...

Long story short: a) performance gaat down the drain, b) Windows moet (ook) rekening houden met "enterprise" omgevingen met honderden gebruikers (woei, 200 man die allemaal recursief door allerlei mappen aan 't spitten zijn puur voor een stom kolommetje met nutteloze info) en c) de informatie kan wel eens heel goed totaal er langs zitten wegens rechtenproblemen en whatnot waardoor je die informatie beter helemaal achterwege kunt laten dan incorrecte informatie tonen. En dan zijn er vast nog d), e) en f) t/m z) :P

[ Voor 113% gewijzigd door RobIII op 28-05-2014 11:21 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekker007
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-01 16:34
Ik durfde niet precies te zeggen waar ik het topic onder moest plaatsen. Sorry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
Ik zou TreeSize even installeren, kan je met je rechtermuiknopje een optelsom krijgen van alle mappen eronder, gesorteerd op mapgrootte. Heel fijn als je aan het opruimen bent.

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Witte schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 12:16:
Ik zou TreeSize even installeren, kan je met je rechtermuiknopje een optelsom krijgen van alle mappen eronder, gesorteerd op mapgrootte. Heel fijn als je aan het opruimen bent.
Een collega van mij was ooit zo vriendelijk om TreeSize met Explorer-integratie op een server te installeren. Gevolg was dat de Explorer bij het openen van elke folder minutenlang bleef hangen terwijl alle subfolders gescant werden. Ik kan het verhaal van RobIII dus uit eigen ervaring bevestigen. Ik heb zelden zo'n goed gevoel gehad over het deinstalleren van een stuk software.